اخبار بلاکچیناخبار عمومی

مایکروسافت با حمایت از بلاکچین عمومی، سیستم شناسایی غیر متمرکز را پیشنهاد می‌کند

غول نرم افزاری دنیا، مایکروسافت، در حال حاضر به بررسی پروژه‌های بلاکچینی برای بررسی نقص و تمرکز مصنوعی پرداخته است.

مایکروسافت قصد دارد از تکنولوژی بلاکچین در ایجاد یک سیستم هویت دیجیتال بهره ببرد تا از این طریق دنیای واقعی و دنیای سرویس های آنلاین را با یکدیگر ادغام کند.

الکس سایمونز، مدیر بخش هویت مایکروسافت، نوشت:

طی ۱۲ ماه گذشته، ما در حال بررسی مجموعه ایده‌هایی برای استفاده از بلاکچین و دیگر تکنولوژی‌های مبتنی بر دفتر توزیع شده برای ایجاد انواع جدید هویت‌های دیجیتال، به منظور افزایش حریم خصوصی، امنیت و کنترل شخصی بوده‌ایم.

امروزه، داشتن یک هویت آنلاین به معنی به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی با برنامه های متعدد زیادی است، که باعث انتقال حجم زیادی از اطلاعات می‌شود. مایکروسافت قصد دارد مالکیت هویت الکترونیکی را به کاربر بازگرداند.

Ankur Patel از بخش هویت مایکروسافت اعتقاد دارد :

هر یک از ما نیاز به یک هویت دیجیتالی داریم که به صورت بسیار ایمن و خصوصی تمام اطلاعات ما را در خود ذخیره کند. این مالکیت باید آسان باشد و به ما کنترل کامل دسترسی و استفاده از اطلاعات را بدهد.

در حال حاضر، سیستم های هویت مستقیما اطلاعات مصرف کننده را اداره می‌کنند و فقط شامل موارد دسترسی و تأیید می‌شوند. اما یک هویت رمزگذاری شده به معنای آن است که تمام برنامه‌ها از اطلاعات محافظت شده توسط مشتری استفاده خواهند کرد. آقای پاتل معتقد است که برخی از بلاکچین‌های موجود ممکن است بخشی از این زیرساخت باشند:

برخی از بلاکچین‌های عمومی (بیت کوین، اتریوم، لایت کوین) پایه محکمی برای ریشه کن کردن DID ها، ضبط عملیات DPKI و تاییدیه‌ها هستند.

مایکروسافت اعلام کرد به دلیل محدود بودن تعداد تراکنش‌ها در بلاکچین‌های موجود و موانع بر سر راه این شبکه برای رسیدن به میلیون‌ها تراکنش در ثانیه (مانند اندازه بلاک‌ها)، ما قصد داریم از یک پروتکل دو لایه‌ای، هم از بلاکچین و هم از سیستم DID در سطح جهانی استفاده کنیم.

در حال حاضر بزرگترین مشکل در این مسیر، عدم وجود مکانیسم بازیابی است. مایکروسافت روش‌هایی را برای ساخت هویت رمزگذاری شده با داشتن سازوکاری برای غلبه بر اشتباه و امکان تصحیح آن در نظر خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا