اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

اخطار آژانس مالی ژاپن به بایننس در مورد مجوز‌های لازم

رگولاتور مالی ژاپن، در یک درخواست رسمی به بایننس،  در مورد لزوم تبعیت از مجوز‌های مورد نیاز برای ادامه فعالیتش اخطار داد.

این خبر توسط آژانس سرویس‌های مالی (FSA) در جمعه منتشر شد که شایعات قبلی در مورد فعالیت این صرافی بدون مجوز در ژاپن را تایید می‌کرد.

مدیر عامل صرافی بایننس در ابتدا در توئیتی شایعات مطرح شده را رد کرد و خبرنگار مربوطه را به عدم رعایت اصول خبرنگاری متهم کرد. او گفت:

مطرح شدن همچین موضوعی از طریق JSFA به یک روزنامه، قبل از مطرح کردن آن با ما معنی ندارد، در حالی که ما در حال مذاکره فعال با آن‌ها هستیم

اما بعد از عمومی شدن اخطار FSA، او توئیت کرد:

ما یک نامه ساده از JSFA دریافت کردیم و به سرعت توسط وکیل خود با آن‌ها تماس گرفتیم و یک راه حل پیدا کردیم. نیاز به نگرانی نیست. بعضی اخبار منفی عمدتا به یک خبر مثبت در بلند مدت تبدیل می‌شون

صرافی بایننس که در هنگ کنگ واقع است، در حال گسترش فعالیت‌های خود در ژاپن بوده است که چندین کارمند را نیز در این کشور استخدام کرده بود. در همین زمان، این صرافی در انجام فعالیت‌های مربوط به احراز هویت کاربران ژاپنی موفق عمل نکرده است.

در سال ۲۰۱۷، ژاپن یکی از اولین کشور‌هایی بوده که پس از برقراری سیستم‌ مجوزدهی اقدام به قانون‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده کرد. هم اکنون تنها صرافی‌هایی که توسط FSA دارای مجوز تایید شده باشند، می‌توانند در ژاپن فعالیت‌ کنند.

تاکنون در ژاپن ۱۶ صرافی دارای مجوز ثبت شده و فعالیت می‌کنند. در ماه بعد، این صرافی‌ها تصمیم برنامه ریزی برای ایجاد یک بدنه خود تطبیق دارند. بر اساس این بدنه که به طور خودکار قانون‌گذاری می‌شود، بهترین اقدامات شامل تنظیم یکسری خطوط راهنما برای ICO با همکاری FSA برنامه ریزی و طراحی می‌شود.

بایننس اخیرا برنامه‌ای برای راه‌اندازی بلاکچین عمومی خود اعلام کرده که به عنوان بنایی برای یک صرافی غیرمتمرکز عمل می‌کند.

براساس Bloomberg، بایننس برنامه‌ای برای انتقال کارمندان خود به Malta دارد تا از کنکاش‌های احتمالی مربوط به قانون‌گذاران جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا