اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

ریپل، تلاش برای غیرمتمرکزتر کردن شبکه و پروتکل اجماع

در ماه می سال ۲۰۱۷، ریپل استراتژی اولیه خود را برای افزایش غیرمتمرکز کردن شبکه اعلام کرد و اطمینان داد که هیچ نهاد واحدی کنترل عملکرد XRP را ندارد.
این شرکت در اکتبر، جزئیات طرح خود را در دو فاز اعلام کرد. مرحله اول به خوبی در حال انجام است: ریپل طی بیانیه خود وعده داده بود که از validator manifest استفاده کند، ایمنی را بالا ببرد و فهرست نامحدودی از (UNL) با استفاده از زیرساخت جدید منتشر کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در مرحله دوم، validator ها به UNL اضافه می شود. در آن زمان، برای هر دو validator که اضافه می شوند، یک عملگر ریپل حذف خواهد شد. حالت پایانی شبکه، مجموعه‌ای از تاییدکنندگان است که توسط چندین نهاد مختلف از مکان‌های مختلف اداره می‌شود و همه آنها یک هدف مشترک دارند: سلامت دراز مدت و پایداری XRP.

پروتکل ریپل

 فراتر از زمینه غیرمتمرکز کردن، ریپل بر روی تصحیح و بهبود پروتکل اجماع XRP و الگوریتم مبتنی بر آن نیز فعالیت کرده است. اعضای تیم تحقیق و توسعه در ریپل دو مقاله پژوهشی علمی در این‌باره منتشر کردند:
اولین بررسی راجع به پروتکل اجماع استفاده شده در شبکه ریپل بود که شامل تصحیح و تجزیه و تحلیل الگوریتم می‌شد و ثابت می‌کرد که با این سیستم، بلاکچین فورک نمی‌شود و حالت غیرمتمرکز خود را بدون توقف حفظ می‌کند.
در مقاله دوم Cobalt، یک الگوریتم اجماع که منجر به بهبود پروتکل XRP با اجازه دادن به انعطاف پذیری برای ایجاد UNL های متنوع تر، معرفی می‌شود.

حرکت ریپل در جهت غیرمتمرکز کردن هرچه بیشتر برای دستیابی به پتانسیل کامل این شبکه است و برای دنبال کردن این رکورد تلاش می‌کند تا به عنوان جامعه مجازی XRP مسئولیت های بیشتری را به عهده بگیرد.

 

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا