اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

مبارزه با تخلفات بیت‌کوین توسط شبکه لایتنینگ در سال ۲۰۱۸

بیت‌کوین دو مشکل بزرگ در سال ۲۰۱۷  داشت؛ سرعت معامله و هزینه معامله. شبکه Lightning برای مدت کوتاه، تبلیغات قابل‌توجهی داشته‌است چرا که بسیاری از کاربران بیت‌کوین علاقه زیادی به معاملات سریع‌تر در هزینه‌های پایین‌تر دارند. اما این تجارت آفلاین چیست؟ آیا خطر امنیتی وجود دارد اگر تراکنش‌ها را به صورت آفلاین و خارج از بلاکچین اصلی بیت‌کوین انجام داد؟

شبکه لایتنینگ قصد دارد سرعت تراکنش بیت‌کوین را به طور چشمگیری افزایش دهد و در همین حال هزینه‌های انتقال را کاهش می‌دهد. به‌روز‌رسانی نرم‌افزار بیت‌کوین بسیار دشوار و خسته‌کننده است به همین دلیل شبکه لایتنینگ تصمیم گرفت یک لایه اضافی تکنولوژی به آن اضافه کند. این لایه از تکنولوژی با قرارگرفتن روی بلاکچین بیت‌کوین می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار ارزان‌تر و سریعتر، با همان میزان امنیت ممکن کند. مفهوم اصلی لایتنینگ در سال ۲۰۱۵ مطرح شد و در چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده‌است.

لایتنینگ

Joseph Poon و Thaddeus Dryja این شبکه را در ژانویه ۲۰۱۷ و با یک نسخه آلفای عمومی منتشر کردند. بعدها، در دسامبر ۲۰۱۷، سه سازمان مختلف که در ایجاد شبکه لایتنینگ نقش داشتند، تست های عملیاتی روی آن انجام دادند. بلافاصله بعد Bitrefill در توییتر خود اعلام کرد که اولین شرکتی بوده که از این شبکه برای تراکنش‌های خود استفاده کرده‌است. بعد از آن  TorGuard، اولین شرکت VPN نیز پرداخت‌های توسط این شبکه را قبول کرد و امروزه خیلی از اکسچنج ها از این سیستم برای انجام تراکنش‌های خود بهره می‌برند.
به نظر می‌رسد که شبکه لایتنینگ مشکلات مقیاس‌پذیری بیت‌کوین را حل کرده‌است و قادر خواهد بود با استفاده از سیستم «گره‌های مراقب» امنیت شبکه را بالا ببرد و از کلاهبرداری‌ها و تخلفاتی که قبلا می‌افتاد جلوگیری کند. پس از اجرای موفقیت‌آمیز شبکه لایتنینگ و امکانات امنیتی آن، به احتمال زیاد بر روی بسیاری از کریپتوکارنسی های دیگر اعمال خواهد شد و می‌تواند موفقیت قابل توجهی برای این بازار در سال ۲۰۱۸ به همراه آورد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا