اخبار عمومی

انفجار بیت کوین تا پایان سال با بکت (Bakkt)!

بسیاری معتقدند که روند صعودی بعدی ارزهای دیجیتال هنگامی اتفاق می افتد که سازمان ها و نهادها نیز در این عرصه سرمایه گذاری کنند. برخی دیگر از کاربران این عرصه باور دارند که این اتفاق تا زمانی که تمام ارزهای دیجیتال و یا به تعبیری دیگر ماهیت کلی این تجارت نوین قانون گذاری نشود، رخ نخواهد داد.

امروزه در مقایسه با گذشته سازمان ها علاقه ی بیشتری به سرمایه گذاری در این عرصه دارند. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین بازیگران عرصه ی جهانی پول و اقتصاد نهاد فیدلتی اینوستمنت (Fidelity Investments)، علاقه مندی خود را به ورود و سرمایه گذاری در جهان کریپتو و عرصه ارزهای دیجیتال اعلام کرده است.

بکت (Bakkt) وارد بازار کریپتو می شود

بکت (Bakkt) پروژه سرمایه گذاری است که برای عرضه توسط بورس بین قاره ای همراه با همکارهای تجاری پرنفوذ خود نظیر مایکروسافت و استارباکس برنامه ریزی شده است. لازم به ذکر است که بورس بین قاره ای، شرکت مادر بورس اوراق بهادار نیویورک می‌باشد که با ارزش بازار بیش از ۲۰ تریلیون دلار، بزرگترین بازار بورس جهان است.

پروژه بکت با هدف ایجاد یک شبکه جهانی برای تجارت و نگهداری دارایی های دیجیتال طراحی شده است و شرکای آن اذعان دارند که ممکن است در جستجوی امکانی برای ورود به بخش خرده فروشی بازار باشد. هنگامی که در رابطه با سرمایه های سازمانی بحث می شود برخی معتقدند که بکت همان کاتالیزوری است که باعث سهولت در رخداد چنین اتفاقی می شود. پدیده ای که مدتهای زیادی است که کاربران در انتظارش بوده اند.

بکت چه تاثیری خواهد داشت؟

تام لی از فانداستارت (Fundstrat) معتقد است که اجرا و راه اندازی بکت می تواند کاتالیزوری باشد که باعث افزایش قیمت بیت کوین در ماه های باقی مانده سال ۲۰۱۸ شود. به اعتقاد لی، ورود بکت به بازار می تواند روند کاهشی قیمت بیت کوین را معکوس کرده و باعث آغاز بازار افزایشی این ارز دیجیتال شود.

علاوه بر این نکته که پلتفرم بکت، شرایط قانونمندی دارایی های دیجیتال را فراهم خواهد کرد، این شرکت هم چنین در توییتر اعلام کرد که قراردادهای آتی بیت کوین را نیز عرضه خواهد کرد.

اولین قراردادهای ما، قراردادهای آتی بیت کوینی که با ارزهای رایج، از جمله دلار آمریکا، پوند و یورو تبادل می‌شوند را به صورت فیزیکی ارائه خواهند کرد. به عنوان مثال، خرید یک قرارداد آتی بیت کوین/ دلار آمریکا منجر به تحویل روزانه یک بیت کوین به حساب کاربری مشتریان خواهد شد.

این توییت با استقبالی فراتر از جامعه ارز دیجیتال مواجه شد و هزاران لایک و بازنشر دریافت کرد.

نگاه های مثبت

کلی لوفلر، مدیر عامل بکت اخیرا اعلام کرد که آدام وایت کارمند کوین بیس به عنوان مدیر اجرایی به کادر این شرکت می پیوندد. با توجه به این که کوین بیس، با دارایی ۸ میلیارد دلاری مسلما یکی از موفقترین شرکت های دنیا است، حضور یکی از مدیران ارشد آن در میان کادر اجرایی بکت بر اعتماد بنفس این شرکت می افزاید.

لوفلر درباره آینده بلندمدت ارز دیجیتال خوش بین است. در مصاحبه ای با نشریه فورچن (Fortune) وی بازار ارزهای دیجیتال را با بازار نفت مقایسه کرد که در آن، بورس بین قاره ای ICE مهره کلیدی در ارائه نقدینگی به بازار بود. وی مشخصا اظهار داشت:

این بازار (بازار نفتی) در کنار مقررات و قانون گذاری ها رشد کرده است و ما در حال مشاهده انقلابی با مقیاس مشابه در ارزهای دیجیتال هستیم .

رئیس سابق CFTC، گری گنسلر، دقیقا چنین باوری را تکرار کرد و به بلومبرگ گفت که نیاز ارزهای دیجیتال به قانون گذاری بیشتر از نیاز بازار نفت به این مساله است. وی همچنین به اهمیت “فناوری بی طرف” به عنوان نیرو محرکه خلاقیت و نوآوری اشاره کرد.

گام بعدی چیست؟

کلی لوفلر اظهار داشت که بکت در ماه نوامبر راه اندازی خواهد شد و او انتظار دارد که در همان ماه بکت از سوی CFTC تائیدیه دریافت کند. مشخص است که بکت برنامه دارد تا برای سازمان های مالی مختلف تبدیل به پلتفرمی ساده و آماده شود تا این سازمان ها بتوانند به طور ایمن ارز دیجیتال معامله کنند. بکت قطعا می‌تواند محرکی برای روند صعودی بزرگ بعدی ارزهای دیجیتال باشد. اما این موضوع به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت

بسیاری معتقدند که بکت در حال زمینه سازی برای  تصویب و راه اندازی اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده آمریکا است. اتفاقی که وظیفه بزرگی قلمداد می شود. با توجه به این که SEC  تا کنون هرگونه پروپوزال  ETF بیت کوین را رد کرده است.

آیا بکت می تواند موجب ورود سرمایه های سازمانی به حوزه ارزهای دیجیتال شود؟ نظر شما چیست؟

منبع
investinblockchain

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا