مقالات عمومی

شش نوع کاربر مختلف در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده

بسیاری از ICOها و پروژه‌های ارزهای رمزنگاری‌شده در شبکه تلگرام ارائه می‌شود و کاربران زیادی از این شبکه برای خرید و فروش در این بازار استفاده می‌کنند. سال گذشته، آنتون روزنبرگ، یکی از کارکنان سابق شبکه اجتماعی روسی Vkontakte گزارش داد که تلگرام در حال راه اندازی ICO، و همچنین ارز‌رمزنگاری‌شده خود است و با این پروژه ۱.۲ میلیارد دلار فروش کرده‌ است. پائول دروف، بنیانگذار تلگرام، این اطلاعات را تأیید نکرد، اما تکذیب هم نکرد. او در مصاحبه ای با بلومبرگ، گفت که بیت‌کوین هنوز یک نوع «طلا دیجیتال» است و در مورد این ارز بسیار خوشبین است. او ۲،۰۰۰ BTC را به قیمت ۱.۵ میلیون دلار خرید، که در حال حاضر ۱۷.۳ میلیون دلار ارزش دارد.
تلگرام مرکز ارتباطی اصلی میلیونها نفر است و همانند مردم جامعه واقعی، کاربران این جامعه مجازی نقش خود را ایفا می‌کنند. طبق روانشناسی که روی کاربران در این شبکه انجام شده، کاربران دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده را به شش دسته مختلف تقسیم می‌کند:

۱. احساسی

این نوع افراد بیشترین فعالیت را در شبکه‌ها دارند، هر پروژه و ICO که وارد بازار می‌شود خیلی سریع شروع به خرید می‌کنند و به همه پیشنهاد می‌دهند که آنها هم شرکت کنند. این افراد با شکست پروژه یا افت قیمت‌ها خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند، عصبانی شده و شروع به غر‌زدن می‌کنند. احساس پشیمانی می‌کنند و جملاتی مثل «چه اشتباهی کردم» یا «باید به حرفت گوش میدادم» زیاد از آنها می‌شنوید اما دوباره با پروژه جدید روز از نو روزی از نو.

۲.همه‌ جا آشنا دارند

این نوع افراد معمولا در همه زمینه‌های حوزه های قضایی آشنا یا ارتباط دارند. در دادگاه‌های قضایی، اداره پلیس، ریاست جمهوری و … همه جا ارتباط دارند. به محض اینکه با این افراد شروع به صحبت می‌کنید و از موضوعی اعتراض می‌کنید، جملاتی مثل «همه چیز گزارش داده میشه»، « مواظب خودت باش، شاید پلیس دنبالت باشه» یا «حواست به خودت باشه تحت تعقیبی» زیاد می‌شنوید.

۳.معتقد

این دسته که عمده کاربران در کانال‌های تلگرام کریپتو‌ها هستند، پولشان را نه تنها برای به دست آوردن سود، بلکه به خاطر اعتماد به پروژه و تیم، سرمایه گذاری می‌کنند. این افراد مخاطبان اصلی هر پروژه هستند که تیم را حمایت می‌کنند و آنها را الهام بخش می‌دانند. آنها بیشتر طرفداران وفادار محصول و افرادی هستند که در طول توسعه پروژه درک و صبر دارند. این مخاطبان عمدتا همه تحلیلگران با تجربه بازار را دنبال می‌کنند و صحبت‌های آنها را پیگیری می‌کنند. گاهی حتی خودشان شروع به تحلیل و بررسی بازار می‌کنند و با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند.

۴.فروشنده‌ها

این افراد فقط با یک هدف وارد پروژه‌ها می‌شوند: ارزان خرید کنند و قیمت بالا بفروشند. آنها اهمیتی نمی‌دهند که روند پروژه چگونه پیش می‌رود و یا اینکه ایده پشت آن چیست یا تیم آن چه کسی است. اصلا کلمه Whitepaper را تا حالا نشنیده‌اند و به سختی می‌گویند Whitepaper. واژگان پایه: زمان لیست شدن فلان کوین است، بیا، بچه ها، عجله کنید و فقط میگویند «نه! من نمی‌توانم صبر کنم تا یه توکن به ۱۰۰دلار برسه»

۵.حسابشان همیشه مسدود شده

این نوع همیشه تخلف می‌کنند و هر بار حسابش به دلیلی بسته می‌شود. هربار حساب جدید باز می‌کند و همه چیز دوباره شروع می‌شود. «چرا من دوباره بن شدم؟» «من ۱ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌ بودم، دوباره چرا؟»

۶.همیشه طعنه و کنایه می‌زنند

این افراد ماهی یکبار آنلاین می‌شوند و هربار سوالای یکسان می‌پرسند: «توهنوز اینجایی؟اینجا چیکار میکنی؟» «هنوز ضرر نکردی؟ پروژه از بین نرفته؟»

هر پروژه‌ای و هر توکنی که وارد بازار می‌شود، با دلیل خاصی ارائه می‌شود و فقط این واکنش کاربران است که نسبت به آن متفاوت است. این دنیا روز‌به‌روز در حال گسترش است و متقاضیان آن هم متعاقبا بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا