اخبار عمومی

نگرانی بزرگترین شرکت دستگاه‌های خودپرداز از ارزهای رمزنگاری شده

کاردترونیک، بزرگترین اپراتور دستگاه‌های خودپرداز در دنیا، ارزهای مجازی را جزو تهدیدات و ریسک‌های اساسی برای کسب و کار خود برشمرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بر اساس گزارش سالانه این شرکت، تحلیل رفتار مشتریان نشان از تغییر اساسی در روش‌های پرداخت آن‌ها دارد. در واقع مشتریان ترجیح می‌دهند از روش‌های الکترونیکی بجای روش‌های سنتی فیزیکی استفاده کنند. روش‌های پرداخت الکترونیکی مانند موبایل همواره در حال رشد هستند. این موضوع منجر به کاهش تقاضا برای پول نقد در فروشگاه‌ها شده و در نهایت مهر پایانی بر فعالیت استفاده از دستگاه‌های خود پرداز خواهد بود.

علاوه بر روش‌های پرداخت ذکر شده، کاردترونیکس، تاکید کرده است که ارزهای مجازی مانند بیتکوین، عاملی بر کاهش تقاضا برای پول نقد خواهند بود. این شرکت اعتقاد دارد همه‌ی این فاکتور‌ها ممکن است بر حجم تراکنش‌ها در جهت منفی تاثیر بگذارد. با رشد سریع روش‌های پرداخت بدون تماس و افزایش حجم روش‌های پرداخت دیجیتال در زندگی روزمره، فاصله گرفتن از شیوه نقدی امری بدیهی به نظر می‌رسد.

قبل از سوئد، وزارت اقتصاد دانمارک بیانه‌ای را صادر کرد که در جهت آن اکثر خرده فروشان می‌بایستی از پذیرفتن پول نقد از مشتریان خودداری کنند. بر اساس گزارش‌ها نزدیک به یک سوم از دانمارکی‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌های پرداخت موبایل استفاده کنند.

در همین زمان، شرکت هیوسانگ،‌ یکی از سازندگان بزرگ خودپرداز در آسیا، بیتکوین را با دستگاه‌های خودپرداز بین‌المللی خود یکپارچه کرده که به میلیون‌ها کاربران اجازه می‌دهد تا توانایی برداشت یا خرید و فروش بیتکوین را داشته باشند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا