اخبار عمومی

افزایش تقاضا برای کیف پول‌های سخت‌افزاری

صرافی‌های نا امن

در طی دو سال گذشته صرافی‌های بزرگی مانند Bithumb از چندین نقص امنیتی و حملات هکرها دچار آسیب شدند. در نواحی دیگر مانند آمریکا و اروپا، تنها چند صرافی بودند که دچار حملات سایبری شدید نشدند.

صرافی‌های متمرکز ارزهای رمزنگاری شده و بستر‌های کیف پول نسبت به حملات سایبری آسیب پذیر هستند. این به خاطر واحد بودن نقطه شکست آن‌ها است. به دلیل اینکه صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده توسط گروهی از مدیران یک شرکت اداره می‌شوند، سرور‌ها، پایگاه‌های داده و زیرساخت‌های آن همگی به طور متمرکز تحت مدیریت‌ هستند.

متمرکز بودن مولفه‌های مختلف پلتفرم‌های تریدینگ، امکان نفوذ هکر‌ها به یک سیستم و سرقت اطلاعات کاربران، داده‌های حساس مالی و برداشت از حساب کاربران را فراهم می‌کند.

یک جایگزین ساده برای استفاده از صرافی‌ها، کیف پول است که به کاربران اجازه مدیریت کامل روی موجودیشان را می‌دهد. این کیف‌های پول از کلید‌های خصوصی کاربران حفاظت نمی‌کند و از آن پشتیبان نمی‌گیرد. به کاربران  یک کلید خصوصی و ۱۲ عبارت داده می‌شود تا بتوانند در صورت نیاز حساب خود را ریکاوری کنند.

کیف‌های پول مبتنی بر وب می‌توانند مورد تهاجم حمله DDoS یا نفوذ به سرور قرار بگیرند که ممکن است به شدت فرآیند چک کردن موجودی یا برداشت و ارسال تراکنش‌ها را طولانی کند.

کیف‌های پول مانند Blockchain.info موجودی و کلید خصوصی کاربران را ذخیره نمی‌کند اما به دلیل متکی بودن آن‌ها به سرورهای مرکزی ممکن است دچار آسیب پذیری شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

به دلیل محدودیت و ضعف کیف‌های پول متمرکز و صرافی‌ها، بسیاری از کاربران در کره جنوبی شروع به استفاده از کیف‌های پول سخت‌افزاری و دست کشیدن از صرافی‌ها و کیف‌های پول متمرکز کرده‌اند.

در طی سال گذشته، حداقل سه کیف پول سخت‌افزاری از جمله Penta , Cryptowallet و TouchxWallet بازار‌های محلی را هدف قرار دادند. در پی افزایش تقاضا برای کیف‌های پول سخت‌افزاری، لجر بزرگترین کارخانه سازنده این محصول در فرانسه تصمیم به ورود در بازار کره جنوبی گرفته است.

در یک بازار به شدت پر نوسان و رو به رشد، تغییر گرایش از یک کیف پول متمرکز ساده به یک کیف پول سخت‌افزاری امن می‌تواند به عنوان یک نشانه امیدوار کننده تلقی شود؛ زیرا این موضوع تمایل کاربران به بالابردن آگاهی امنیتی خود را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا