اخبار بلاکچین

بلاکچین و مقابله با چالش به اشتراک گذاری داده‌‌ها در دولت‌ها

دولت‌ها به طور متداول از تخصص شرکای کسب و کار خود از جمله تامین کنندگان، سازمان‌های خدمات اجتماعی محلی و سازمان‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و در جهت گسترش خدمات دولتی خود از آنها بهره می‌برند. در عمل، هر آژانس اکوسیستم‌های مختلفی (شبیه به شبکه‌های تجاری) جهت ارائه خدمات برای بسیاری از شبکه‌های مختلف دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

شناسایی چالش‌ها برای اکوسیستم‌های دولتی

آژانس‌های خدمات اجتماعی دارای شبکه‌ای از دولت و شرکای کسب و کار و یا اکوسیستم‌هایی هستند که مسئول رسیدگی به آسیب پذیرترین افراد در یک کشور می‌باشند. برخی از ارائه دهندگان خدمات دولتی وجود دارند که هر کدام در زمینه خود اعم از خدمات پزشکی، آموزش، خدمات اجتماعی، دادگاه‌ها و اجرای قانون به مردم خدمت می‌کنند. با این حال، هیچ یک از ارائه دهندگان، طیف وسیعی از خدمات و مراقبت‌هایی که فرد نیاز دارد را پوشش نمی‌دهند.

blockchain governance

به طور معمول، کسانی که در این شبکه‌های خدماتی مشغول به کار هستند، داده‌ها را با آژانس‌ها به اشتراک نمی‌گذارند، زیرا فرهنگ و گرایشی جا افتاده است که دادهها را نباید به اشتراک گذاشت. آنها همچنین تمایل به رقابت یا حتی منافع متضاد دارند. سایر دست اندازها در این راه شامل حساسیت داده‌ها، هزینه‌ها، محدودیت‌های فن‌آوری و محدودیت‌های قانونی می‌شود. با وجود این چالش‌ها، مقامات دولتی می‌دانند که باید با یکدیگر همکاری کنند تا به طور مؤثر به ویژه در زمان بحران به مردم خود خدمت کنند.

یکی از چالش‌های اصلی در زمینه اشتراک گذاری داده‌ها، اطمینان از انطباق با تعداد بیشماری از قوانین حریم خصوصی و همچنین رضایت فردی است. یک تکنولوژی دفتر کل توزیع شده مانند بلاکچین این موارد را رعایت می‌کند.

بلاکچین به عنوان یک راه حل برای به اشتراک گذاری داده‌ها

بلاکچین یک راه حل رضایت بخش برای ایجاد اعتماد بین طرفینی است که یکی دریافت کننده‌ی مطلوبیت و دیگری ارائه دهنده‌ی مطلوبیت می‌باشد. بلاکچین همچنین می‌تواند دارای قراردادهای هوشمند باشد و به قوانین نظارتی کمک کند و مشخص کند مطلوبیت مورد نظر چه زمانی و چگونه باید انجام شود.

رهبران دولتی در حال شناسایی پتانسیل‌های بلاکچین برای مقابله با چالش‌های به اشتراک گذاری داده‌ها می‌باشند. دولت‌ها در هرجایی می‌توانند با اتخاذ چند اقدام مفید به شناخت پتانسل های بلاکچین بپردازند:

  • درک اصول پایه‌ای تکنولوژی دفتر کل توزیع شده از طریق دسترسی‌های موجود، استفاده‌های رایگان، آموزش آنلاین
  • انجام یک پروژه آزمایشی بلاکچین کوچک برای به دست آوردن تجربه عملی
  • ایجاد یک محصول قابل قبول در محیط تولید
  • مقیاس پذیر کردن راه حل برای اکوسیستم خود

ما در روزهای آغازین بلاکچین هستیم و اکثر دولت‌ها تازه درک و شناخت این تکنولوژی را آغاز کرده‌اند. اما رهبران و متفکران دولت‌ها در حال شناسایی پتانسیل این تکنولوژی تحول آفرین می‌باشند.

در چه زمینه‌ای می‌توان به سراغ بلاکچین رفت

هنگامی که برای به اشتراک گذاری داده‌ها، با چالش نیاز به رضایت و مجوز صاحب اثر مواجه می‌شوید، اینجاست که باید به سراغ بلاکچین بروید، اینکه چگونه تکنولوژی دفتر کل توزیع شده می‌تواند این چالش‌ها را حل کند و زمان رسیدن به ارزش واقعی را تسریع بخشد مساله‌ای است که باید به کشف آن بپردازید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا