اخبار بلاکچین

بلاک چین ؛ پرتقاضاترین شغل آزادکاری دنیا!

براساس گزارشات ارائه شده، بلاک چین امروزه یکی از داغ ترین مهارت‌ها در بازار آزادکاری (فریلنس) می باشد. جالب است بدانید امسال بلاک چین رشد بیش از ۶۰۰۰ درصدی داشته است. این فناوری حالا همانند فناوری ابری “کلود” به سرعت رشد کرده است. همچنین افراد با مهارت بلاک چین امروزه در بازار آزادکاری بیشترین درخواست کاری را دارد.

یک وبسایت کاریابی با نام  Upwork، فهرست جدیدی از شغل های پر درخواست را منتشر کرد. این فهرست نشان می دهد امسال شغل‌هایی با مهارت بلاک چین (Blockchain Developer) رشد سریعی داشته اند. آخرین گزارش این سایت حاکی از آن بود که بعد از مهارت‌های رباتیک، افراد مسلط به بلاک چین بیشترین درخواست کاری را دارند.

بلاک چین تکنولوژی ناشناخته و نوظهوری است. این فناوری در سه ماهه اول این سایت  ۲۰۰۰ درصد رشد داشته است و آخرین آمار نشان دهنده رشد سالانه ۶۰۰۰ درصدی این مهارت می باشد. بلاک چین پرتقاضاترین مهارت در میان ۵۰۰۰ مهارت کاری می‌باشد. در اطلاعات دیگری که این سایت اعلام شده، ۵۳ درصد از مدیران داشتن مهارت را ملاک شرایط استخدامی خود قرار می دهند و اکثریت آنها (۵۹%) به خصوصیت‌هایی مانند انعطاف پذیری در کار و به روز بودن مهارت‌های فردی اهمیت می‌دهند.

در کنار گزارشاتی مبنی بر کلاهبرداری‌هایی در زمینه بلاک چین، امروزه بیشتر شرکت‌ها از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده که بلاک چین یکی از انواع آن است، استفاده می‌کنند. شرکت بزرگ سامسونگ و IBM از این فناوری درمحصولات خود استفاده می‌کنند، همچنین Salesforce در کنفرانس ماه سپتامبر قصد پرده برداری از محصولات بلاک چینی خود را دارد.

در آمار کاریابی Upwork، توسعه بیت کوین (Bitcoin Developer) سومین کار پرمتقاضی بوده است. در حال حاضر حقوق افراد با مهارت بلاک چین معادل ۲۵۰ دلار در ساعت است. استفان کسریل، مدیر عامل شرکت Upwork در بیانیه‌ای گفت:

با وجود اینکه هر روز مهارت‌ها تخصصی‌تر می‌شوند، شرکت‌ها یا می‌توانند دوره‌هایی را برای کارمندان خود درنظر بگیرند و مهارت های آنها را بروز کنند، یا افراد حرفه‌ای آزاد کار را استخدام کنند. افراد آزادکار معمولا مهارت‌های خود را بیشتر از کارمندان سنتی به روز نگه می‌دارند. در نتیجه به دلیل دشواری‌های استخدام فرد جدید، کار با افراد انعطاف پذیر افزایش خواهد یافت.

شرکت Burning Glass Technologies هم آماری مشابه منتشر کرده که به طور کلی تقاضای کار با مهارت‌های کامپیوتری و ریاضیات ۱۷% بیشتر شده است. همچنین مهارت‌های بلاک چین در ۱۲ ماه گذشته ۵,۷۴۳ درخواست داشته است. این آمار رشد ۳۲۰% درصدی این مهارت را نشان می‌دهد. طبق گفته مت سیگلمن مدیر عامل BGT، درآمد متوسط کار تمام وقت توسعه دهندگان بلاک چین، ۱۴۰ هزار دلار در سال است. این رقم خیلی بیشت از درآمد افراد مسلط به مهارت‌های نرم افزاری عمومی است که سالیانه ۱۰۵ هزار دلار دریافت می‌کنند. برای مثال، در مناطق با فناوری بالا (هایتک) مانند Silicon Valley، توسعه دهنده بلاک چین حدود ۱۶۳ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند و در شهر نیویورک با این مهارت ۱۵۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا تا کنون به کسب مهارت در این حوزه و فعالیت در آن فکر کرده‌اید؟

منبع
computerworld

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا