مقالات عمومی

پنج نشانه‌‌ی کلاهبردار بودن یک ICO

اگر اخبار حوزه فناوری اقتصادی را در چند وقت گذشته پیگیری کرده باشید، حتما عبارت ICO را شنیده‌اید. تا این لحظه استارت‌آپ‌های بلاکچین از طریق  ICO حدود ۳ میلیارد دلار کسب کرده‌اند. در سطوح بالا، ICO مکانیزمی است که پروژه‌های جدید، توکن‌های ارز مجازی خود را در ازای جذب سرمایه اولیه می‌فروشند که معمولا با ICO یا عرضه اولیه عمومی مقایسه می‌شود. ICO در واقع به عنوان وسیله‌ای برای سرمایه گذاری جمعی است و محلی برای سرمایه‌گذاران است تا در یک سرمایه گذاری عادلانه و برابر شرکت کنند.

اما بزرگترین مشکل ICOها این است که آن‌ها هنوز قانون‌گذاری نشده‌اند. در واقع ایجاد یک مقاله سفید و طراحی یک برنامه و جمع‌آوری بودجه از طریق کیف پول دیجیتال کار سختی نیست. در نتیجه انتخاب یک ICO، کار بسیار سختی برای یک سرمایه‌گذار خواهد بود.

ICO

در اینجا به پنج علامت که باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر ICO به آن توجه شود، را عنوان می‌کنیم.

تحلیل تیم و سابقه‌ی آن‌ها

شرکت‌هایی که در مورد پروژه و توکنی که می‌خواهند ارائه دهند جدی هستند، در مورد عمومی کردن هویت واقعی خود نیز هراسی نخواهند داشت. همواره نبود اطلاعات و جزییات در مورد تیم بنیانگذار، سرمایه گذاران و مشاوران، نگران کننده است. اگر شرکت مذکور اطلاعات خاصی را پنهان کند، شانس کلاهبردار بودن آن‌ها نیز بیشتر است.

پیدا کردن یک جامعه‌ی کاربری فعال و سخت کوش

مولفه‌ی دیگری از یک پروژه‌ی بلاکچین موفق، کیفیت جامعه‌ی کاربری آن است. در یک محیط سرمایه گذاری جمعی، شرکت‌ها نه تنها باید مشتریان خود را درک کنند، بلکه باید یک حضور فعال و محکم در قبال آن‌ها داشته باشند.
یک ارائه کوین موفق، دارای فروم‌های فعال، بلاگ و رخدادهای فعال است، میدانیم که جامعه‌ی کاربران صدایی است در فرآیند تصمیم گیری شرکت. همچنین شما می‌توانید از افراد فعال سوال بپرسید و با آن‌ها به بحث بپردازید.

به دنبال هویت و اعتبار اجتماعی بگردید

شرکت‌هایی مانند cointal، که هزاران کاربر فعال دارند، برای نشان دادن کیفیت محصولات خود نقد و بررسی‌هایی در خبرگزاری منتشر می‌کنند. سرویس واحد آن‌ها نیز کاربران را قادر به جابجایی همزمان ارزها می‌کند و نگاه‌های زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

نقشه راه محصول و جزییات فنی آن را پیدا کنید

در حالی که یک طراح خلاق می‌تواند چند ایده را خلق کرده و یک صفحه جذاب را برای معرفی آن بسازد، اما ایجاد یک نقشه راه فنی و مقیاس بندی آن نیاز به یک فرد با توانایی بالا دارد. در اغلب موارد یک پروژه حتی یک مقاله سفید قابل دسترس هم ندارد تا بتوان جزییات و نحوه کار پروژه را فهمید.
با مطالعه برنامه پیاده‌سازی پروژه، می‌توانید ادعاهای غیرواقعی در مورد ممکن بودن نقشه راه آن‌ها را تشخیص دهید. به علاوه اگر برنامه ریزی پروژه فاقد زمینه‌ی تکنیکی یا ویژگی‌های مشخصی باشد، شانس زیادی برای جمع‌آوری مقدار قابل توجهی از بودجه وجود نخواهد داشت. شیوه‌ی دیگری برای ارزیابی پیشرفت پروژه، سورس کد پروژه است. در بدترین حالت، خالی بودن مخزن کد آن‌ها در شروع پروژه، یک نشانه بسیار نگران کننده است.

انجام تحقیقات توسط خودتان

به عنوان یک سرمایه گذار آگاه، این وظیفه شخص شما است که از طریق تحقیقات بدون واسطه تحقیق کنید تا بدانید در کجا دارید سرمایه گذاری می‌کنید. در جامعه‌ی امروزی، درجایی که هرکس می‌تواند به سادگی ادعا کند در یک زمینه متخصص است، پی بردن به اینکه به چه کسی باید اعتماد کرد، کار بسیار دشواری است.پاسخ کوتاه این است که شما همواره باید با مسئولیت خودتان تصمیم بگیرید و به تبلیغات و شایعات توجهی نکنید.اگر شما ندانید که دقیقا دنبال چه هستید، به سادگی در دام یک کلاهبرداری خواهید افتاد. در نتیجه همواره با چشمان تیز به یک پیشنهاد نزدیک شوید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا