مقالات عمومی

۶ راز که باید در مورد سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) بدانید

اگر مدتی است که سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) را دنبال می کنید، احتمالا آگاه هستید که این سایت به ندرت بیانیه های عمومی اعلام می کند. هنگامی که CoinMarketCap در سال 2013 آغاز به کار کرد، وظیفه آنها ارائه اندازه نسبی ارزهای دیجیتال به شیوه ای دقیق و قابل فهم بود. و از این اطلاعات به عنوان راهنمایی برای تصمیمات استفاده می شد. اخیرا شایعات و اطلاعات غلطی در مورد این سایت وجود دارد که سایت CoinMarketCap به آنها پرداخته و در مورد آنها توضیحات کاملی داده که در ادامه به آنها اشاره شده است.

شایعه اول: CoinMarketCap برای لیست کردن کوین ها و به روزرسانی ها هزینه دریافت می کند

سایت کوین مارکت کپ بیان کرد، این موضوع صحت ندارد. با وجود اینکه کمک های مالی را برای ارائه خدمات بهتر می‌پذیریم اما برای دور زدن شرایط لیست کردن کوین ها یا برای انتشار اطلاعات نادرست هیچگونه پرداختی را نمی‌پذیریم. هر درخواست را با موشکافی یکسان ارزیابی می‌کنیم. در آینده ممکن است برای اولویت بندی درخواست ها پرداختی را بپذیریم اما این پرداخت ها هیچگاه بر نتیجه ارزیابی ها تاثیرگذار نبوده و نخواهد بود.

شایعه دوم: CoinMarketCap قبل از لیست کردن کوین ها، اطلاعات آن ها را به بعضی افراد ارائه می‌دهند

CoinMarketCap در این زمینه خاطر نشان کرد، این موضوع کاملا اشتباه است که اطلاعات را معامله می‌کنیم. حتی اگر قصد بد و سودجویانه ای هم داشته باشیم باز هم غیرممکن است که فردی بتواند از زمان دقیق انتشار اطلاعات سود ببرد. این موضوع کاملا رایج است که کوین هایی که تازه وارد لیست می‌شوند حجم نقدشوندگی یا حجم معاملات کمتری داشته باشند. همانطور که هر معامله کننده با تجربه ای می‌داند، ایجاد جایگاه در بازارهایی با چنین نقدشوندگی کم که با خود خطرات، صرف زمان، منابع یا جایزه به همراه دارد، بسیار سخت می‌باشد. به علاوه کوین هایی که تازه وارد لیست می‌شوند اما نقدشوندگی بالایی دارند از قبل شناخته شده می‌باشند و موضع خود را در بازار مشخص کرده اند.

شایعه سوم: همواره می‌توان موجودی در گردش را به راحتی محاسبه کرد

از بخش پرسش و پاسخ سایت: موجودی در گردش بهترین تخمین از کوین یا توکن هایی است که در اختیار عموم می‌باشد.

این سایت گفت، قابل توجه است که بسیاری از افراد با معنای “در گردش بودن” مخالف می‌باشند. بعضی از افراد معتقدند که توکن های کنترل شده توسعه دهندگان باید در توکن های در گردش محاسبه شوند و بعضی دیگر می‌گویند تنها آزاد کردن توکن ها باعث می‌شود آن ها را به عنوان توکن در گردش به حساب آورد، بعضی دیگر نیز معتقدند که توکن های خصوصی اختصاص داده شده به سرمایه گذاران کلان نیز جزء توکن های در گردش می‌باشند. به دلیل پیچیدگی موجود، ممکن است اطلاعات بیان شده در وایت پیپر ها و سایر اعلان ها با میزان توکن در گردش اعلام شده توسط سایت متفاوت باشد.

CoinMarketCap ادامه داد ما همکاری نزدیکی با تیم ها و توسعه دهندگان داریم تا جزییات موجودی در بلاک چین مورد نظر را تعیین کنیم. در صورت امکان، توسعه دهندگان ما اطلاعات مربوط به موجودی توکن ها را به طور همزمان به روزرسانی می‌کنند. این امر با ردیابی آدرس هایی صورت می‌گیرد که هنگام تعیین موجودی، آن ها را لحاظ نمی‌کنیم و موجودی این آدرس ها را از موجودی کل کسر می‌کنیم. جمع آوری و تایید این اطلاعات زمان بر است و به همین دلیل است که بعضی کوین ها موجودی در گردش و ارزش بازار خود را نشان نمی‌دهند. ما معتقدیم که بهتر است کمی زمان بگذرد تا از صحت اطلاعات کوین های در گردش اطمینان حاصل شود.

شایعه چهارم: کارمندان CoinMarketCap از قصد اطلاعات مربوط به بعضی از ارزهای دیجیتال و صرافی های خاص را به روزرسانی نمی‌کنند

کوین مارکت کپ اذعان داشت، اگر اینطور به نظر می‌رسد که به روزرسانی مدت زیادی طول کشیده است، به این دلیل می‌باشد که تاییدیه و اطلاعات مناسبی از جانب توسعه دهنده آن کوین یا صرافی(اکسچنج) دریافت نکرده ایم تا تغییرات درخواست شده را منتشر کنیم. این موضوع برای توسعه دهندگانی رایج است که با شرایط ما موافق نباشند و از ارائه اطلاعات درخواست شده برای تایید آن ها امتناع کنند. سیاست کاری ما این است که ترجیح می‌دهیم برای شفاف سازی صبر کنیم تا اینکه اطلاعاتی را منتشر کنیم که معتقدیم درست و دقیق نمی‌باشند.

گاهی اوقات حتی اعلان های رسمی تیم توسعه دهنده و یا مقاله سفید (وایت پیپر) با شرایط تاییدیه ما مطابق و کافی نمی‌باشد زیرا احتمال قدیمی بودن اطلاعات و اختلاف نظر در تعریف موجودی در گردش بین ما و تیم توسعه دهنده وجود دارد. به این دلایل و حجم زیاد درخواست های به روزرسانی موجودی که روزانه به دست ما می‌رسد، به طور کل مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به روزرسانی ها پردازش شود و هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

شایعه پنجم: CoinMarketCap توسط یک شخص اداره می‌شود

سایت CoinMarketCap توضیح داد، ما نیز همانند سایر کسب و کارها تیم مخصوص خود و پست های مخصوصی برای هر حوزه عملیاتی داریم. سعی بر این است که با تیم کوچک خود در نیویورک به کارهای روزانه سایت ادامه دهیم و دلیلی نمی‌بینیم که به طور عمومی اسامی تیم خود را اعلام کنیم. این موضوع ممکن است با گذشت زمان تغییر کند اما در هر صورت قصد ما پنهان کاری بیش از حد نیست زیرا تمام تمرکز خود را صرف ایجاد CoinMarketCap و ارائه بهترین خدمات به کاربران و به طور کل به دنیای ارز دیجیتال می‌کنیم.

شایعه ششم: CoinMarketCap به اکوسیستم ارز دیجیتال اهمیت نمی‌دهد

این سایت کریپتویی اعلام کرد، این مورد نیز کاملا اشتباه است‌. از سال ۲۰۱۳ رسالت CoinMarketCap ارائه اطلاعات ارزهای دیجیتال و مرور بازار ارز دیجیتال به شیوه آسان و قابل فهم بوده است. ما معتقدیم که تعهداتمان در قبال بی طرف بودن، مخالفت با سانسور و صحت اطلاعات در موفقیت و‌ محبوبیت سایت نقش مهمی ایفا کرده است. ما به ماموریت و باورهای خود تا رشد کامل فضای ارز دیجیتال و رایج شدن آن ادامه خواهیم داد.

آینده

سایت CoinMarketCap در مورد برنامه های آینده خود اینچنین توضیح داد:

ما به خواسته و نیازهای کاربران و جامعه توجه ویژه ای داریم و برای درک این نیازها سخت تلاش کرده ایم. در این زمینه ما یک API تجاری، برنامه موبایل، طرح به روز و بسیاری امکانات هیجان انگیز دیگر داریم که به کاربرانمان کنترل بیشتری در استفاده از سایت CoinMarketCap خواهد داد. ما برای به اشتراک گذاری این توسعه های جدید با شما مشتاقیم.

نظر شما در مورد این سایت کریپتویی چیست؟

منبع
blog.coinmarketcap

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
7 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا