متوسط استخراج

معرفی بهترین سایت های استخراج ابری در سال ۲۰۱۸ به همراه نکات ایمنی

استخراج ابری؛ موضوع داغی است که شاید به ذهن شما نیز خطور کرده باشد، قطعا کسب درآمد از راه های کم دغدغه و به نسبت آسان برای همگان جذاب است، جدای از اینکه این کار ها بعضا نیاز به دانش فنی دارند گاهی نیز لازم است سرمایه‌ی اولیه اندکی فراهم شود و گاهی لازم است اطلاعات جامعی نسبت به آن به دست آورید. پس از مطالعه و آشنایی با استخراج ابری و انواع آن لازم است از بستر های مناسب استفاده کنید که در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم.

بهترین پلتفرم های استخراج ابری بیت کوین

بیایید نگاهی اجمالی داشته باشیم به بهترین وبسایتهای استخراج ابری در سال ۲۰۱۸ که امکان ماین کردن ایمن ارزهای دیجیتالی را برای شما فراهم می‌کنند. این لیست طبق بررسی وبسایت cryptoground.com جمع آوری شده است.

جنسیس ماینینگ (Genesis Mining)

جنسیس ماینینگ یکی از بهترین و پرطرفدارترین سایتهای ماینینگ است. این وبسایت سه پلن ماینینگ و همینطور گزینه ای برای ساخت یک پلن سفارشی ارائه می‌دهد. به ازای هر یک ترا هش بر ثانیه ۲۸۵ دلار برای یک قرارداد پنج ساله هزینه دریافت می‌کند. البته برای کسانی که محدودیت زمانی و قدرت هش متفاوتی می‌خواهند، گزینه ای برای ساخت پلن سفارشی دارند و لازم به ذکر است که هزینه هر پلن سفارشی متقابلا متفاوت خواهد بود. جنسیس ماینینگ هزینه‌ی مضاعفی جهت نگهداری نیز دریافت می‌کند.

کوینهایی که این پلتفرم پشتیبانی می‌کند: بیت کوین، دش، اتریوم، مونرو/مونرو کلاسیک، لایت کوین و زی کش

Hashing۲۴

این وبسایت مدت زیادی است که در این زمینه فعالیت می‌کند و قیمت های مناسبی برای بسته های مختلف استخراج ابری بیت کوین ادائه می‌دهد. این وبسایت ارز استخراج شده را تحویل می‌دهد و برای قدرت هر ۱۰۰۰مگا هش بر ثانیه ۱۲.۵ دلار دریافت می‌کند. اما این سایت هزینه های مضاعفی جهت حفظ و نگهداری دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که هزینه ها بر اساس زمان خرید هر بسته تعیین می‌شود.

Hasflare

این وبسایت استخراج ابری کوین هایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، زی کش و دش را انجام می‌دهد. این وبسایت به دلیل سرعت استخراج و عدم هزینه های مضاعف معروف شده است.

EOBOT

در بخش استخراج ارزهای دیجیتالی این وبسایت، گزینه های مختلفی برای استفاده از این پلتفرم ارائه شده است. این وبسایت گزینه مناسبی است برای آن دسته از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری طولانی مدت در عرصه ماینینگ بیت کوین دارند. دامنه‌ی اجاره بهای این سایت از ۲۴ ساعت تا ۱۰ سال متنوع و مختلف است. این وبسایت هر ۶۰ ثانیه فعالیت ماینینگ خود را به روز رسانی می‌کند. اما هزینه های مضاعفی جهت نگهداری و برق نیز دریافت می‌کند.

Plan-C

این وبسایت ترکیبی از سرویس های مختلف ارزهای دیجیتالی از جمله استخراج ابری، تجارت و مبادله ارزهای دیجیتالی و سرمایه گذاری در تمامی کوینها را ارائه می‌دهد. این سایت سه پکیج متنوع ارائه می‌دهد و کاربران سرمایه گذاریشان بدین شکل تقسیم بندی شود: ۶۰ درصد برای ماینینگ، ۲۰ درصد برای مبادله، ۲۰ درصد برای دیگر ارزهای دیجیتالی. این ویژگی، سایت Plan-C را به یک گزینه‌ی منحصر به فرد تبدیل می‌کند. محدوده قیمت پلنهای این سایت بین ۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.

Micro-BTC

مایکرو بی تی سی یکی از معتبرترین سایتهای استخراج ابری است. این سایت پلنهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از این پلنها تا محدوده قدرت هش ۳۰GH/s رایگان است. این وبسایت به سرعت پرداخت ها را انجام می‌دهد و هیچ گونه هزینه‌ی اضافی دریافت نمی‌کند.

Hash Nest

این سایت متعلق به بیت مین (Bitmain) یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات ماینینگ در جهان است. این وبسایت از سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است و یکی از بزرگترین نام های عرصه‌ی استخراج ابری به حساب می‌آید. هش نست به شما اجازه می‌دهد تا تجهیزات استخراج خود را انتخاب کنید که تمامی آنها دستگاههای اَنت ماینر ساخته‌ی بیت مین هستند. این وبسایت پکیج های گوناگون ماینینگ ارائه می‌دهد اما برای آگاهی از قیمت ها باید در این سایت ثبت نام کنید.

چگونه از کلاهبرداری و تخلف های استخراج ابری در امان بمانیم؟

یکی از نکات اصلی که هر کاربر پیش از ورود به این حوزه باید بداند حضور کلاهبرداران بسیاری است که در حوزه استخراج ابری فعالیت می‌کنند. البته این مساله نه تنها در بخش استخراج ابری بلکه در تمامی بخش های ارزهای دیجیتالی وجود دارد. همانطور که می دانید تعداد ICOهای تقلبی روبه افزایش است و تاکنون میلیون ها دلار از سرمایه کاربران از این طریق به یغما رفته است. طرح های سرمایه گذاری بیت کوین بسیار زیادی مانند Bitconnect نیز وجود دارند که کاربران را به سرمایه گذاری ترغیب می‌کنند و سپس پول آنها را می‌دزدند. تعداد بسیار زیادی استخراج های ابری تقلبی در حوزه ماینینگ بیت کوین وجود دارد که به محض دریافت پول از کاربران از صحنه خارج می‌شوند. بسیاری از این شرکت های تقلبی حتی یکی از دستگاه های ماینینگ را ندارند.

نکات زیر مواردی هستند که به ما کمک می کنند تا از گزند کلاهبرداران در امان باشیم:

سابقه

انتظار می‌رود که قدیمی ترین شرکت استخراج ابری امن ترین آنها باشد. اگر شرکتی که نهایت چند هفته تا چندماه از راه اندازی اش می‌گذرد احتمال فرار آنها و دزدیده شدن پول شما در نسبت به شرکتی به سابقه یک تا دوسال بیشتر است. همیشه شرکتهای استخراج ابری که چندین سال از تاسیس آنها می‌گذرد به عنوان بهترین گزینه توصیه می‌شود.

اطلاعات تماس

یک شرکت قانونی استخراج ابری همیشه اطلاعات قانونی مانند آدرس دقیق، ایمیل و شماره تلفن اراده می‌دهد. شرکت های قانونی دارای محلی ثابت هستند که شما به سادگی می‌توانید از صحت و وجودیت آن با خبر شوید. بسیاری از شرکتهای کلاهبردار از آدرس ها و ایمیل و شماره تلفن های تقلبی استفاده می‌کنند که به محض شناسایی سوء رفتار آنها غیر قابل دسترس می‌شوند.

عکس مرکز اطلاعات

یک محل داده ها و یا اطلاعات مکانی واقعی است که در آن عمل ماینینگ صورت می‌گیرد. مکانی که در آن ردیف دستگاه های ماینینگ بیت کوین انباشته شده و به یکدیگر متصل هستند. اکثر شرکتهای قانونی ماینینگ بیت کوین برای اثبات صجت عملکرد خود در این حوزه تصاویری از مرکز داده های خود ارائه می‌دهند.

قدرت پردازش نامحدود

اکثر شرکت های ماینینگ قانونی هرگز ادعا نمی‌کنند که قدرت پردازش نامحدود دارند و همیشه جزئیات قدرت هش خود را ارائه می‌دهند. اگر شما با شرکت استخراج ابری که در آن خبری از جزئیات قدرت هش نبود و مدعی بود که قدرت پردازش آنها نامحدود است مواجه شدید بدانید که به احتمال زیاد آنها کلاهبردار هستند.

این نکات بسیار حائز اهیمت است و هر کاربر باید دقت بسیاری به این موارد پیش از آغاز روند استخراج ابری ارز دیجیتالی خود داشته باشد.

آیا ممکن است که بیت کوین را در آمازون به صورت ابری ماین کرد؟

بله امکانش وجود دارد اما به شدت توصیه نمی‌شود. اولا، این اتفاق برخلاف قوانین خدمات آمازون است و شرکت ممکن است حساب شما را ببندد. دوما، انجام چنین کاری اساسا سود و منفعتی ندارد. برای آن دسته از افرادی که در پی ماین کردن بیت کوین به شیوه استخراج ابری هستند بهتر است از فهرستی که ما به عنوان بهترین وبسایتهای ۲۰۱۸ ارائه داده ایم استفاده کنند.

چه چیزی اجرا کردن سرویس استخراج ابری بیت کوین را سودمند می‌کند؟

هیچ خدماتی در جهان رایگان نیست و هیچ شرکتی استخراج ابری بیت کوین را برای شما به صورت رایگان انجام نمی‌دهد. وبسایتها سود خود را از کارمزد ماینینگ و کارمزد تراکنش ها دریافت می‌کنند. علاوه بر این اکثر هزینه ها از طریق کاربری که سفارش ماینینگ داده تامین می‌شود.

چه نوع قراردادی سودمند تر و بادوام تر است؟

هیچ راهی برای شناسایی میزان منفعت قراردادهای استخراج ابری وجود ندارد. زیرا به ارزش ارز دیجیتالی که ماین می‌شود بستگی دارد. آگاهی از نوسانات بازار که مثلا یک ارز در عرض شش ماه از قیمت ۱۹۵۰۰ دلار به ۶۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد در میزان سود حاصله نقش داشته و میزان سود را نمی‌توان کاملا تعیین و تشخیص داد.

چه تفاوتی بین استخراج ابری SHA-۲۵۶ و Scrypt وجود دارد؟

SHA-۲۵۶ و اسکریپت هر دو الگوریتم های مایننگ ارزهای دیجیتالی هستند که برای تائید بلاک های یک بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این الگوریتم توسط توسعه دهنده ارزهای دیجیتالی تنطیم شده است.

در اینجا نگاهی اجمالی به هر دوی این الگوریتم ها خواهیم داشت:

SHA-۲۵۶

معمولا توسط بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیگری که بر اساس کد بیت کوین توسعه یافته اند استفاده می‌شود. SHA-۲۵۶ یک الگوریتم بسیار پیچیده و ایمن است که نیازمند قدرت هش بسیار بالایی برای ماین کردن است. این شکل از الگوریتم برای افرادی که می‌خواهند شخصا عملیات مایننیگ را انجام دهند دشوار و نیازمند دستگاههای اسیک (ASIC) است. علاوه بر این SHA-۲۵۶ در مقایسه با اسکریپت سرعت پائین تری دارد.

اسکریپت Scrypt

انرژی کمتری در مقایسه با SHA-۲۵۶ دارد. اسکریپت الگوریتمی است که برخی از ارزهای دیجیتالی جدید از آن استفاده می‌کنند. در حالی که SHA-۲۵۶ ارزهایی را ماین می‌کند که نیازمند قدرت هشی است که با واحد گیگا هش بر ثانیه اندازه گیری می‌شود اما اسکریپت ارزهایی را ماین می‌کند که به آن میزان قدرت هش احتیاج ندارد. با واحد کیلوهش یا حتی مگاهش بر ثانیه اندازه گیری می‌شود. ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم اسکریپت استفاده می‌کند برای ماین کردن بسیار ساده تر است.

آیا می توان استخری که استخراج ابری من در آن قرار دارد تغییر دهم؟

خیر، اکثر وبسایتهایی که استخراج ابری را انجام می‌دهند چنین اجازه ای به شما نمی‌دهند البته برخی از این وبسایتها نوید می‌دهند که امکان چنین تغییری در آینده ممکن است.

نتیجه گیری: آیا استخراج ابری بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

در گذشته اعتقاد بر این بود که کلا استخراج ابری یک کلاهبرداری است و حتی شکستن این باور در حالی که با مشاغل استخراج ابری کار می‌کنیم هم دشوار است. اما این طرز تفکر به مرور زمان تغییر کرد مخصوصا هنگامی که بیت کوین افزایش شدیدی پیدا کرد و استخراج ابری سوددهی بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرد. اما برای رسیدن به جایگاه حقیقی نیازمند افزایش دوباره و یا ثبات قیمت بیت کوین است. مهمترین منفعت استخراج ابری این است که شما برای ماین کردن احتیاج به خریدن تجهیزات مخصوص و صرف هزینه های این چنینی ندارید.

منبع
cryptoground

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
504 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا