مقالات عمومی

آیا بلاکچین طلوعی در صنعت خودرو خواهد بود؟

تنها بعد از یک دهه از پیدایش اولین کاربرد فناوری بلاکچین، از این فناوری به عنوان یک پیشرفت انقلابی یاد می‌شود. اگر چه در ابتدا از آن به عنوان ابزار بیتکوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده یاد می‌شود، اما اکنون تاثیر آن روی اقتصاد، بخش‌های رسانه و تبادلات به شدت زیاد است. حال، بلاکچین می‌تواند به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت خودرو مطرح شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

امن‌تر کردن خودرو‌های خودران

پاول برودی که سرپرست نوآوری‌های جهانی شرکت Ernst & Young است گفته:

زمان برای تغییر صنعت خودرو توسط بلاکچین فرا رسیده است. استفاده از فناوری بلاکچین در سرویس‌های مرتبط با خودرو، اجازه تعامل نفر-به-نفر بین مالکان و با حداقل نیازمندی‌های زیرساختی را فراهم می‌کند. داده‌ها می‌تواند به صورت قطعی و امن ذخیره شوند. در حالی که مجوز‌های خودکار و پردازش تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر خواهد شد

مدت زیادی از زمانی که خودروهای برقی به عنوان فناوری‌ بعدی در صنعت خودرو معرفی شدند، نگذشته است. حال در سال ۲۰۱۸ و بر اساس مطالعات انجام شده، تخمین زده شده است که در سال ۲۰۲۵، از هر شش خوردو، یک خودرو برقی خواهد بود.

طبیعتا این خودرو‌ها نیاز به طور متناوب نیاز به شارژ شدن دارند. در این شرایط، یک بلاکچین می‌تواند برای محاسبه برق مصرف شده در حین شارژ شدن استفاده شود.

یک قرارداد هوشمند نیز می‌تواند روی همان بلاکچین استفاده شود تا هزینه را به مقدار لازم از کیف پول ارز رمزنگاری‌شده‌ی مالک آن کسر کند. قرارداد‌های هوشمند می‌تواند برای هزینه‌های پارک خودرو، عوارض و هزینه‌های مشابه استفاده شود.

خودروهای خودران یا مستقل در آینده‌ی نزدیک بسیار شایع خواهند شد. بلاکچین می‌تواند امنیت این خودروها را نیز تامین کند. خودروهای مستقر در یک شهر یا یک مسیر می‌توانند به یک شبکه‌ی بلاکچین مشترک متصل شوند.

این خودروها قادر خواهند بود تا داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و تمام اعضای شبکه باید از یکسری قوانین پیروی کنند. خودروهای خودمختار متصل، می‌توانند مسیر خود را به اشتراک بگذارند و به خودروهای دیگر اجازه دهند که ترافیک را تخمین بزنند و بهینه‌ترین مسیر را انتخاب کنند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا