مقالات عمومی

افراد بزرگ در تاریخ درباره فناوری بلاک چین و بیت کوین چه نظری دارند؟

از آنجایی که صنعت ارز دیجیتال روز به روز با رشد و توسعه مواجه می شود بسیاری بر روی بیت کوین و در این بازار سرمایه گذاری می کنند. بسیاری نیز یا به این حوزه وارد می شوند و یا فناوری نوظهور بلاک چین را در سیستم خود بکار می برند. در ادامه برخی از سخنان افراد مشهور در مورد ارز دیجیتال و بلاک چین بیان شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

ویتالیک بوترین موسس اتریوم

درحالی که اکثر فناوری ها تمایل به اتوماتیک کردن وظایف کم اهمیت تر دارند، بلاک چین درصدد اتوماتیک کردن وظایف اصلی و مرکزی است. اتوماتیک نه به این معنی که شغل راننده تاکسی را حذف کنیم، بلکه برنامه اوبر را ایجاد کردیم تا راننده تاکسی به طور مستقیم با مشتری تعامل داشته باشد.

باب گریفلد مدیرعامل سابق نزدک

من یکی از طرفداران و معتقدان به توانایی فناوری بلاک چین برای ایجاد تغییرات بنیادین در زیرساخت صنعت خدمات مالی می‌باشم. اتاق های تصفیه ابداع بسیار جالبی هستند اما اگر یک لجر عمومی مورد اطمینان داشته باشید می‌توانید به دنیای معاملاتی دو طرفه برگردید با این تفاوت که پرداخت ها به صورت آنی صورت می‌گیرد. در حال حاضر پرداخت ها به صورت T+۳ انجام می‌شود پس چرا طی ۵ الی ۱۰ دقیقه صورت نگیرد؟

آل گور معاون رییس جمهور سابق آمریکا

به نظرم این نکته که در دنیای بیت کوین یک الگوریتم جایگزین عملکرد دولت می‌شود بسیار جالب است. من یکی از طرفداران پر و پا قرص این ارز دیجیتال هستم.

ریچارد برانسون موسس گروه ورجین

من در بیت کوین سرمایه گذاری کرده ام زیرا به پتانسیل آن اعتقاد دارم. ظرفیت انتقال پرداخت های جهانی آن بسیار جالب است. برای ما کاملا مشخص شده است که رویکرد معمول به کارگرفته شده توسط شبکه های پرداختی مهم، نیاز مردم را برطرف نمی‌کند. تمایل و شوق بیشتری به سطح بالاتری از کنترل، آزادی و امنیت سرمایه وجود دارد. این ارز دیجیتال به این مسائل می‌پردازد و به همین دلیل است که بسیاری از مردم معتقدند آینده در دستان بیت کوین است.

دکتر اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل

بیت کوین یک دستاورد کریپتوگرافیک ارزنده است و ایجاد چیزی که در دنیای دیجیتال قابل تقلید نباشد ارزش بسیار زیادی دارد. این فناوری برای بسیاری از برنامه های رایانه ای سودمند است.

پیتر تیل کارآفرین و سرمایه گذار

من در خصوص اکثر ارزهای دیجیتال نامطمئن ام. به نظرم مردم بیت کوین را دست کم گرفته اند مخصوصا به این خاطر که شکلی از پول می‌باشد. بیت کوین مانند طلا است و ارزش آن حفظ می‌شود. برای انجام پرداخت ها نیازی نیست از آن استفاده کنید. اگر بیت کوین هم ارز دیجیتالی طلا شود پتانسیل بسیاری خواهد داشت. بیت کوین مانند طلا قابل استخراج است اما استخراج آن سخت تر از طلا است و به همین دلیل محدودتر نیز می‌باشد‌.

بیل گیتس موسس مایکروسافت

به نظرم بیت کوین یک اثر هنری فناوری است.

مارک اندرسن موسس شرکت سرمایه گذاری اندرسن هوروویتز

بیت کوین یک اثر شبکه چهاروجهی است. چهار اصل در گسترش ارزش این ارز مشارکت دارند که عبارتند از: مشتری که با بیت کوین پرداخت انجام می‌دهد. بازرگانی که این ارز دیجیتال را می‌پذیرد. ماینر ها یا استخراج کننده ها که تمام تراکنش ها را پردازش و تایید می‌کنند و باعث به وجود آمدن شبکه های مورد اعتماد توزیع شده می‌شوند. توسعه دهندگان و کارآفرینانی که محصولات و خدمات جدیدی با بیت کوین و بر بستر آن ایجاد می‌کنند.

جیمز گورمن مدیرعامل شرکت مورگان استنلی

بیت کوین قطعا بیشتر از یک فناوری زودگذر است. مفهوم ارز ناشناس مفهوم بسیار جالبی است. جالب از نظر محافظت از حریم خصوصی افراد و به خاطر اینکه به سیستم بانکداری مرکزی می‌گوید چگونه باید با آن رفتار کند.

ادموند موی رییس سابق چاپ پول آمریکا

درست همانند کریپتوگرافی که دانه تحول سیستم های پرداختی را می‌کارد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز دانه تحول ارز را قرار می‌دهند.

بیت کوین به عنوان یک واسطه در مبادلات، ابداعات منحصر به فردی به ارز ارائه می‌دهد که عبارتند از: ماهیت جهانی، تقسیم پذیری بی نهایت و نگهداری آسان.

ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین غیرمتمرکز اند و از این رو واسطه جهانی مبادلات می‌باشند. به عنوان یک ارز جهانی واقعی، بیت کوین بدون نیاز به صرافی های خارجی می‌تواند در هر جایی مورد استفاده قرار گیرد. تراکنش های حاصل از آن در مقایسه با سیستم قدیمی مبادلات بدون هزینه می‌باشد.

بیت کوین طوری طراحی شده است تا به هشت رقم اعشار تقسیم شود و این تعداد در آینده بیشتر می‌شود. پرداخت ها می‌توانند تا یک میلیونم پنی هم انجام شوند. در حال حاضر مفهوم پولی آن آسان تر شده است. قیمت هایی که قبلا به خاطر کم بودن آن قابل پرداخت نبودند اکنون در دسترس می‌باشند و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از کسب و کارهای در خطر نجات یابند.

مزیت دیگر بیت کوین نگهداری آسان آن است. این مزیت هنگامی خود را نشان می‌دهد که مقدار ارز مورد نظر بیشتر از حد کارت اعتباری باشد. تصور کنید که یک میلیون دلار اسکناس دارید. این به معنای حمل ۱۰ کیلوگرم اسکناس ۱۰۰ دلاری یا ۲۲ کیلوگرم طلا می‌باشد. اما نگهداری و حمل یک میلیون دلار بیت کوین به سبکی گوشی همراه شما خواهد بود.

از نظر حفظ ارزش، بیت کوین ابداع منحصر به فردی به دنیای ارز ارائه می‌دهد: این ارز تنها مبتنی بر بازار می‌باشد. ارزش ارز کشور به اندازه ذخیره فلز گرانبهای بود. پس از آنکه دولت، استاندارد طلا را برای ارزش ارز کنار گذاشت، دلار آمریکا تبدیل به ارز رایج جهان شد. در حالی که ارزش دلار نسبت به سایر ارزها بر اساس تقاضای بازار می‌باشد، به شدت به سیاست های پولی بانک مرکزی نیز وابسته است. از طرف دیگر، بازار به طور انحصاری ارزش بیت کوین را مشخص می‌کند. پس از آنکه این ارز دیجیتال به طور گسترده مورد پذیرش قرار گیرد، ارزش آن به ثبات خواهد رسید زیرا از یک سرمایه گذاری راکد به واسطه مورد پذیرش عموم در مبادلات تبدیل خواهد شد.

ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین غیرمتمرکز می‌باشند. این موضوع بدان معنا است که بیت کوین ارزی می‌باشد که توسط هیچ نهاد قانونی و مرکزی نظیر دولت صادر نمی‌شود. در نتیجه چالش سختی برای یکه تازی سیستم پولی دولت می‌باشد. هنگامی که تمام بیت کوین ها استخراج شده باشند، مقدار آن به ۲۱ میلیون می‌رسد که این موضوع روشی برای جلوگیری از تورم است. هنگامی که ارز دولت مطابق با موجودی طلا نباشد دولت می‌تواند به میزانی که بخواهد اسکناس بی اعتبار چاپ کند و بانک های مرکزی دنیا را با محرک پر کنند. با وجود این محرک، خطراتی نیز به وجود می‌آید زیرا هیچ‌ کشوری با تجربه های پولی چند تریلیون دلاری بدون آسیب نمانده است. به علاوه این ارز دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن، برخلاف ارزهای دولتی احتمال فروپاشی کمتری دارد. نکته آخر اینکه می‌توانید خودتان بیت کوین استخراج کنید. حتی ایجاد این ارز نیز به عهده دولت نیست.

بیت کوین و ایده پشت آن مانعی برای ماهیت ارزهای سنتی است.

نظر شما چیست؟ شما با کدام یک از این نظرات موافقید؟

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا