اخبار عمومی

خالق اتریوم، نابغه ای جوان، دکترای افتخاری دریافت کرد!

قدیمیترین موسسه آموزش عالی سوئیس، دانشگاه بازل به یکی از بنیان گذاران اتریوم، ویتالیک بوترین دکترای افتخاری اهدا کرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

 طبق گفته دانشکده تجارت و اقتصاد دانشگاه بازل که دکتری افتخاری خود را به بوترین اهدا کرد، این جایزه به دلیل نقش آفرینی در ترویج تمرکز زدایی و حقوق مساوی در مشارکت در انقلاب دیجیتالی، و همچنین دستاوردهای او در رابطه با ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و طراحی سازمانی، اهدا شد.

 این دانشگاه سوئیسی که در سال ۱۴۶۰ تأسیس شد، در قالب یک اعلامیه در توییتر در ستایش ویتالیک بوترین اذعان کرد:

او متفکری خلاق و استثنایی است که در شکل دادن به انقلاب دیجیتال از نوجوانی نقش مهمی ایفا کرده است.

این اولین بار نیست که بوترین به دلیل نقش مهمش در پیش برد اهداف انقلاب دیجیتالی مورد ستایش قرار گرفته است. در ماه نوامبر ۲۰۱۴، بنیانگذار اتریوم جایزه جهان تکنولوژی را در بخش نرم افزار و IT، پس از پیشی گرفتن از بنیانگذار فیس بوک، مارک زاکربرگ به دست آورد.

بوترین با دریافت این جایزه به فهرست بزرگانی پیوست که پیش از او از ابتدای قرن بیستم همانند بنیانگذار تسلا، SpaceX و PayPal، ایلان ماسک و همچنین شرکت های غول پیکری مانند آمازون، آی بی ام و اپل  این جایزه را دریافت کرده بودند. قابل توجه است که بوترین تنها چند ماه پس از انتشار وایت پیپر اتریوم این جایزه را ازآن خود کرد.

در اوایل همان سال، بوترین ۱۰۰۰۰۰ کمک هزینه تحصیلی دریافت کرد. در میان ۲۰ نفری که در همان سال این کمک هزینه را دریافت کردند، بوترین تنها شخصی بود که این پول را برای تحقیقات در حوزه تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال دریافت کرد. بوترین مدت کوتاهی پس از دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه واترلو کانادا که در آنجا تحصیل می کرد، خارج شد.

به گفته خودش، به دلیل علاقه بسیار زیاد به حوزه ارزهای دیجیتالی ترک تحصیل کرد:

در سال ۲۰۱۲، وارد دانشگاه واترلو شدم. در سال ۲۰۱۳ متوجه شدم که پروژه های کریپتو ۳۰ ساعت در هفته از وقت من را می گیرد، بنابراین ترک تحصیل کردم. من به سرتاسر جهان سفر کردم و پروژه های کریپتوی گوناگونی را بررسی کردم و در نهایت متوجه شدم که آنها بسیار نگران اپلیکیشن های خاصی هستند که به اندازه کافی عمومیت ندارند – از این رو ایده اتریوم به وجود آمد.

دو سال پیش، ویتالیک بوترین مدال برنز را در بیست و چهارمین المپیاد بین المللی انفورماتیک دریافت کرده است، رقابت سالانه ای که توسط یونسکو آغاز شد تا علاقه به فن آوری اطلاعات و علوم رایانه ای را افزایش دهد.

 استعدادهای بوترین نه تنها جوایز را جذب خود می کند، بلکه بسیاری از مشاغل تراز اول نیز به او پیشنهاد می شود. در اوایل سال جاری، بوترین اعلام کرد که گوگل تلاش کرده است تا او را برای پروژه ی ناشناخته ای در حوزه بلاک چین استخدام کند.

با این حال، بنیانگذار اتریوم، پیشنهاد غول مرورگران آنلاین را رد کرد و به جای آن ترجیح داد تا به پروژه های ذهنی خود بپردازد.

نظر شما راجع به این نابغه تکنولوژی چیست؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا