اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

دزدیده شدن CPU بازدیدکنندگان سایت یوتیوب برای ماین کردن کوین مونرو

کریپتو رُبایی یک مسئله کوچک که به مشکلی بزرگ تبدیل شد. هک شدن تعدادی از تبلیغات روی وبسایت یوتیوب  و سواستفاده از کاربران بار دیگر بحث کریپتوربایی را باز کرده است. این بد افزار به این صورت عمل می‌کند که Bad Actors ها از طریق یک قطعه جاوا اسکریپت به وب سایت‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی نفوذ می‌کنند و CPU یک قربانی را برای ماینینگ استفاده می‌کند. آخرین سرویس شبکه ای که توسط Cryptojackers هدف قرار گرفته است خدمات تبلیغاتی گوگل در یوتیوب است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

همانطور که Ars Technica برای اولین بار در روز جمعه گزارش داد، کاربران در رسانه های اجتماعی در اوایل هفته جاری شکایت‌های بسیاری را مبنی بر اینکه تبلیغات یوتیوب نرم افزار آنتی ویروس آن‌ها را با مشکل روبه رو کرده است  مطرح کردند. به طور خاص، این نرم افزار یک اسکریپت  از سرویس ماینیگ مونرو به نام CoinHive است. شیوه کار به این صورت است که این اسکریپت ابتدا به عنوان نوعی تبلیغ انسان دوستانه  منتشر می­‌شود که از کاربران سایت اجازه می‌خواهد مقدار کمی از پردازنده ان‌ها را مصرف کند و کافی است که یوزر سهوا یا عمدا روی تبلیغ کلیک کند تا به قربانی تبدیل شود در عمل اما گزارش شده است تا ۸۰درصد از cpu یوزران صرف ماین کردن کوین مونرو شده است و تا زمانی که خود یوتویوب به کاربران هشدار نداده است این فرایند ادامه داشته است.

مسئولان سایت یوتیوب اعلام کردند این حمله بعد از ۲ ساعت متوقف شده است اما شواهدی موجود است که به مدت یک هفته این بدافزار بر روی سایت اجرا می‌شده است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا