مقالات عمومی

بلاکچین در سرویس‌های مالی

بلاکچین چیزی بیش از یک شعار است. می‌توان گفت بلاکچین یک بازیگر با پتانسیل بالا برای منقلب کردن صنایع مختلف است.موسسات مالی همه روزه بسیاری از تراکنش‌های تجاری و چند عامله را مدیریت می‌کنند و بسیاری در حال سرمایه‌گذاری هنگفت روی فناوری بلاکچین هستند.

بر اساس مطالعات مرکز جهانی اقتصاد، در پایان سال ۲۰۱۸، هشتاد درصد از بانک‌ها برای آغاز پروژه‌های بلاکچین برنامه دارند. بنابراین قطعا در این خصوص گرایشی جهانی وجود دارد و هم اکنون شرکت‌ها در ۲۴ کشور در حال سرمایه گذاری روی پروژهای بلاکچین هستند.

فناوری بلاکچین به طور عمده روی فرآیند‌های کسب و کار تاثیر می‌گذارد. بخشی از مراحل پیاده سازی و به خدمت گرفتن فناوری بلاکچین شامل بازنگری و بازفکری درباره این فرآیندها و قوانین کسب و کار مرتبط با آن است.

business process

پیاده‌سازی بلاکچین نیازمند توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند توسط شرکت‌ها است، که شامل قوانین کسب و کاری هستند که تراکنش‌های روی هایپرلجر را تنظیم می‌کنند.

مدیریت فرآیند کسب و کار بدون بلاکچین، اعتماد را در یک سازمان بین افراد به جریان می‌اندازد. در مقابل بلاکچین اجرای فرآیندهای کسب و کار را در بین چندین سازمان با افراد ناشناس فراهم می‌کند. ترکیب مدیریت فرآیند و فناوری بلاکچین منجر به افزایش کیفیت و اعتماد در سطح بزرگتری می‌شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا