اخبار عمومی

هشدار بانک مجمع جهانی به بانک‌های مرکزی در مورد خطر ارزهای رمزنگاری شده

بانک مجمع جهانی (BIS) یا بانک مرکزی بانک‌های مرکزی، به بانک‌های مرکزی هشدار داد که ایجاد ارز دیجیتال مختص خود برای سرکوب رقیبان دیگر مثل بیتکوین، ممکن است ثبات سیستم مالی را بهم بزند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در گزارش کمیته‌ی «پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار» که نگاهی به پتانسیل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی داشت، نتیجه‌گیری شده که ایجاد چنین ارزی، موجب «هجوم دیجیتال» به سمت بانک‌های مرکزی با سرعت و مقیاسی پیش‌بینی نشده خواهد شد.

این گزارش در ملاقات سران گروه G20 در بوینس آیرس ارائه شد که در ماه مارس و برای بحث در مورد مشکلات تنظیم مقررات ارزهای رمزنگاری شده تشکیل شد.

بانک‌های مرکزی ارزهای دیجیتال را تنها در اختیار بانک‌های خرده فروش قرار می‌دهد. بنابراین یک ارز رمزنگاری شده‌ با سرعت تراکنش بالا، یک خطر جدی برای بانک‌های مرکزی و انحصار آن‌ها روی تامین و ایجاد پول خواهد بود. مسلما اگر اقتصاد به طور کامل به سمت از بین رفتن پول نقد حرکت کند بانک مجمع جهانی می تواند به این موضوع به عنوان خطری برای شناور کردن بازار نگاه کند،.

در ماه گذشته آگوستین کارستن، مدیر عمومی BIS، بیتکوین را ترکیبی از یک حباب، یک بازی پونزی و یک محیط خطرناک توصیف کرده بود.

بنت کیوره، رئیس کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بازار و عضو کمیته‌ی اجرایی بانک مرکزی اروپا به Financial Times گفته بود:

راه‌حل‌های پداخت خصوصی و موثر، قبلا هم در دسترس و موجود بودند. بهترین راه برای بانک‌های جهانی در مقابله با این چالش، سریع‌تر کردن و ارزان‌تر کردن سیستم‌های پرداخت موجود است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا