اخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

کاهش کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین

هزینه‌ کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین از بیت‌کوین‌کش نیز کمتر شد و قطعا این اتفاق می‌تواند به ضرر اصلی ترین فورک بیت‌کوین باشد.
هزینه تراکنش از تاریخ ۲۱ فوریه، حدود ۹۷ درصد کاهش یافت و از ۳۴ دلار به ۰/۷۹ دلار رسید. بیت‌کوین‌کش به دلیل چند مزیت مانند افزایش سرعت و ظرفیت شبکه و هزینه‌های تراکنش پایین‌تر، خود را فورک اصلی بیت‌کوین به بازار معرفی کرد. راجر ور، یکی از افراد شناخته شده در آگهی‌های گسترده‌ تبلیغات آلتکوین‌، برای بیت‌کوین‌کش از این مزایا استفاده کرده بود و این ارز را Bitcoin SegWit وحتی cripple coin معرفی کرده بود:

«اگر شما دو نسخه بیت‌کوین دارید، یکی از آن ها کند، گران و غیر قابل اعتماد است و نسخه دیگری که فوق العاده سریع، قابل اعتماد و ارزان است (Bitcoin SegWit)، پس تصمیم گیری سخت نیست.»

تراکنش‌های بیت‌کوین

اما این ماه، اتفاقات جالبی برای بیت‌کوین افتاد. با پذیرفتن الگوریتم SegWit توسط ماینر‌ها و البته دو صرافی بزرگ یعنی Coinbase و Bitfinex، این ارز توانست سرعت تراکنش‌ها را بسیار افزایش دهد و هزینه‌های تراکنش نیز به همین دلیل بسیار پایین آمد. از طرفی با پذیرش شبکه Lightning، موضوع مقیاس‌پذیری نیز می‌تواند حل شود و هزینه تراکنش‌ها حتی به صفر برسد. استفاده از این شبکه نشان می‌دهد می‌توان در یک بلاکچین و بدون فورک شدن مبادلات را انجام داد.
در هفته گذشته، شرکت بزرگ مایکروسافت، اعلام کرد از شبکه Lightning استفاده خواهد کرد و این موضوع باعث شد تا بیت‌کوین‌کش به عنوان «غیرمتمرکز زایی ناسالم» معرفی شود.
از زمان پخش اخبار راه‌اندازی، این شبکه میزبان ۸۰۶ گره بوده که فقط ۳۵۰ عدد کمتر از BCH با ۱۰۵۳ گره است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا