مقالات عمومی

آیا اعتیاد به ترید کردن یک بیماریست؟

بیمارستان Castle Craig در اسکاتلند درمان بیماران معتاد به ترید ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را آغاز کرده است. کارشناسان می‌گویند که تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند به اعتیاد رفتاری تبدیل شود. این افراد مدام در حال بررسی نوسانات لحظه به لحظه در بازار برای ترید توکن‌ها هستند.

این بیمارستان به دنبال استفاده از روش‌های موفق در درمان اعتیاد به قمار، برای درمان اعتیاد به ترید  است و در تلاش است به تریدرهای غرق در دنیای ترید ارزهای دیجیتالی بیاموزد که چگونه بدون ترید کردن آنلاین زندگی کنند.

کریس برن، درمان شناس قمار در این بیمارستان گفت:

ریسک بالا و نوسانات قیمت در بازار کریپتوکارنسی‌ها به مسئله قمار شبیه است. این موضوع باعث ایجاد هیجان و حس فرار از واقعیت می‌شود. برای مثال، ترید زیاد بیت کوین منجر به سود و ضررهای بسیاری می‌شود. این شرایط معمول حباب است.

تونی مارینی، یکی دیگر از درمان شناس‌های این بیمارستان که قبلا به قمار و کوکائین اعتیاد داشته در این رابطه می‌گوید:

تجربه من از اعتیاد به من بینشی برای درک افرادی داد که مشکل مشابه دارند.

با توجه به آمار منتشر شده در وبسایت addiction.com، از هر صد قمارباز سه تا پنج نفر آنها با اعتیاد خود مبارزه می کنند، که ممکن است این برای اعتیاد به ترید ارزهای رمزنگاری شده نیز درست باشد. در حالی که اکثریت مردم تنها با پولی که توانایی هزینه کردن آن را دارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی تمامی سرمایه خودشان و حتی خانه خود را در این راه از دست داده‌اند.

هنگامی که از اکسچنج Bitgrail میلیون‌ها دلار توکن نانو دزدیده شد، برخی از کاربران سرمایه زیادی را از دست دادند. عبارت “کس دیگری معتاد به کریپتو هست؟” نشان می دهد بسیاری از کاربران از عدم توانایی خود در ترید کردن اطلاع دارند.

همانطور که ماریین بیمارستان کریگ کالیگ می گوید، مثل هر چیز، ترید کردن ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند به افراد با شخصیت های اعتیادآور و کسانی که به دنبال فرار هستند، تجدید نظر کند. هرچند که برنامه درمانی اثبات شده‌ای برای کسانی که در حال ترید ارزهای رمزنگاری شده هستند، وجود دارد، اما هنوز هم این درمان‌ها قابل بهبود هستند.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا