اخبار عمومیاخبار اتریوماخبار بلاکچین

پیشنهاد جدید موسس اتریوم: محدود کردن کل کوین های اتر به ۱۲۰ میلیون عدد

ویتالیک بوترین، سازنده اتریوم، تاکنون هیچ‌گاه دخالتی در مدیریت اقتصادی ارز رمزنگاری‌شده خود نداشته است. اما اکنون او یک طرح پیشنهاد داده‌است که در آن حداکثر مقدار برای تولید اتر در نظر گرفته و مقدار آن ۱۲۰ میلیون اتر است. این تصمیم ویتالیک شاید به فورک سختی که در آپدیت کسپر که به زودی اتفاق می‌افتد، ارتباط داشته باشد.

ویتالیک بوترین

ویتالیک این خبر را در بخش فروم گیت‌هاب، در یکم آوریل منتشر کرد. او در جواب به یکی از سوالات رایج راجع به اتر، اینکه آیا حداکثر مقداری برای تولید اتر باید در نظر گرفت یا نه، این جواب را داد و در ادامه گفت:

به منظور تضمین پایداری اقتصادی پلت‌فرم اتریوم و با توجه به این واقعیت که استخراج اتر برای ماینرها با آمدن آپدیت کسپر، روش موثر و کارآمدی نخواهد بود، من پیشنهاد می‌کنم که ما بر روی یک حداکثر مقدار برای تولید اتر توافق کنیم.
به نظر من این مقدار می‌تواند ۱۲۰,۲۰۴,۴۳۲  یا دو برابر مقدار فروش اولیه اتر باشد.

تعیین شدن یک مقدار حداکثر برای اتریوم، حتما از نظر سرمایه‌گذاران جذاب‌تر است. ویتالیک این موضوع هم اضافه کرد که اجرایی شدن این تصمیم احتمالا در آپدیت بعدی کسپر خواهد بود.
با وجود اینکه اتریوم، دومین ارز رمزنگاری‌شده در مارکت‌کپ است، از لحاظ سرمایه‌گذاران در بازار، سوالات بسیاری در مورد ارزش سرمایه‌گذاری بلند مدت روی این کوین وجود دارد. با ایجاد یک مقدار حداکثر، خیلی از این نگرانی‌ها ممکن است از بین برود.

اتریوم

ویتالیک راجع به پاداش ماینرها هم توضیح داد که با آپدیت جدید و انتقال به مدل PoS، پاداش کاهش پیدا کرده و کم‌کم به صفر می‌رسد. البته این اتفاق هم جای نگرانی دارد چرا که اسیک‌های جدیدی که کمپانی بیت مین (Bitmain) برای استخراج اتریوم وارد بازار کرده، علاقه به ادامه استخراج را افزایش می‌دهد. شاید می‌توان گفت این کمپانی تمایل دارد این کوین کاملا غیرمتمرکز را متمرکز کند.

نهایتا چیزی که واضح است این است که پروژه اتریوم رکود نخواهد کرد و به مسیر خود ادامه خواهد داد. مهم نیست چه تصمیمی اتخاذ می‌شود، این کوین تغییرات و پیشرفت‌های زیادی در آینده خواهد داشت.

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا