مبتدی استخراجترید

مقایسه آربیتراژ و ماینینگ بیت کوین ؛ کدام یک سود بیشتری دارد؟

دریافت بیت کوین می تواند به افزایش اطمینان از سود حاصله یک سرمایه گذاری کمک کند. روش‌های مختلف دریافت بیت کوین نیز در این روند نقش مهمی ایفا می‌کنند. این روش‌ها به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین را از طریق پی‌پال خریداری کرده و از سایر روش‌های پرداخت و مزایای مختلف بهره مند شوند. البته، ورود به جهان بیت کوین مستلزم آگاهی و تحقیقات گوناگونی است؛ مخصوصا هنگامی که به دلیل افزایش قیمت بیت کوین در جستجوی افزایش سود حاصله هستید. شما از طریق دو روش شناخته شده می توانید بیت کوین دریافت کنید که عبارتند از ماینینگ بیت کوین و آربیتراژ بیت کوین.

آربیتراژ بیت کوین چیست و چطور انجام می‌شود؟

آربیتراژ بیت کوین چیست؟

آربیتراژ بیت کوین به این معنی است که شما بیت کوین خود را با قیمت پایین‌تر از یک صرافی خریداری کرده و در یک صرافی دیگر آن را با قیمت بالاتر بفروشید. برای انجام این کار تنها کافی است صرافی‌های مختلف بیت کوین را در سراسر اینترنت رصد کنید. مقایسه قیمت های خرید و فروش آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس صرافی مورد نظر خود را انتخاب کرده و بیت کوین خود را به پایین ترین قیمت خریداری کنید.

سپس هنگامی که بیت کوین خود را خریداری کردید، از این فرصت استفاده کنید تا بیت کوین‌های خود را در صرافی دیگر با قیمت بالاتر بفروشید و از این طریق می توانید سود سرمایه خود را تضمین کنید.

مزایای آربیتراژ بیت کوین

  • نظارت آسان دارایی‌ها 

از آنجایی که این فرآیند شامل خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌های مختلف است، این کار به شما امکان می‌دهد تا به راحتی دارایی خود را رصد کنید. شما همچنین می‌توانید از ارزش کنونی بیت کوین آگاهی داشته و به راحتی در لحظه و قیمت مورد نظر بیت کوین خود را بفروشید.

  •  حساب دقیق

داشتن یک گزارش و آمار دقیق از دارایی‌ها دیگر مزیت استفاده از آربیتراژ بیت کوین است. آربیتراژ بیت کوین همراه با یک ماشین حساب دقیق است که می‌توانید از آن برای پیگیری سایر جنبه‌های این فرآیند مانند ارزهای رایج، هزینه‌های برداشت پول، هزینه‌های تراکنش و موارد دیگر استفاده کنید.

  • فرصتی برای سودآوری بالا

جدای از امکان کسب سود از فروش بیت کوین در بازار افزایشی، فرصت‌های بسیار زیادی در سرمایه گذاری بیت کوین وجود دارد. قیمت بازار می‌تواند بسته به هر صرافی بیت کوین متفاوت باشد و همچنین می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای سودآوری بیشتر فراهم کند.

معایب آربیتراژ بیت کوین

  • می‌تواند زمان‌بر باشد

انجام دادن آربیتراژ بیت کوین می‌تواند زمان زیادی به طول بیانجامد. آربیتراژ ممکن است به تایید حساب کاربری، زمان انتظار برای واریز هزینه‌ها و سایر عواملی نیاز داشته باشد که می‌توان آن ها را معایب این امر دانست.

  • می‌تواند هزینه‌بر باشد

از آنجایی که آربیتراژ بیت کوین شامل کار با صرافی‌های بیت کوین است، بسیاری از صرافی‌ها کارمزدها و سایر مخارج خود را دارند. قیمت بیت کوین در هر صرافی می‌تواند متفاوت باشد؛ پس بهتر است این نکته را لحاظ کنید.

  • دستکاری در بازار

دستکاری در بازار چیزی است که در جهان کریپتو منفی قلمداد می‌شود و استفاده از آربیتراژ بیت کوین نیز می‌تواند به چنین اتفاقی دامن بزند.

ماینینگ بیت کوین چیست و چطور انجام می‌شود؟

استخراج بیت کوین و مقایسه آن با طلا

ماینینگ بیت کوین فرآیندی است که شامل ایجاد بیت کوین های جدید از طریق کار “ماینرها” است. ماینرها برای استخراج، مسائل پیچیده ریاضی از داده‌های پنهان در داخل یک بلاک را حل می‌کنند.

این فرایند شامل فعالیت همزمان ماینرها بر روی یک بلاک واحد است. همه آنها باید یک عدد رمز آمیز با نام نانس (nonce) را حدس بزنند که در آن ماینرها تابع هش را از داده‌های حاصل شده به کار می‌گیرند و آن را با بلاک داده‌ها ترکیب می‌کنند. اولین ماینر که مساله را حل کند مقام اول را به دست می‌آورد و برای سختکوشی خود بیت کوین جایزه می‌گیرد.

مزایای ماینینگ بیت کوین

  • بلاک‌های داده مختلف برای ماینینگ

فناوری بلاک چین با بلاک‌های داده مختلف همراه است تا ماینرها بر روی این بلاک‌ها کار کنند. این بدان معناست که استخر ماینینگ بیشتری شکل می‌گیرد و فرصت‌های بیشتری برای کسب بیت کوین به وجود می‌آید.

  • همکاری با دیگر ماینرها

ماینینگ بیت کوین بدون کمک استخرهای ماینینگ امکان‌پذیر نخواهد بود. این استخرها به کاهش زمان حل بلاک‌ها توسط ماینرها کمک می‌کند.

  • افزایش احتمال کسب بیت کوین

با کمک استخرهای ماینینگ، احتمال کسب بیت کوین به عنوان جایزه برای ماینرها افزایش می‌یابد. هرچه ماینرها همکاری بیشتری با هم داشته باشند، احتمال کسب سود بیشتر است.

معایب ماینینگ بیت کوین

  • زمان و انرژی بسیاری مصرف می‌کند

یکی از نقاط ضعف ماینینگ بیت کوین این است که می‌تواند به داده‌ها آسیب بزند و مصرف انرژی را افزایش دهد. این نقص می‌تواند مانع پیشرفت ماینینگ بیت کوین شود.

  • افزایش ریسک بدافزارها

سایت‌های ماینینگ بیت کوین در همه جا هستند. اما این امر نیز می‌تواند خود یک نگرانی باشد؛ زیرا سایت‌هایی هستند که در آنها بدافزار وجود دارد و برای سیستم کاملا خطرناک است.

  • خطاهای اتصال شبکه

از آنجایی که بیت کوین ها به صورت آنلاین عمل می‌کنند، این امر نیز در رابطه با ماینینگ بیت کوین صدق می‌کند. اگر در اتصال به شبکه خطایی رخ دهد، این احتمال وجود دارد که کل فرآیند انجام شده از بین برود.

سود ماینینگ بیشتر است یا آربیتراژ؟

به طور کلی، آربیتراژ بیت کوین و ماینینگ بیت کوین هر دو ثابت کرده‌اند که روش‌های سودآور دریافت بیت کوین هستند. با این حال، به نظر می‌رسد آربیتراژ بیت کوین روش عملی‌تری است. مدیریت آن آسان‌تر است و از همین رو می‌توان نسبت به دریافت سود اطمینان بیشتری داشت. لازم به ذکر است که با توجه به سودمند بودن هر دو روش، آنها خطراتی نیز به همراه دارند. به همین دلیل است که هر کاربر باید در رابطه با این خطرات احتمالی آگاهی یافته و مسئولیت انتخاب خود را بپذیرد. در پایان باید گفت میزان مسئولیت پذیری کاربران همیشه یک عامل کلیدی در سودآوری آربیتراژ بیت کوین و ماینینگ بیت کوین خواهد بود.

 

آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۹/۵/۱۲

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا