اخبار عمومی

۸۱درصد از ICO ها در دنیای ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند!

تعداد ICO ها از زمانیکه در حوزه جذب سرمایه ورود کردند، بسیار زیاد شده و اواخر سال ۲۰۱۷ دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است. اما نکته مهم راجع به این روش جذب پول به جز تعداد، کیفیت آنها بوده که به نظر می‌رسد روند مثبتی نداشته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بر اساس گزارشهای نهاد تحقیقاتی استاتیس (Statis)، حدود ۸۱ درصد از پروژه های ICO که از سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده اند منجر به کلاهبرداری شده اند. البته تنها ۱۱ درصد از ۱۲ میلیارد دلاری که در تمامی پروژه ها سرمایه گذاری شده اند به پروژه‌های کلاهبرداری رسیده است. این درصد توسط سه پروژه PinCoin به مبلغ ۶۶۰ میلیون دلار، Arise Bank به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار و Saved Roid به مبلغ ۵۰ میلیون دلار جذب شده اند. بر اساس این آمار، یک دهم از کل سرمایه گذاری‌ها در ICO به کلاه برداران رسیده است. بیشتر این پول (حدود ۱.۳ میلیارد دلار) هم توسط سه پروژه مذکور جذب و مورد سواستفاده قرار گرفته اند. از همین روی نهاد های قضایی باید کنترل بیشتری بر چنین پروژه هایی داشته باشند.

با وجود کنترل‌های نامطمئن و عملکردهای ضغیف و نوسانات بالا در این بازار، جذب سرمایه با ICO روند روبه رشدی را تجربه می‌کند. طبق آمارهای بدست آمده، از سال گذشته تا کنون مبلغ ۷ میلیارد دلار از طریق ICO جمع آوری شده است. از آغاز پیدایش ICO ها، ماه دسامبر سال گذشته با رقم ۱.۴ میلیارد دلار، فعالترین ماه در جذب سرمایه بوده است.

بر اساس بررسی های نهاد تحقیقاتی Statis، در سال جاری بازار جهانی ICO یک پنجم ارزش بازار IPO در آمریکا است و این در زمانی است که IPO آمریکا به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده است. برخی از بزرگترین بهربرداران این اتفاق عبارت اند از جزایر کارمن، جزایر ویرجین و سنگاپور. اما رشد هر ساله بازار ICO آهسته است و این به دلیل کنترل‌های ضعیف بر این بازار و عدم اشتیاق سرمایه گذاران خرده پا برای ورود به این عرصه است. علاوه بر این نگرانی هایی به علت تغییرهای فراوان تکنیکی در اکثر شبکه های سازنده ICO مخصوصا اتریوم  وجود دارد.

سال گذشته به عنوان مثال میزان جذب سرمایه با ICO در آمریکا به نسبت دیگر کشورهای جهان ۳۲ درصد بوده است که این میزان در سال جاری به ۱۰ درصد کاهش یافت. در سال گذشته جزایر کارمن ۳ درصد جذب سرمایه با ICO داشته است که این میزان را در سال جاری به ۴۰ درصد افزایش داده است.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا