اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

بیتفینکس ارز ملی ونزوئلا را نمی‌پذیرد

بیتفینکس اعلام کرد در راستای تحریم های آمریکا، ارز ملی ونزوئلا با پشتوانه نفتی و هر توکن جدید دیگری از طرف این کشور را در لیست صرافی خود قرار نخواهد داد. در این بین، رئیس جمهور ونزوئلا، ICO خود را راه‌اندازی کرده است.
بیتفینکس، یکی از بزرگترین اکسچنج‌های کریپتوکارنسی، روز سه شنبه موضع خود را در مورد ارز جدید ونزوئلا، پترو (PTR) اعلام کرد. در این گزارش آمده است:

ما پترو را بسیار محدود می بینیم، این ارز می تواند به عنوان تلاشی برای دور زدن تحریم های قانونی علیه دولت ونزوئلا باشد.

تحریم

از ۱۹ مارس، دولت آمریکا تمام معاملات مربوط به تأمین مالی هرگونه ارز رمزنگاری‌شده، کوین یا توکن دیجیتالی از طرف دولت ونزوئلا را غیر قانونی اعلام کرد. این بیانیه شامل بانک مرکزی ونزوئلا، شرکت نفتی دولتی (Pdvsa) و هر نهاد متعلق به دولت ونزوئلا و یا تحت کنترل آن است.
بیتفینکس هم در همین راستا، اعلام کرد هیچ کوین یا توکنی از جمله پترو، در لیست این صرافی قرار نمی‌گیرد و علاوه بر این کارمندان و کسانیکه به هر نحوی با این اکسچنج در ارتباط هستند حق خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در این ارز را ندارند.

از سوی دیگر طبق یک گزارش محلی، از ۲۰ فوریه که ارز پترو ارائه شده است، تا کنون حدود ۵ میلیارد دلار از ۱۳۳ کشور مختلف در دنیا جمع‌آوری شدن است. از ۲۰ مارس نیز، ICO این ارز شروع شده است و برای خرید آن میتوان از یورو، روبل، یوآن، لیر و سه ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین، اتر و xem استفاده کرد.

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا