اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

چرا ماینر‌های مونرو ترجیح می‌دهند از هک کردن کامپیوترها برای استخراج استفاده کنند؟

بسیاری بیت‌کوین و مونرو را یک کوین با مبانی و اصول اولیه مشابه در نظر گرفته‌اند. اما تفاوت استفاده و استخراج بیت‌کوین و مونرو، جامعه را به دو گروه تقسیم می‌کند که هر دو طرفداران بسیاری دارد. مونرو نسبت به بیت‌کوین مستقل‌تر، خصوصی‌تر و ناشناس‌تر است و توکن محبوب‌تری برای استفاده در دارک‌وب است. توسط آن هیچکس با آدرس حساب از روی بلاکچین نمی‌تواند شما را ردیابی کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

پردازنده‌های مورد استفاده برای استخراج بیت‌کوین بسیار پرهزینه است، با قیمت سخت افزار بیت‌کوین، هزینه‌های برق و با قدرت استخراج TH/s ۱۰۰ باSHA-۲۵۶ ، شما احتمالا حدود ۱۰۰ دلار در روز به دست می‌آورید. البته این آمار بر اساس هزینه‌های الکتریکی، هزینه خرید سخت‌افزاری و استخر‌هایی که شما با آن کار می‌کنید متفاوت خواهد بود.

استخراج در ماه دسامبر سال گذشته و ژانویه سال جاری، با افزایش قیمت بیت‌کوین افزایش یافته است، اما با رسیدن قیمت به ۶۰۰۰ هزار دلار در اوایل ماه جاری به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

استخراج مونرو

از طرف دیگر، Monero هنوز از طریق قدرت پردازش دسکتاپ‌های خانگی شما استخراج می‌شود. الگوریتم مونرو با  ۲ دقیقه زمان بلوک در مقایسه با ۱۰ دقیقه برای بیت‌کوین، به گونه‌ای ساخته شده است که قدرت هش ASIC بیت‌کوین تفاوت زیادی در استخراج مونرو نخواهد داشت. پس میتوان نتیجه گرفت که قدرت محاسباتی کامپیوتر خانگی شما برای استخراج می‌تواند منبع درآمد مناسب‌تری برای ماینر‌های مونرو باشد.

چند مورد از هک‌های ماینرها در نقاط مختلف:

–  سیستم دولت استرالیا با تعبیه یک بدافزار که قادر بود مونرو را با استفاده از پردازنده سیستم‌ها استخراج کند، توسط ماینر‌های Monero مورد استفاده قرار گرفت. یک تحلیلگر بعدها فاش کرد که مقدار کلی استخراج‌شده در طول این هک که تنها مدت کوتاهی به طول انجامید، تنها به ارزش ۱۰۰ دلار می‌ارزید.
– ابزار‌های اتوماسیون خانگی با سیستم‌هایی مانند Alexa و سایر دستگاه های خانگی که در پروتکل های امنیتی خود آسیب پذیر هستند، می‌توانند در معرض هک توسط مونرو قرار گیرند.

مونرو

– آزمایشگاه کسپرسکی اعلام کرده که یک نرم افزار مخرب پیدا کرده‌اند که از تلگرام برای ماین مونرو استفاده می‌کند.-کامپیوترهای خانگی در آمریکای جنوبی و در سرتاسر اروپا فعالیت های مشکوکی در سیستم‌های خود مشاهده کردند که ظاهرا نرم افزارهای مخرب خاصی برای ماین مونرو بوده‌اند.
– جدیدترین آپدیت مایکروسافت ورد و اکسپلورر هم در این زمینه ضعیف است و نسبت به هکرهای مونرو آسیب‌پذیر بوده است.

عدم سودآوری استخراج بیت‌کوین و سهولت در استخراج Monero از کامپیوتر‌های خانگی باعث شده است هکرها راه‌های نوآورانه‌ای برای جاسازی بدافزارها در نرم افزارهای رایج و آسیب پذیر داشته باشند. یک سیستم به روز شده با آخرین نرم افزار ضد ویروس و بازرسی مکرر فعالیت‌های مشکوک می‌تواند از حمله این هکرها جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا