استخراج

آیا اتریوم با ورود ASIC های جدید دو شاخه می شود؟

Bitmain، کمپانی چینی تولید کننده سخت‌افزار استخراج، در ماه مارس اعلام کرد که یک ایسیک Antminer E۳ برای اسیک‌های مخصوص اتریوم طراحی کرده است. استفاده از این اسیک‌ها تا حد زیادی فشار را از بازارهای پردازشگرهای گرافیکی GPU کم می کند. اما در عین حال این روند ممکن است به متمرکز شدن استخراج اتریوم مانند بیت‌کوین بی‌انجامد که باعث نگرانی‌های زیادی در بین کاربران این بازار شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

استخراج توسط GPU

GPU

در ابتدای سال گذشته، زمانی که قیمت اتریوم بالا رفت، بازار GPU شروع به رشد زیادی کرد و قیمت آن از اواسط سال گذشته به شدت افزایش داشت.
این امکان وجود دارد که بیت‌کوین را با کامپیوتر های خانگی استخراج کنیم، اما امروزه با احتساب دشواری کار و هزینه‌ای که می‌کنیم، سود خوبی نخواهد داشت. بازار استخراج بیت‌کوین در حال حاضر توسط ماینرهای ASIC کنترل می‌شود، که فقط برای انجام یک کار مهندسی شده‌اند: استخراج بیت‌کوین. این دستگاه های تخصصی قدرتمندتر هستند و منطقا در ماینینگ، کارآمدتر از کارت های گرافیکی و پردازنده ها کار می کنند.

ASIC
اما استخراج در شبکه اتریوم متفاوت بود و ماینرها تمایل داشتند از پردازشگرهای گرافیکی در کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند. Bitmain هنوز جزئیات دقیقی راجع به Antminer E۳ اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست چگونه میخواهد این مشکل را برطرف کند. اما چیزی که احتمالا اتفاق می‌افتد این است که ماینرهای این کوین باید کم‌کم به سمت استفاده از اسیک ها پیش روند.

مشکل دیگر برای علاقه مندان به ارزهای رمزنگاری‌شده و بازار استخراج، قیمت GPUها است که بسیار بالا رفته، کمپانی Bitmain  برای رفع این مشکل قیمت بسیار پایینی برای محصول جدید خود اعلام کرده است. برای هر یونیت این سخت‌افزار فقط هزینه ۸۰۰ دلار باید پرداخته شود که تقریبا چند هزار دلار ارزان‌تر از سخت‌افزارهای GPU در بازار است. این شرکت اعلام کرده سری اول محصولات خود را در بازه بین ۱۶ تا ۳۱ جولای روانه بازار خواهد کرد.

آیا این روش استخراج منجر به ایجاد یک فورک می‌شود؟

Piper Merriam، یکی از توسعه دهندگان اتریوم، راجع به پذیرش اسیک و رقابت آن با GPU برای استخراج نوشت:

من اعتقاد دارم استخراج با استفاده از اسیک‌ها در مقایسه با پردازشگرها، موضوع استخراج اتریوم را متمرکزتر خواهد کرد. آیا برای این دو دسته شدن ماینرها، ایجاد یک فورک سخت لازم است؟ یا بهتر است در آینده این اتفاق بی‌افتد؟

این ها فعلا فقط بحث هایی است که به نظر می رسد در حد پیشنهاد هستند و جامعه باید به زودی تصمیمی بگیرد که آیا خطرات متمرکز شدن استخراج را می‌پذیرد یا به سمت فورک سخت حرکت می‌کند. اگر نظرسنجی‌های اولیه اغلب به ایجاد فورک منتهی شود، پس باید منتظر این رویداد در آینده نزدیک باشیم.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا