اخبار عمومی

ممنوع شدن مقامات کره از هرگونه سرمایه‌گذاری و تجارت ارزهای رمزنگاری شده

دولت کره جنوبی عملا تمام مقامات دولتی را از سرمایه‌گذاری و فروش کریپتوکارنسی ممنوع کرده است. حتی اگر فعالیت‌ها را با کارهایشان مرتبط نکنند، مقامات دولتی هنوز هم می توانند مشمول اقدامات انضباطی شوند.

روزنامه تجاری Maeil خبر داد که گزارش‌ها حاکی از آن است که کره‌جنوبی یک ممنوعیت بر روی دارایی‌های مجازی و معاملات در آنها برای همه مقامات دولتی صادر کرده‌است. با توجه به سند تحت عنوان دارایی‌های ارزی مجازی و اطلاعات مربوط به معامله برای کارمندان دولتی، این نشریه توضیح داد:

اداره امور کارکنان درخواست کرد که کارمندان دولتی از نگه داشتن و مبادله ارز مجازی خودداری کنند حتی اگر ارتباط شغلی وجود نداشته باشد. این اولین باری است که دولت یک ممنوعیت ارز مجازی برای همه مقامات دولتی تدوین کرده‌است.

اقدامات انضباطی بیشتر شده اما دقیقا تعریف ‌نشده اند

این نشریه به نقل از اداره امور کارکنان توضیح داد که اگر کارکنان واحد پول دیجیتال را برای منافع شخصی خود مبادله کنند، به ویژه در صورتی که در ساعت کاری این کار را انجام دهند، «مقامات» می‌توانند با قانون با انها برخورد کنند.

« مساله انضباطی، موضوع کمی نیست، بلکه مشکل تفسیر قانون است. هر وزارتخانه باید درباره این نظم و انضباط تدابیری پیدا کند.»

این منبع خبری افزوده ‌است که کمیسیون خدمات مالی کره، کمیسیون تجارت عادلانه و دیگر بخش‌های مربوطه پیش از این به کارمندان خود هشدار داده‌اند که از سرمایه‌گذاری در ارز مجازی خودداری کنند. علاوه بر این، رئیس دفتر هماهنگ‌کننده سیاست‌های کلی، هنگ‌ نام، به همه مقامات دولتی گفت که در ماه ژانویه همین کار را انجام دهند.
ماه گذشته کمیسیون حقوق مدنی مبارزه با فساد کره، آیین‌نامه رفتاری را برای کریپتوکارنسی‌ها به همه ادارات دولتی صادر کرد.
این سند،کریپتوکارنسی‌ها را به ماده ۱۲ قانون Conduct Civil اضافه می‌کند و طبق آن مقامات دولتی برای استفاده از «اطلاعات در طی وظایف خود برای کمک به تجارت و یا سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی»  منع می‌کند.  علاوه بر آن، FSS که یک سازمان مستقل است، اعلام کرد که آئین‌نامه اخلاقی خود را بررسی خواهد کرد.

در اوایل سال جاری، یک لایحه معرفی شد تا مقامات دولتی سرمایه گذاری های که در کریپتوکارنسی دارند را اعلام کنند. در پی این دادخواست، برخی از کارمندان دولت در دستکاری مقررات آینده و بازار دخیل بوده‌اند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا