مقالات عمومی

۱۰ استفاده باورنکردنی از بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده

اکنون بیش از هر زمان دیگری، وقت فکر کردن در مورد کریپتوکارنسی‌ها (ارزهای رمزنگاری‌شده) است. در طول چند سال گذشته، استفاده از ارز رمزنگاری‌شده به دلیل جذابیت آن برای افرادی که به دنبال استفاده از این پول جایگزین هستند، به طور چشمگیری افزایش یافته است. بیت‌کوین، که شناخته شده‌ترین ارز مجازی جدید است، یکی از کلماتی است که امروزه بسیار زیاد شنیده می‌شود. جای تعجب نیست که ارزهای رمزنگاری‌شده به طور کلی هیجان انگیز هستند. همانطور که می‌دانیم آن‌ها غیر متمرکز (بدون بانک!)، ناشناس و الکترونیکی هستند و توانایی تغییر جهان را دارند. جالب است بدانید این تغییر فراتر از بخش مالی است. ارزهای رمزنگاری‌شده و تکنولوژی پایه آن، بلاکچین، دارای کاربردهای بسیاری است که در اینجا به آن می‌پردازیم.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

۱. مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه یکی از جالب‌ترین کاربردهای کریپتوکارنسی می‌باشد. به همین دلیل شرکت هایی مانند SwissBorg توکن‌های خود را برای راه‌حل‌های سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند و به سرمایه‌گذاران فرصتی عالی برای مدیریت ثروت خود بدون محدودیت‌ها ارائه می‌دهند. طبق وبسایت SwissBorg، این شرکت یک اکوسیستم دموکراتیک است که در آن شما می توانید مجموعه‌ای از ارزهای رمزنگاری‌شده را مدیریت کنید.

۲.انتشار دیجیتالی خدمات

ناشران و تبلیغ‌کنندگان دیجیتال برای پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش بازده‌ای با یکدیگر تلاش می‌کنند. امروزه تبلیغات سنتی تقریبا تاثیرگذاری خود را از دست داده و به نظر کاربران ناکارآمد شده است. SolidOpinion به منظور حل مشکل، نوع جدیدی از تبلیغات ایجاد کرده‌ است که در آن تبلیغ کنندگان می توانند برای محصول خود با ارز دیجیتالی تبلیغ کنند، تبلیغات کاملا مرتبط با محتوایی است که کاربر از آن استفاده می‌کند، در نتیجه بازده آگهی به این روش بسیار افزایش می‌یابد.
این تکنولوژی و استفاده از توکن‌ها باعث می‌شود تا آگهی‌دهندگان، منتشرکنندگان و کاربران همگی سود ببرند. کاربران و منتشرکنندگان با نظر دادن و به اشتراک گذاشتن آگهی توکن کسب می‌کنند و آگهی دهندگان هم با خرید توکن، می‌توانند آگهی خود را در کنار محتوای مناسب قرار دهند.

۳.بهبود اخلاق تجارت

این تکنولوژی نوین همچنین می تواند برای تشویق روش‌های اخلاقی کسب‌ و کار مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که بلاکچین امکان ردیابی هر معامله با شفافیت کامل را فراهم می آورد، تجارت‌های بزرگ در دنیا که سابقه سوء استفاده و نقض حقوق بشر را دارند، اقدامات اخلاقی بیشتری انجام می‌دهند.

۴.مبارزه با تخلفات انتخاباتی

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی، توانایی کمک به نبرد در انتخابات است. سانتیاگو سیری، بنیانگذار Democracy Earth، برنامه‌ای برای ترکیب رای‌گیری با تکنولوژی بلاکچین طراحی کرده است. سیری اعتقاد دارد که با استفاده از این سیستم، تقلب انتخاباتی – و یا هر نوع دیگری از فساد شامل پول – دیگر امکان پذیر نخواهد بود. او می‌گوید:

بلاکچین فسادناپذیر است. هیچکس نمی‌تواند تغییری در آن ایجاد کند یا آن را دستکاری کند. بلاکچین برای دموکراسی حیاتی است

blockchain

۵. جلوگیری از فساد در موسسات خیریه

علاوه بر این، کریپتوکارنسی می تواند برای جلوگیری از فساد در سازمان‌های خیریه مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به توانایی این سیستم در پاسخگو بودن به نهادها، بلاکچین می‌تواند مشکلات بسیاری را در موسسات خیریه مانند کم‌شدن پول از صندوق را از بین ببرد. به همین دلیل برنامه جهانی غذا (WFP) از بلاکچینی برای ایمن سازی کمک‌های نقدی به گرسنگان استفاده می‌کند.

۶.ایجاد جهانی سبز

اگر شما یک متخصص محیط زیست هستید، حتما از اینکه این سیستم می‌تواند به شما کمک‌های زیادی کند، خوشحال خواهید شد. بلاکچین می‌تواند برای ایجاد جهان سبز استفاده شود. به عنوان مثال، Brooklyn Microgrid از این سیستم استفاده می‌کند. افرادی که از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند می‌توانند ازطریق اپلیکیشنی در تلفن از آن برای اعتبارات زیست محیطی استفاده کنند و انرژی را در اختیار کسانیکه دسترسی به آن ندارند را ممکن کنند، این بدین معنی است که با استفاده از انرژی تجدیدپذیر می‌توان استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر را کاهش داد.

۷.مسافرت

همان‌طور که بیت‌کوین توسط خرده فروشان بیشتر و بیشتر پذیرفته می‌شود، مردم می‌توانند فرصتی برای استفاده از آن‌ها برای تعداد زیادی از معاملات داشته باشند. ایجاد امکانات مناسب برای سفر تنها یک دسته از آن‌ها هستند. وب سایت cheapair.com، یک آژانس مسافرتی است که می توانید پروازها، هتل‌ها، اجاره اتومبیل‌ها و … را از آن خریداری کنید که از سال ۲۰۱۳  بیت‌کوین را پذیرفته است.

۸.تحصیلات

روز به روز مدارس و دانشگاه‌های بیشتری پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده را به عنوان یک فرم پرداخت قبول می‌کنند. با توجه به Futurism.com، دانشگاه‌های سوئیس، آلمان، قبرس و ایالات متحده شروع به پذیرش بیت‌کوین کردند. این فرم پرداخت مطمئنا رشد خواهد کرد چون این پول همچنان بیشتر و بیشتر محبوب خواهد شد.

۹.تامین بودجه

امروزه استارت‌آپ‌های زیادی هستند که برای تامین بودجه خود از کریپتوکارنسی‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. به جای استفاده از روش سنتی VC یا استفاده از وب‌سایت‌های جمع آوری پول مانند IndieGoGo وKickstarter، شرکت‌ها به دنبال راهی برای جمع آوری پول بدون واسطه هستند. این روش به راحتی سیستم تامین بودجه شرکت‌ها را متحول کرده است.

blockchain

۱۰.دنیایی کامل‌تر

در نهایت و با اشاره به تمام این کاربردهای بزرگ، می‌توان گفت بلاکچین و ارزهای مجازی نوین می‌توانند در همه‌ی زمینه‌های زندگی وارد شوند و نه تنها در بخش مالی بلکه در بخش‌های دیگر نیز تاثیرگذار باشند.
راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند هر جنبه‌ای از زندگی ما را تغییر بدهند. کریپتوکارنسی‌ها در دنیای کسب و کار و زندگی روزمره ما محبوبیت فراوانی به دست می‌آورند و استفاده بیشتر و بیشتر از آنها، انقلابی در جهان به وجود خواهد آورد.

منبع
entrepreneur

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا