اخبار بلاکچیناخبار عمومی

دریافت ایمیل هشدار به کاربران پی‌پال بابت استفاده از ارزهای رمزنگاری شده

کاربران پی‌پال این هفته گزارش دادند که ایمیل هشداری دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه کاربران را از هرگونه فعالیت ازجمله، مبادله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای رمزنگاری شده‌ ممنوع کرده است. ایمیل با مضمون «درخواست توقف هرگونه فعالیت در این بازار (معامله و انتقال پول)» ارسال شده است.

دیوید وکسلر از بنیاد آموزش اقتصادی بیت‌کوین توضیح داد: «من حدود ۱۷ سال است که کاربر پی‌پال هستم. امروز، جمعه، ۱۶ مارس، ایمیلی از پی‌پال دریافت کردم. »
احتمالا علاوه بر وکسلر، حدود ۲۰۰ میلیون کاربر یک ایمیل به ظاهر رسمی از شرکت دریافت کردند که سربرگ آن هشدار ارزهای رمزنگاری شده بوده است.
شرکت پی‌پال، با دو دهه فعالیت، دارای محبوبیت بالایی است و از بنیان‌گذاران آن می‌توان به Peter Thiel و Elon Musk اشاره کرد. این شرکت میلیاردها درآمد دارد و از ۲۵ ارز متفاوت در ۲۰۰ بازار پشتیبانی می‌کند. این شرکت از آنجایی که به دنبال غیرمتمرکز کردن تراکنش‌های خود است، رقیب جدی برای ارزهای رمزنگاری شده‌ محسوب می‌شود. بارها بیانیه‌هایی در راستای مخالفت با کریپتوها به ویژه بیت‌کوین بیان کرده‌اند. تا اینکه در نهایت این ماه مشخص شد که این کمپانی به دنبال پتنتی مرتبط با ارز رمزنگاری شده برای خودش است.

ایمیل هشدار به کاربران بعد از تشکر و قدردانی به این شرح بود: «در هنگام بررسی حساب شما، متوجه شدیم که فعالیت شما شامل مبادله یا انتقال واحد ارز‌های رمزنگاری‌شده است که تحت سیاست مورد ‌قبول ما ممنوع است. از آنجا که این دسترسی در پلت‌فرم پی‌پال مجاز نیست، از شما می‌خواهیم که هرگونه فعالیتی را که منجر به مبادله یا انتقال در این بازار می‌شود، متوقف کنید. اگر شما به فعالیت خود در این بازار ادامه دهید، قادر به استفاده از خدمات ما نخواهید بود.»

دیوید وکسلر گفت: «این ایمیل به نظر قانونی می‌رسد. من آدرس و DKIM را چک کردم. پس از آن با پشتیبانی پی‌پال تماس گرفتم و آنها گفتند که آدرس ایمیل، به نظر نمی‌رسد قانونی باشد. پس از آن حساب من را بررسی کردند و گفتند که درست است و هیچ مسدودکننده‌ای بر روی آن وجود ندارد. من این موضوع را در Reddit پست کردم و تعداد زیادی از مردم پاسخ دادند که آنها هم ایمیل مشابهی دریافت کرده‌اند.»

این شرکت به نوبه خود هیچ بیانیه رسمی صادر نکرده است. اکنون مساله این است که چگونه این ایمیل ارسال شده است. آقای وکسلر اشاره کرد: « هیچ فرآیند تایید دامنه برای آدرس فرستنده در پروتکل SMTP وجود ندارد، پشتیبانی شرکت اعتقاد دارد ایمیل غیرقانونی است، اما ایمیل به نظر قانونی می‌رسد. نمی‌توان درست این مسئله را توضیح داد.»

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا