اخبار بیت کویناخبار عمومی

رئیس EBC: بانک های اروپایی به زودی می‌توانند بیت کوین بفروشند

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که بانک های اروپایی می توانند پس از تحولات قراردادهای آتی بیت کوین بواسطه صرافی‌های ایالات متحده، موقعیت خود را در خرید و فروش بیت کوین حفظ کنند.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا (ECB)، در بیانیه ای که در نشست پارلمان اروپا ارائه داد، با اشاره به بحث‌های خود توسط سخنرانان دیگر در جلسه اعلام کرد: بانک های اروپایی تمایلی چندانی به بازار کریپتوکارنسی‌ها نشان نداده اند. او گفت، با وجود افزایش علاقه مردم و اشتیاق برای کریپتوکارنسی‌ها ، موسسات مالی اتحادیه اروپا “اشتهای محدودی برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نشان می‌دهند.”

بانک مرکزی می گوید که این روند می‌تواند با ظهور کریپتوکارنسی‌ها در جریان سرمایه‌گذاری اصلی تغییر کند.

دراگی اذعان داشت:

“با این حال، تحولات اخیر، مانند قراردادهای بیت کوین توسط صرافی‌های ایالات متحده، می‌تواند بانک‌های اروپایی را نیز برای حضور در این بازار مجاب کند، و بنابراین ما قطعا این موضوع را بررسی خواهیم کرد.”

این بیانیه بسیار مهمی از دراگی است. علیرغم پیروی از این سخن با در نظر داشتن اینکه بیت کوین و بقیه کریپتوکارنسی‌ها به عنوان “دارایی‌های بسیار خطرناک”  محسوب می‌شوند، در صورت مشارکت بانک‌ها و خرید این ارزها ، باید بسیار مواظب تصمیم گیری‌های خود باشند. بر خلاف بسیاری از بانک‌های وال استریت، بزرگترین صرافی در جهان – گروه CME، خرید بیک کوین را در اواسط ماه دسامبر درست یک هفته بعد از  CBOE  اجرایی کرد .

سرپرست بانک مرکزی اتحادیه اروپا همچنین  از سیستمی با عنوان ” مکانیسم نظارت بر کریپتوکارنسی‌ها” که توسط موسسات و بانک‌ها عملی می‌شود، خبر داد.

دراگی قبلا درسال 2016 اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا تسلطی  روی بیتکوین ندارد، اما اظهارات او در این هفته نشان می‌دهد که رویکرد نظارتی (نه سلطه گری) به بیت کوین و کریپتوکارنسی‌ها در بین بانک های اتحادیه اروپا و احتمالا کشور‌های دیگر خواهد داشت. دراگی در اکتبر همان سال اعتقاد داشت کریپتوکارنسی‌ها به اندازه کافی برای سازگاری با قوانین بانک مرکزی اروپا تنظیم نشده‌اند.

او در نهایت در ماه نوامبر افزود که تاثیر بیت کوین و بخش تجارت کریپتوکارنسی، بسیار محدود است و هیچ خطری برای بانک‌های مرکزی در مبادلات غیرمتمرکز وجود ندارد و اساسا فقط مانع کنترل عرضه پول از طریق چند نهاد می‌شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا