اخبار عمومی

آیا ETF بیت کوین ۱۰ درصد شانس تایید شدن دارد؟

جیک چروینسکی، کارشناس قانونی که به درستی پیش بینی کرد که SEC تصمیم نهایی خود را در مورد پروپوزال ETF بیت کوین VanEck / SolidX تا ماه فوریه ۲۰۱۹ به تاخیر خواهد انداخت، اکنون معتقد است که ۱۰ درصد احتمال تصویب این پروپوزال وجود دارد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

ETF در خطر است!

چروینسکی استدلال های خود را در رابطه با تاخیر در تصویب ETF در توییتر ابراز و اذعان کرد که مهمترین دلیل برای عدم تایید احتمالی این پروپوزال دستکاری در بازار است.

SEC در رابطه با این مساله نگرانی های فراوانی دارد. نگرانی به حدی است که در قالب ۱۸ سوال چند بخشی مطرح می شود. مهمترین سوال در مورد دستکاری بازار بود. SEC می خواست بداند آیا بورس CBOE BZX که پروپوزال این ETF را ارائه داده است، توافقنامه نظارت را به همراه بازار قانونی در اندازه مناسب دارد.

چروینسکی معتقد است که این مهم ترین مسئله است چرا که همین امر دلیل اصلی عدم تائید ETF برادران وینکلووس در جولای ۲۰۱۸ توسط اعضای کمیسیون است.

قابل توجه است که یکی از اعضای کمیسیون به نام هستر پیرس، با این تصمیم مخالفت کرد و توضیح داد که چنین تاخیری باعث عقب افتادن بلوغ و رشد بازار می شود. چروینسکی همچنین یادآور می شود که مهمترین مشکل SEC عدم صلاحیت قضایی اعضای آن است.

فقدان صلاحیت قضایی

مشکل SEC این است که در مورد صرافی های کریپتو صلاحیت قضایی ندارند، بنابراین نمی تواند آنها را مجبور کند اطلاعاتی برای شناسایی و پیگرد قانونی ارائه دهند. بنابراین این کمیسیون حتی نمی تواند به دلیل عدم اطلاعات مشحص کند که آیا صرافی ها خود مرتکب تقلب و کلاهبرداری می شوند یا خیر.

او همچنین معتقد است:

اگر آخرین مهلت امروز بود، می گفتم ETF حدود 10 درصد شانس تایید را دارد.

باید توجه داشته باشید، حتی اگر SEC  ، VanEck / SoldiX ETF را رد کند، همیشه امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد. این بدان معنی است که باید توسط اعضای این کمیسیون مجددا بررسی شود و ترکیب فعلی آنها متفاوت از آنهایی است که پروپوزال Winklevoss را در اوایل امسال رد کردند. در حال حاضر، دو جمهوری خواه پیرس و رویزمن، یک دموکرات به نام جکسن و عضو مستقل کمیسیون کلیتون این کمیسیون را تشکیل می دهند.به گفته تحلیلگر جان گالت، با وجود این افراد در کمیسیون ETF بیت کوین فرصتی بهتر خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد:

جی کلیتون، رییس کمیسیون SEC ابتدا با درخواست صندوق ETF بیت کوین که برادران وینکوولوز  (Winklevoss) آن را ارائه داده بودند مخالفت کرد و موضع خود را علنی مشخض کرد. اما کمی بعد و با درخواست vaneck و SolidX نظر او متفاوت شد و موضع خود را عوض کرد. شاید این نرمش را بتوان دلیلی بر تایید و رسمی کردن SolidX در آینده دانست. مهلت نهایی برای تصمیم گیری در خصوص ETF VanEck / SolidX بیت کوین به 27 فوریه 2019 موکول شده است.

 

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا