مقالات عمومی

پنج دلیل برای اینکه سال ۲۰۱۸ بهترین سال برای ارزهای رمزنگاری‌شده است

پنج دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد سال ۲۰۱۸ بهترین سال برای ارزهای رمزنگاری‌شده است. احتمال اینکه این پنج عامل اتفاق بیفتد، صد درصد نیست، اما اگر این عوامل با هم ترکیب شوند، بازار پتانسیل رشدی بالاتری نسبت به سطح فعلی پیدا می‌کند. هرچند خیلی‌ها می‌گویند که سرمایه‌گذاری در این بازار ریسک بالایی دارد، اما برخی کارشناسان می‌گویند سال ۲۰۱۸ می‌تواند سال مناسبی برای سرمایه‌گذاری دراین ارزها باشد. در این مقاله به بررسی این پنج فاکتور می‌پردازیم:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

کار بر روی موضوع مقیاس‌پذیری

بیت کوین یکی از مهمترین ارزهای رمزگذاری‌شده است و ورود و خروج بیشتر پول‌های دارای پشتوانه با بیت کوین است. برآوردها نشان می‌دهد که بیت کوین حدود ۴۰ درصد از بازارپول را در اختیار دارد.
براساس همین بررسی‌ها، بیت کوین پتانسیل در اختیار گرفتن ۷۵ درصد بازار را هم دارد. حتی برای تحلیلگران این افزایش ظرفیت تا ۱۵۰ درصد هم  قابل پیش‌بینی است.
چرا؟ به این دلیل که بزرگترین کاربران در بخش صنعت، از این پول استفاده می‌کنند و این سهم می‌تواند بیشتر هم شود.
براساس پروتکل معاملات بیت کوین، این ارز نمی‌تواند بیش از ۶ یا ۷ تراکنش را همزمان اداره کند، این موضوع در مقایسه با کارتهای اعتباری که در هر ثانیه هزاران معامله را می‌توانند انجام بدهند، یک ضعف است و منتقدان بسیاری هم دارد. لذا این موضوع منجر به هزینه‌های بالا برای این پول شده است.

لایتنینگ

راه حل چیست؟ به عنوان مثال شبکه  لایتنینگ از گره‌هایی ایجاد شده که با هم در ارتباط هستند، این ارتباط سرعت و هزینه را پایین آورده و سبب شده است تا از طریق ارتباط با گره‌های دیگر نرخ انتقال افزایش یابد.
پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در ماه‌های آینده سرعت معاملات بیت کوین با استفاده از شبکه لایتنینگ، افزایش چشمگیری داشته باشد.

ظرفیت بالاتر و ICO‌ های قانونی بیشتر

ICO

همانند سال گذشته تقاضای بالا برای ICO بر روی معاملات تاثیر می‌گذارند. البته این روزها تقاضا برای ارزهای رمز نگاری‌شده مانند تکنولوژی بیت‌کوین در حال افزایش است و این تقاضا می‌تواند میلیاردها دلار را برای اپراتورهای پیام رسانی مثل کداک و تلگرام که به دنبال استفاده از تکتولوژی بلاکچین هستند، هم ایجاد کند. این به این معناست که در سال جاری میلادی می‌توان برای اتریوم بازاری تا میزان ۲۰۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرد. بازار اتریوم در حال حاضر ۹۰ میلیارد دلار است و احتمالا قیمت آن تا ۲ هزار دلار افزایش می‌یابد.

قانون‌گذاری

قانون‌گذاری

بسیاری معتقدند که مقررات زیاد می‌تواند به بازارها آسیب برساند، اما این دیدگاه برای پیش‌بینی‌های کوتاه مدت است. در بلند مدت، شرکت‌ها برای اطمینان به این بازار نیاز به ثبات قوانین دارند. ثبات در قوانین می‌تواند به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بازار اعتماد به نفس بدهد.
وقتی ژاپن برای بیت کوین مقررات تعیین کرد، شرایطی ایجاد شد که بازار ناگهان افت کرد، مشابه این اتفاق در استرالیا نیز افتاد. البته تاثیر قوانین کشورها در بازار بیت‌کوین متفاوت است، مشابه اتفاقی که در کره جنوبی افتاد، زیرا شرایط بازارها از آنچه در ژاپن یا استرالیا اتفاق افتاد فرق دارد.

افزایش نفوذ و قابلیت‌های استفاده

هم اکنون تعداد زیادی استارت‌آپ ایجاد شده که کارشان ارائه خدمات به مردم است و بودجه خود را در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده از سرمایه‌گذاران تامین می‌کنند. بنابراین، تعداد کاربرانی که در سال ۲۰۱۸ وارد این بازار می‌شوند، به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
این استقبال ناشی از شهرت این ارزها است که روز به روز بیشتر شده و شرکت‌ها اعتمادشان به آن بیشتر می‌شود. شرکت‌هایی که در سال جاری بتوانند خوب عمل کنند و موجب اعتماد سرمایه‌گذاران در این بازار شوند، برنده هستند.

سرمایه‌گذاری نهاد‌ها

investing

آخرین دلیلی که سال ۲۰۱۸ می‌تواند سال درخشانی برای این بازار باشد، این است که اولین سالی است که صندوق‌های مالی می‌توانند از انجماد دربیایند.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار به این بازار وارد خواهند شد، اما این رقم در مقایسه با توانایی نهاد‌ها برای سرمایه‌گذاری رقم بالایی نیست و شاید بیشتر از این بتواند بازار را برای سال جاری به حرکت وا دارد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا