مقالات عمومی

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ۱۰ فرد تاثیرگذار، کدامیک محقق خواهد شد؟

پس از افزایش قیمت چشمگیر در سال 2017، بسیاری از مردم در سال 2018 امید بسیار زیادی به قیمت بیت کوین داشتند. از آنجایی که در برخی صرافی ها قیمت حتی زیر ۳۵۰۰ دلار رسیده است، پیش بینی های افراد معروف راجع به قیمت بیت کوین ظاهرا بعید به نظر می رسد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

مایک نواگرتز

نوگراتز قیمت بیت کوینمایک نواگرتز به دلیل پیش بینی های دلگرم کننده و موفقیت در حوزه سازمانی شناخته شده است. وی نه تنها قیمت ۴۰ هزار دلار برای بیت کوین در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرده بود، بلکه اخیرا در ماه اکتبر قیمت بیت کوین تا انتهای سال را نیز ۹ هزار دلار متصور شد.

  • زمان پیش بینی: ماه اکتبر ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۹ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۱۸

پنترا کپیتال

شرکت پنترا کپیتال طی سال اخیر عملکرد خوبی داشته است، و در ماه جولای گذشته در پنجمین سالگرد خود درآمدی تقریبا ۱۰,۰۰۰ درصد سود به دست آورد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ قیمت ۵,۰۰۰ دلاری بیت کوین را پیش بینی کرد و از فرصت به وجود آمده استفاده کردند تا منطق اصلی پشت این پیش بینی را تکرار کنند و آن منطق برای شرایط فعلی نیز جوابگو و متقاعد کننده است.

  • زمان پیش بینی: ماه جولای ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۲۱ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۱۸ و ۶۷.۵ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۱۹

تام لی

تام لی تحلیلگر وال استریت در مورد قیمت بیت کوینتام لی از فاندسترت (Fundstrat) اغلب با استفاده از رسانه های فعال در زمینه اخبار دنیای مالی، چشم انداز صنعت دارایی دیجیتال را به نمایش می گذارد و پیش بینی های امیدبخشی را ارائه می دهد. وی در ماه می سه دلیل ارائه داد که چرا بیت کوین تا آخر سال به ۲۵ هزار دلار خواهد رسید (در آن زمان بیت کوین حدود ۸ هزار دلار بود).

اولین دلیل این است که قیمت بیت کوین در سطح هزینه های استخراج آن بود، دوم سرمایه گذارهای سازمانی بسیاری منتظر شفافیت های قانونی بودند و دلیل سوم آن است، هنگامی که روند صعودی بیت کوین شروع شود، رشد آن بسیار سریع خواهد بود.

با توجه به کاهش قیمتی که بیت کوین هفته های گذشته تجربه کرده است، لی چند روز پیش پیش بینی خود را بازبینی کرد و معتقد بود که بیت کوین تا آخر سال به قیمت ۱۵ هزار دلار می رسد. اما حتی این پیش بینی هم بسیار بلند پروازانه به نظر می رسد.

  • زمان پیش بینی: ماه می و نوامبر ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۲۵ و ۱۵ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۱۸

آرتور هایس و آنتونی پامپیلانو

بازار نزولی بیت کوینآرتور هایس مدیرعامل صرافی بیتمکس (BitMEX) و آنتونی پامپیلانو یا همان “Pomp” تا آخر سال قیمت ۵۰ هزار دلار را برای بیت کوین پیش بینی کردند. هایس طی مصاحبه ای با فست مانی (Fast Money) بیان کرد مایلم قیمت ۵ هزار دلاری را نیز تجربه کنیم تا ببینیم در صورت کاهش قیمت، شرایط چگونه می‌شود. اوایل آن ماه، وی چند پیش بینی قابل قبول در خصوص درخواست تایید ETF ها ارائه کرد و بیان کرد، ما از تایید یک قانون مثبت دور می‌باشیم. بسیاری از افراد منتظر تایید ETF و افزایش قیمت تا ۲۰ و حتی ۵۰ هزار دلار تا پایان سال می‌باشند.

پامپ (Pomp) نیز در ماه جولای به صراحت بیان کرد که تایید یک ETF و ورود پول های سازمانی جدید می‌توانند باعث شوند بازار راکد ارزهای دیجیتال با افزایش مواجه شوند. با توجه به اینکه ممکن است تا فوریه ۲۰۱۹ تصمیمی برای ETF ها اتخاذ نشود به نظر می رسد ۵۰ هزار دلار قیمت دست نیافتی خواهد بود. با توجه به این امور، محصولات قابل معامله در بورس به نام HODL۵ تنها توسط آمون AG با یک شاخص عرضه شد.

  • زمان پیش بینی: ماه جولای ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: در صورت پذیرش ETF حدود ۵۰ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۱۸

آری پائول

توییت آری پائول در سال ۲۰۱۸ زمانی که بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی را در ماه ژانویه تجربه می‌کرد، طوفانی به پا کرد. پائول مدعی بود که بیت کوین طی این سال بین ۶ هزار تا ۶۰ هزار دلار معامله خواهد شد. دیگر پیش بینی های جالب شامل هارد فورک بیتکوین کش نیز بود که پذیرش جهانی دارایی های دیجیتال از ۱ به ۳ درصد خواهد رسید و برنامه های غیرمتمرکز کریپتو با پذیرش و همه گیر شدن، بزرگتر از کریپتوکیتیز ظاهر می شوند.

پائول اواسط سال پیش بینی های خود را تغییر داد و بیان کرد قیمت ۶۰ هزار خیلی بعید به نظر می رسد.

  • زمان پیش بینی: ماه ژانویه ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۶ تا ۶۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۱۸

جان ففر

جان ففر، سرمایه گذار سنتی در لندن گمان می کند که بیت کوین می تواند تبدیل به یک سرمایه قابل اعتماد برای سازمان ها شود و سهمی که طلا از بازار سرمایه گذاری دارد را به خود اختصاص دهد. جان ففر در مورد قیمت تخمین زد که بیت کوین به چندین هزار دلار خواهد رسید و اما در حال حاضر وی گفت پیش بینی قیمت ۷۵ هزار دلاری پیش از سال ۲۰۱۹ غیر منطقی نبود.

  • زمان پیش بینی: ماه ژانویه ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۷۵ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۱۸

پیش بینی قیمت بیتکوین

تیم دراپر

تیم دراپرتیم دراپر سرمایه گذار میلیاردر و فعال سیاسی است که از سرمایه گذارهای اولیه تسلا، اسکایپ و بیت کوین بوده و سابقه درخشانی در پیش بینی قیمت بیت کوین دارد. وی در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه در مزایده دولتی کلاهبرداری جاده سیلک رود، ۳۰ هزار بیت کوین خرید، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰ هزار دلار می‌رسد.

اوایل سال جاری وی پیش بینی خود را بر اساس شرایط حاضر بازبینی کرد و قیمت بیت کوین را برای سال ۲۰۲۲ به رقم ۲۵۰ هزار دلار رساند. دراپر پیش بینی خود را چند هفته قبل و طی نشست اینترنتی تکرار کرد.

  • زمان پیش بینی: نوامبر ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: ۲۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳

جان مک آفی

جان مک آفی و قیمت بیت کوینهیچ فهرست پیش بینی درباره کریپتو وجود ندارد که اسمی از جان مک آفی در آن نیامده باشد. از او خوشتان بیاید یا متنفر باشید وی یاغی این صنعت می‌باشد. مک آفی در توییتر بیان کرد اگر قیمت بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ هزار دلار و سپس حداقل به یک میلیون دلار نرسد او در برنامه زنده تلویزیونی یکی از اعضای حیاتی خود را می‌خورد!

  • زمان پیش بینی: آوریل ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی: یک الی سه میلیون دلار تا اواسط سال ۲۰۲۰

بسیاری از تحلیلگران بر سر این موضوع بحث می‌کنند که بیت کوین باید با استفاده از مقیاس قیمت خطی یا لگاریتمی در نظر گرفته شود. بنابراین پیش بینی های بلند مدت قیمت را در هر دو حالت بررسی کردیم و تفاوت آن ها چشمگیر بود.

پیش بینی قیمت بیتکوین 1

چانگ پنگ ژائو

مصاحبه با مدبر بایننس czطی سال ۲۰۱۷، صرافی بایننس سریعا به موفق ترین صرافی معامله کننده آلتکوین ها تبدیل شد. چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ موسس و مدیرعامل بایننس انتظار دارد علی‌رغم کاهش بازار کریپتو، سود سال ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد دلار باشد.

چند ماه قبل که قیمت بیت کوین بین ۶ الی ۷ هزار دلار بود، CZ توییتی با این مضمون ارسال کرد که طی چند سال آینده، ارزش بازار کریپتو هزار برابر خواهد شد. او و ویتالیک بوترین موسس اتریوم، از احتمال رسیدن ارزش کلی بازار به ۲۰۰ تریلیون دلار صحبت کردند. ویتالیک رشد تصاعدی در این صنعت را انتظار دارد، اما نه رشدی به اندازه چیزی که CZ عنوان کرده است.

  • زمان پیش بینی: سپتامبر ۲۰۱۸
  • قیمت پیش بینی:۲۰۰ تریلیون دلار ارزش صنعت  کریپتو در بلند مدت

نظر شما راجع به این پیش بینی ها چیست؟کدامیک محقق خواهد شد؟

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا