متوسط کریپتو پدیاویدیو

مرورگر بریو (Brave) چیست؟ آموزش کسب درآمد از محبوب‌ترین مرورگر کریپتویی + ویدیو

دنیای اینترنت روز‌به‌روز در حال تغییر است. در حال حاضر محتوای دنیای اینترنت به پشتوانه تبلیغات و سود حاصل از آن منتشر می‌شود. تبلیغاتی که در بیشتر موارد ارتباطی با محتوای تولید شده ندارد. تاکنون بسیاری از سایت‌ها به خاطر وجود تبلیغات زیاد و آزاردهنده کاربران خود را از دست داده‌اند؛ اما آیا کاربران می‌توانند بدون دیدن تبلیغات آزار‌دهنده سایت‌های محبوب خود را دنبال کنند؟ آیا راهکاری برای جلوگیری از کاهش تعداد کاربران وجود دارد؟ مرورگر بریو (Brave‌)‌ با شعار توجه کاربران مجانی به سرقت نخواهد رفت، پا به عرصه دنیای اینترنت گذاشت. این مرورگر تمامی تبلیغات موجود در وبسایت‌ها را حذف می‌کند و از سرعت بسیار بالایی در بارگذاری صفحات برخوردار است. در این مقاله به این می‌پردازیم که مرورگر بریو چیست و چگونه کار می‌کند. آموزش نصب، استفاده و کسب درآمد از بریو نیز در ویدیو قابل مشاهده است. با میهن بلاکچین همراه باشید.

این مقاله در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شده است.

مرورگر بریو چیست؟ آموزش نصب و کسب درآمد از Brave

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

موضوعاتی که در ویدیو مطرح شد:

  • مقدمه (۰۰:۰۰ تا ۰۱:۰۳)
  • معرفی مرورگر بریو و مزایای آن (۰۱:۰۳ تا ۰۳:۵۳)
  • دانلود و نصب مرورگر بریو (۰۳:۵۳ تا ۰۴:۵۸)
  • بررسی صفحه اصلی و تنظیمات مرورگر Brave (۰۴:۵۸ تا ۰۷:۰۵)
  • تنظیمات صفحه کسب درآمد از بریو (۰۷:۰۵ تا ۰۹:۲۴)
  • کیف پول Brave (۰۹:۲۴ تا ۱۱:۰۴)
  • سینک کردن مرورگر بریو موبایل،‌ تبلت و دسکتاپ (۱۱:۰۴ تا ۱۱:۵۵)
  • احراز هویت و Claim کردن پاداش (۱۱:۵۵ تا ۱۲:۴۴)
  • صحبت‌های پایانی (۱۲:۴۴ تا آخر)

مرورگر‌های بوتیک (Boutique Browsers) تلاش می‌کنند تا با جایگزین کردن یک روش نوین رویکرد جدیدی را در استفاده از فضای اینترنت در اختیار کاربران قرار بدهند. مرورگر بریو در دسته این نوع مرورگر‌ها جای دارد. مرورگر بریو از یک مدل تجاری غیر متعارف در امر تبلیغات استفاده می‌کند. این مرورگر تمامی تبلیغات را از وب سایت‌ها حذف کرده و آنها را با تبلیغات خود جایگزین می‌کند. سپس به کاربران اجازه می‌دهد تا تبلیغات مورد علاقه خود را تماشا کنند، بابت آن پول دریافت کنند و به سایت‌های مورد علاقه خود کمک مالی برسانند.

مرورگر بریو موفق شده است تا به امروز توجه زیادی را به خود جلب کند. بخشی از کسب این موفقیت بدین امر برمی‌گردد که هم‌بنیانگذار این پروژه یکی از پایه‌گذاران فایرفاکس بوده و دارای تجربه بسیاری در این زمینه است. بخش دیگری از این موفقیت را نیز به مدل تجاری این پروژه‌ که به عقیده برخی از افراد مدل انگل‌وار است‌، می‌توان نسبت داد.

این مدل تمامی تبلیغات را از وب‌سایت‌های مختلف حذف کرده و تبلیغات مختلف دیگری را جایگزین آنها می‌کند. مدل تجاری استفاده شده توسط مرورگر بریو بلافاصله مورد تهاجم ناشران وب‌سایت‌هایی قرار گرفت که برای امرار معاش از همین تبلیغات آنلاین استفاده می‌کردند. وکلای ۱۷ ناشر روزنامه در آپریل ۲۰۱۶ و در نامه‌ای به نرم‌افزار بریو نوشتند‌:

برنامه شما برای استفاده از محتوای تولیدی ما در راستای فروش تبلیغاتی امری غیرقابل تشخیص از طرحی برای سرقت محتوای ما و انتشار و نمایش آن در وب‌سایت‌های شما خواهد بود.

مسدود کردن تبلیغات در مرورگر Brave
منبع: computerworld

مرورگر بریو چگونه عمل می‌کند؟

بریو یک مرورگر است که به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها را جستجو کرده‌، برنامه‌های مبتنی‌بر وب را اجرا کنند و محتوای آنلاین را به نمایش بگذارند. درست شبیه به سایر مرورگر‌ها‌، استفاده و دانلود این مرورگر نیز رایگان است. مرورگر بریو مجوز استفاده از اطلاعات سایت‌ها را ذخیره‌سازی کرده و می‌تواند تبلیغات آنلاین را بلاک کند تا دیگر در سایت‌های گوناگون نمایش داده نشوند.

تیم تولید کننده مرورگر‌ بریو، تیم Brave Software یا همان نرم‌افزار بریو‌ است. این تیم یکی از جدید‌ترین تیم‌هایی محسوب می‌شود که با عرضه پیش‌نمایش اولیه طرح خود به عرصه نبرد میان مرورگر‌ها در ژانویه سال ۲۰۱۶ ملحق شده است. در مقایسه این پروژه با سایر رقبای خود می‌توان به گوگل کروم (Google Chrome‌) و مایکروسافت اج (Microsoft Edge‌) اشاره کرد. این مرورگرها به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ عرضه شد‌ه‌اند.

شرکت بریو توسط برندن آیک (Brendan Eich‌)‌، خالق جاوا اسکریپت و هم‌بنیانگذار موزیلا‌ تاسیس شده است. او به دنبال ماجرای ایستادگی سرسخت و حمایت موزیلا، از پیشنهاد ۸ کالیفرنیا در سال ۲۰۰۸‌ (California’s 2008 Proposition 8) که ازدواج همجنس‌گرایان را ممنوع می‌کرد، این پروژه را ترک کرد.

زیرساخت مرورگر بریو چیست؟

مرورگر بریو مبتنی‌ بر کرومیوم (Chromium‌)‌ است. به عبارت ساده‌تر بریو براساس زیرساخت یکی از پروژه‌های متن باز تحت مدیریت گوگل ساخته شده است. گوگل برای ارائه سورس کد یا کد منبع مورد نظر برای مرورگر کروم خود، از کرومیوم استفاده می‌کند. تکنولوژی‌های مبتنی بر بک‌اند (back-end) که موجب تقویت کروم می‌شوند از جمله موتور رندر‌گیری Blink و موتور جاوا اسکریپت V8‌، موجب تقویت مرورگر بریو نیز می‌شوند.

در بستر IOS‌، مرورگر بریو به WebKit متکی است. وب‌کیت بنیاد متن بازی است که از مرورگر سافاری اپل نیز حمایت می‌کند. وب‌کیت به‌عنوان نرم‌افزار مورد نیاز هر مرورگر شخص ثالثی محسوب می‌شود که در App Store شرکت اپل ارائه می‌شود. از جمله سایر مرورگر‌های مبتنی بر کرومیوم به اج‌ (Edge)، اپرا (Opera‌)‌، ویوالدی (Vivaldi‌) و کیهو ۳۶۰ (Qihoo 360‌) که یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های ساخت چینی‌ها است، می‌توان اشاره کرد.

مشاهده عملکرد ما در Brave
منبع: computerworld

لازم به ذکر است که تصمیم آیک (بنیان‌گذار بریو) برای استفاده از کرومیوم به جای موتور رندر Gecko فایرفاکس تصمیم هوشمندانه‌ای بود. بیشتر افراد با در نظر داشتن ارتباط آیک با موزیلا انتظار داشتند تا مرورگر بریو به شیوه موزیلا به کار خود ادامه دهد.

آیا مرورگر بریو تبلیغات درون نتایج جستجو را حذف می‌کند‌؟

خیر، مرورگر بریو با این دسته از تبلیغات کاری ندارد. از جمله این تبلیغات به Google Ads (که در گذشته با عنوان AdWords شناخته می‌شد‌) می‌توان اشاره کرد که در نتایج حاصل از سرچ‌های درون موتور جستجوگر گوگل نمایش داده می‌شود. افزونه‌های مسدود‌کننده تبلیغات که مرورگر بریو از آنها استفاده می‌کند نیز نمی‌تواند مانع نمایش این دسته از تبلیغات شود. البته بریو موتور جستجوی خودش را راه‌اندازی کرده است و در صورتی که کاربران از آن استفاده کنند، تبلیفات بریو با تبلیغات گوگل جایگزین خواهد شد.

آیا مرورگر بریو از افزونه‌های (Extensions‌) گوگل کروم پشتیبانی می‌کند؟

بله همینطور است. پس از مراجعه به پنجره منوی مرورگر Brave و انتخاب «Extensions‌» به بخش فروشگاه وب کروم منتقل می‌شوید. این قسمت در واقع بستر یک بازار رسمی برای add-ons یا افزونه‌ها و تم‌های مناسب برای کروم و برخی‌ پروژه‌های مبتنی‌بر کرومیوم است‌. در این بخش می‌توانید افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را به مرورگر بریو اضافه نمایید.

با توجه به اینکه مرورگر بریو از کرومیوم استفاده می‌کند‌، می‌توانید افزونه‌های یکسانی را که در گوگل کروم استفاده می‌کنید، در مرورگر بریو نیز مورد استفاده قرار دهید. نسخه جدید مایکروسافت اج نیز از کرومیوم بهره می‌برد. علاوه بر این‌، این امکان وجود دارد تا بوک‌مارک‌ها و صفحات مورد علاقه خود که در مرورگر‌های دیگر ثبت کرده‌اید، به بستر بریو منتقل کنید.

خدمات مرورگر بریو چیست
منبع: groovypost.com

علاوه بر این لازم به ذکر است که بریو یک فایروال و سرویس VPN نیز برای افرادی که به حفظ حریم خصوصی در دستگاه IOS خود علاقه دارند، ارائه کرده است. این سرویس با قیمت ۹.۹۹ دلار در هر ماه و ۹۹.۹۹ دلار به صورت سالانه و به صورت خرید درون برنامه‌ای عرضه شده است. تنها یک خرید کافیست تا بتوانید این خدمات را بر روی ۵ دستگاه متفاوت نصب کنید.

رویکرد Brave چیست‌؟

مرورگر بریو در دو زمینه سرعت و حریم خصوصی دستاورد‌های زیادی را دارد. هر دوی این دستاورد‌ها نیز از استراتژی حذف تبلیغات حاصل می‌شوند. در نرم‌افزار دسکتاپ آن‌ها ادعا می‌کنند که مرورگر Brave صفحات مختلف را سه برابر سریع‌تر از گوگل کروم‌، بهترین مرورگر حال حاضر بارگذاری می‌کند. این افزایش سرعت چندان تعجب‌آور نیست. بریو به واسطه از میان برداشتن تبلیغات و ردیاب‌های تبلیغاتی‌، محتوای بسیار کمتری را در مقایسه با سایر مرورگرها که از استراتژی حذف تبلیغات استفاده نمی‌کنند، دانلود می‌کند. به همین دلیل سرعت آن تا چندین برابر افزایش می‌یابد.

سرعت مرورگر بریو
منبع: groovypost.com

نکته قابل توجهی که در مورد مرورگر بریو وجود دارد، این است که این مرورگر از تکنولوژی پیچیده‌ای استفاده نمی‌کند؛ بلکه تنها مزیت آن در مقایسه با سایر مرورگرها، بارگذاری کمتر داده‌ها است. مرورگر بریو با حذف ردیاب‌های تبلیغاتی، امکان شناسایی و دنبال کردن کاربران توسط تبلیغ‌کنندگان را از بین می‌برد.

همچنین کاربران نیز از اینکه فعالیت‌های آنها توسط شرکت‌های بزرگ ردیابی و تحلیل شود، چندان استقبال نمی‌کنند. ویژگی‌های به کار برده شده توسط بریو باعث می‌شود کاربران این مرورگر ناشناس باقی بمانند. کمپانی بریو همچنین سوگند خورده است که تا امروز هیچ یک از اطلاعات و داده‌های کاربران را در سرور‌های خود ذخیره‌سازی نکرده است و در آینده نیز قصد انجام چنین کاری را ندارد. آیک در پست افتتاحیه خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ (۳۰ دی ماه ۱۳۹۴) نوشت‌:

ما به صورت پیش فرض داده‌های کاربران را در خزانه ابری بریو (Brave Vault‌) ذخیره نمی‌کنیم. این موضوع برای ما و شما بهتر است که داده‌های شما را بدون اجازه شما ذخیره‌سازی نکنیم.

وجه تمایز بریو با سایر مرورگر‌ها در چیست‌؟

تمایز بریو و سایر مرورگر‌ها
منبع: makeuseof.com

موضوعی که بریو را از سایر مرورگر‌ها متمایز می‌کند‌، نگرش تهاجمی ضد تبلیغاتی این پروژه است. این مرورگر برای حذف تبلیغات از وب‌سایت‌ها ساخته شده است و مدل تجاری آن نیز نه تنها بر روی مسدود کردن تبلیغات‌، بلکه بر روی جایگزین کردن تبلیغات منتخب با تبلیغاتی از شبکه خود متکی است.

فرایند تبلیغات در مرورگر بریو بدین صورت است که انگار یک شبکه کابلی ورزشی جدید اعلام کرده است که از تکنولوژی جدید در راستای حذف تبلیغات از برنامه‌های شبکه دیگری مانند ESPN استفاده می‌کند. سپس آن برنامه‌ها را با تبلیغاتی که خودش طراحی کرده است جایگزین کرده و درآمد حاصل از این تبلیغات را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

مرورگر Brave همچنین تمامی ردیاب‌های تبلیغاتی را نیز مسدود می‌کند. این ردیاب‌ها در واقع اجزایی از صفحات وب هستند که اغلب به صورت دقیقه‌ای از تبلیغ‌کنندگان و ناشران سایت برای شناسایی کاربران استفاده می‌کنند.

این امر برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد آنچه کاربران در سایت‌ها بازدید می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این روند نیز ردیاب‌های تبلیغاتی محصولات مشابهی با محصولات خریداری شده و جدید را مورد استفاده قرار می‌دهند و دلیل مشاهده مداوم یک آگهی تبلیغاتی صرف نظر از سایتی که به آن مراجعه می‌کنید، نیز به همین موضوع نسبت داده می‌شود.

از زمان عرضه پروژه بریو‌، مرورگر‌های رایجی از قبیل کروم‌، اج‌، فایرفاکس‌، سافاری و غیره نیز انواع مختلفی از رویکرد‌های تقابل با ردیاب‌های تبلیغاتی را به کار گرفته‌اند. در واقع می‌توان گفت که عرصه رقابت بر سر عملکرد مرورگر‌ها با محوریت سرعت بارگذاری صفحات و خصوصیت‌های حفظ حریم خصوصی به بستر جنگ کنونی میان مرورگرها تبدیل شده‌اند. مسدود کردن فرایند عملکرد ردیاب‌های تبلیغاتی نیز به معیاری برای سنجش برنامه مرورگر مبدل شده است.

آیا مزیت مرورگر بریو در مسدود کردن تبلیغات و ردیاب‌ها است؟

خیر‌، از ابتدا نیز اینطور نبود. برخلاف سایر مرورگر‌هایی که تبلیغات و ردیاب‌های تبلیغاتی را چه به صورت بومی و چه در زمان استفاده از یک افزونه مسدود می‌کنند‌، مرورگر Brave اکوسیستم تبلیغاتی خود را برای جایگزین کردن محتوای حذف شده فراهم کرده است.

بریو سایت‌ها را از تبلیغات و ردیاب‌ها پاکسازی کرده و آن تبلیغات را با آگهی‌ها و اطلاعیه‌های خود جایگزین می‌کند. تبلیغات در مرورگر بریو معمولا به صورت جداگانه و فردی کسی را مخاطب قرار نمی‌دهند‌، بلکه مجموعه‌ای ناشناس از پایگاه کاربران این مرورگر را هدف قرار می‌دهند.

به گفته Brave چنین رویکردی به جای بهره‌گیری از راهکار آسان حذف کلیه تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا با وجود اینکه کاربران کمی از مشاهده تبلیغات لذت می‌برند‌، بسیاری از آنها به این امر واقف هستند که بدون وجود تبلیغات‌، تمامیت و دست یافتن به هدف وب تجاری کنونی در عمل غیرممکن خواهد بود. از همین رو‌، بریو ادعا می‌کند که نه تنها تبلیغات خود را جایگزین محتوای ارائه شده در قالب آگهی سایت‌ها می‌کند‌، بلکه یک سیستم مبتنی‌بر ارز دیجیتال را ساخته است که حداقل از نظر تئوری، همان محتوای مورد نیاز کاربران را به آنها ارائه می‌کند.

مدیر عامل بریو در این زمینه اظهار کرد که‌:

ما در حال ساخت راهکاری هستیم که در طول طراحی آن بتوانیم تعامل منصفانه‌ای را در اختیار کاربرانی قرار دهیم که سزاوارانه به بستر وب آمده‌اند تا به کاوش و مشارکت در آن بپردازند.

تبلیغات بریو نسبت به تبلیغات سنتی درون صفحات وب، که کاربران در حال حاضر با آنها آشنا هستند و آنها را نمی‌پسندند، تفاوت‌های زیادی دارند. تبلیغات بریو در قالب اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌هایی ظاهر می‌شوند. این تبلیغات از کاربران اجازه نمایش می‌خواهند و تا زمانی که کاربر بر روی آنها کلیک نکند، نمایش داده نمی‌شوند. کاربران با کلیک کردن بر روی یکی از این تبلیغات می‌توانند آنها را در یک تب جدید باز کرده و مشاهده کنند.

بخش محافظت امنیتی در مرورگر بریو

سپر‌ها (Shields‌) یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های مرورگر Brave هستند. این وب سایت به واسطه چنین سپر‌هایی با بدافزار‌ها مبارزه می‌کند و از ردیابی‌شدن کاربران جلوگیری می‌شود. بنابراین‌، اطلاعات شما در امنیت کامل حفظ می‌شوند.

از نقطه نظر طراحی‌، اکثر مرورگر‌ها از جمله گوگل کروم‌ به صورت مبتنی‌بر مجموعه‌ای از کوکی‌ها کار می‌کنند. این بخش‌های کوچک داده در هنگام کاوش شما در وب‌سایت‌ها بر روی کامپیوترتان ذخیره‌سازی می‌شوند. در نتیجه این امر‌، وب‌سایت‌ها می‌توانند مراجعات قبلی شما را به یاد داشته باشند و این شامل تاریخچه کاوش شما در آن سایت نیز می‌شود.

در نتیجه‌، تجربه کاربری شخصی‌سازی شده‌ای در مراجعات بعدی خواهید داشت زیرا آن وب سایت به یاد خواهد داشت که از چه چیزی خوشتان می‌آید یا از چه چیزی بیزار هستید. تاریخچه خرید و اطلاعات دیگر نیز به واسطه این داده‌ها ذخیره‌سازی می‌شوند. در نهایت‌، کمپانی‌ها از این اطلاعات برای نشان دادن تبلیغات گوناگون به شما استفاده می‌کنند.

کوکی‌ها تنها توسط سایت‌هایی مثل آمازون (Amazon‌)‌، ای‌بی (EBay‌) و بست‌بای (Best Buy‌) در فروشگاه‌های آنلاینشان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هنگامی که از یک موتور جستجو آنلاین مثل Hello یا Google Search استفاده می‌کنید‌، داده‌های مربوط به اقدامات شما ذخیره‌سازی شده و به شرکت‌های تبلیغاتی‌، سازمان‌ها و غیره فروخته می‌شود. این نوع از جمع‌آوری داده‌ها از کاربران، دلیل اصلی نمایش تبلیغات مختلف در رابطه با برند یک تلویزیون در یوتیوب‌ پس از جستجوی شما برای خرید یک تلویزیون در سایت دیگر است.

متاسفانه برخی از کوکی‌ها و ردیاب‌ها استفاده‌هایی فراتر از مقاصد تبلیغاتی دارند. این کوکی‌ها و ردیاب‌ها ممکن است خطرناک باشند و به صورتی طراحی شده باشند تا اطلاعات شما را در راستای مقاصد شوم مانند سرقت هویت مورد استفاده قرار دهند. از جمله چنین کوکی‌هایی به بدافزار‌ها‌، ویروس‌ها و سایر کد‌های اختلال‌گر می‌توان اشاره کرد.

سپر‌های بریو شامل دستاورد‌هایی از قبیل مسدود‌کننده تبلیغ‌، جلوگیری از ردیابی کاربران (رد جستجوی آنلاین شما‌)، کنترل کوکی‌ها‌، مسدود‌کننده، اسکریپت‌ها و غیره است. بریو داده‌های شخصی شما را برای مقاصد امنیتی جمع‌آوری نمی‌کند و هیچ چیزی در رابطه با شما در سرور‌های این کمپانی ذخیره‌سازی نمی‌شود. علاوه بر این‌، داده‌ها و اطلاعات شما را نیز به شرکت‌های تبلیغاتی نمی‌فروشد.

شیوه پرداخت بریو و کاربران آن به وب‌سایت‌ها چگونه است‌؟

مکانیزم عملکرد توکن BAT
منبع: computerworld

بنیان اقتصادی بریو مبتنی بر «Basic Attention Tokens‌» یا توکن‌های BAT است. این توکن‌ها بر‌اساس میزان مشارکت یا توجه کاربران به آنها پاداش داده می‌شوند. به بیان ساده‌، هرچقدر کاربران زمان بیشتری را صرف مشاهده تبلیغات و محتوای آنها کنند‌، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند.

کاربرانی که در این مرورگر قبول می‌کنند تا تبلیغی را مشاهده کنند توکن‌های BAT دریافت می‌کنند‌؛ این توکن‌ها قابل انتقال به ناشران مطالب بوده و در قالب حمایتی از وب‌سایت‌های آنها به شمار می‌روند. از نقطه نظر دیگر‌، بریو امکان تبادل این توکن‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند به محتوای ویژه دسترسی داشته باشند و از خصوصیت‌های پیشرفته سایت بهره‌مند شوند.

در حال حاضر برای این که بتوان توکن‌های BAT را دریافت (Claim) کرد و امکان انتقال و فروش آن‌ها وجود داشته باشد، حتما باید احراز هویت کرد. بنابراین کاربران با هویت ایرانی شانس دریافت توکن‌های بت را از دست می‌دهند.

حدود ۱.۵ میلیارد توکن BAT در زمان نگارش این مقاله در بازار در حال گردش بوده و ارزش بازار آن نیز نزدیک به ۴۷۵ میلیون دلار است. بریو در آخرین به‌روزرسانی وضعیت کاربر فعال ماهانه (MAU‌) خود ادعا کرد که کاربران حدود ۲۶ میلیون BAT به ناشران سایت و سازندگان محتوای وب اعطا کرده‌اند. هدایای اعطا شده به سازندگان محتوا معمولا بر روی رسانه اجتماعی یا سرویس‌های خدماتی از جمله یوتیوب و توییچ پست می‌شوند.

شیوه تامین بودجه پروژه بریو به چه صورت است‌؟

شیوه تامین بودجه پروژه بریو
منبع: browsertouse.com

کسب درآمد در برخی از مرورگرها به شیوه‌های دیگری انجام می‌شود. این مرورگرها معمولا تنها چرخ‌دهنده‌ای از یک ماشین بزرگ محسوب می‌شوند؛ به عنوان مثال می‌توان به مایکروسافت اج و سافاری اپل اشاره کرد. این دو مرورگر نیازی به کسب سود ندارند‌، زیرا سازمان‌های مادر آنها را به دلایل غیرمالی ایجاد کرده و شیوه‌های درآمدزایی در آنها متفاوت است.

این در حالیست که سایر مرورگر‌ها‌ به ویژه فایرفاکس‌، در نقطه مقابل این نوع مروگرها قرار دارند. مرورگر‌هایی مانند فایرفاکس نیاز دارند تا راهی برای درآمدزایی پیدا کنند. به عنوان مثال فایرفاکس با بستن قرارداد‌هایی با شرکت‌های موتور جستجو هزینه‌های خود را تامین می‌کند. معامله فعلی فایرفاکس با گوگل صورت گرفته است. فایرفاکس صفحه پیش‌فرض خود را بر روی موتور جستجوی گوگل قرار داده است. هنگامی که کاربران از طریق مرورگر فایرفاکس بر روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند، درصدی از هزینه آن به فایرفاکس تعلق می‌یابد.

بنیان مالی Brave Software بر بستری کاملا متفاوت استوار است‌. سهم این پروژه از درآمد حاصل از تبلیغات‌، برخلاف سایر مرورگر‌هایی است که تنها وب‌سایت‌هایی را نمایش می‌دهند که تا از آنها درآمد تبلیغاتی داشته باشند‌. مرورگر بریو خود از روش درآمد‌زایی متفاوتی استفاده می‌کند که این مرورگر را همواره در مسیر کسب درآمد بیشتر قرار می‌دهد. Brave نهادی است که از تبلیغات درآمد کسب می‌کند‌، حتی اگر کاربر سایت تبلیغ یکسانی را چندین بار مشاهده کند. این در حالیست که به عنوان مثال مرورگر Edge از چنین فرایندی درآمدی کسب نمی‌کند.

نقش توکن BAT در مدل اقتصادی مرورگر بریو چیست؟

سهم بریو از تبلیغات ناشران مطالب به میزان ۱۵ درصد بوده و این در حالیست که سهم آن از تبلیغات کاربران حدود ۳۰ درصد است. تبلیغات کاربران همان پاپ‌آپ‌هایی هستند که در قالب اعلان برای کاربر نمایش داده می‌شوند. در حال حاضر این حوزه بیشترین بخش از تبلیغات بریو را شامل می‌شود.

تبلیغات ناشران نیز آن دسته از آگهی‌هایی هستند که به صورت مبتنی و یا مرتبط با محتوای ارائه شده توسط ناشر وب سایت‌ ارائه می‌شوند. به عنوان مثالی از این دست تبلیغات به بنر‌هایی می‌توان اشاره کرد که در بالای صفحه اصلی سایت یک ناشر قابل مشاهده هستند.

سهم Brave از این فرایند ۱۵ درصد است‌، اگرچه این پروژه توانست در طول سال گذشته به میزان ۳۵ میلیون دلار را تنها در چند ثانیه و به واسطه فروش رمزارز BAT به سرمایه‌گذاران کسب کند. واضح است که انتظار می‌رود ۳۰ درصد از توکن‌های BAT که توسط کاربران به دست می‌آیند، درآمد اصلی بریو را تشکلیل دهد. زیرا این توکن‌ها به تبلیغ‌کنندگان فروخته می‌شوند.

بریو از ابزار‌های پولی دیگری نیز برخوردار است‌، یک سوم از تعداد کل توکن‌های بت متعلق به کمپانی بریو است. در کل ۱.۵ میلیارد توکن BAT‌ وجود دارد که ۲۰۰ میلیون از این توکن‌ها به خود کمپانی اختصاص داده شده و ۳۰۰ میلیون توکن BAT باقی مانده نیز به عنوان پاداش به کاربران اولیه بریو تخصیص پیدا کرده است. با توجه به ریزش بازار و قیمت فعلی توکن بت، ۲۰۰ میلیون توکنی که در اختیار کمپانی بریو است، حدود ۶۴ میلیون دلار ارزش دارد. کمپانی بریو در وایت پیپر خود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، بیان داشته که از درآمد توکن‌های خود به منظور ساخت و توسعه سیستم تبلیغات دیجیتال مبتنی بر بلاک چین‌ استفاده می‌کند.

موتور جستجوی Brave

Brave Search
منبع: makeuseof.com

تنها کافیست کمی جستجو کنید. در ماه مارس (اواسط اسفند ۱۴۰۰ تا اواسط فروردین ۱۴۰۱‌)‌، Brave Software اعلام کرد که به موتور جستجویی تحت عنوان Tailcat (که احتمالا چیز زیادی نیز پیش از این در مورد آن نشنیده‌ایم‌) دست یافته است. بر اساس گزارش بریو، این موتور جستجو به بنیان بخش جستجوی Brave تبدیل خواهد شد.

با توجه به توضیحات بنیاد Brave‌، بخش Search یا جستجوی این پلتفرم از ردیابی کاربران و پروفایل‌سازی سوابق آنها اجتناب می‌کند و قرار نیست تا از شیوه‌های محرمانه یا الگوریتم‌هایی برای تعیین نتایج نمایش تبلیغات استفاده کند‌. این بیانیه اشاره مسقیم به الگوریتم تحت پوشش گوگل دارد که نتایج جستجو را تنها با یک تغییر دچار تحول کرده و رتبه یک سایت را در لیست گوگل دچار تغییر اساسی می‌کند.

درست شبیه به مرورگری که توسط Brave ارائه شده است‌، بخش Search نیز در ازای مشاهده تبلیغات به کاربران پاداش می‌دهد. به گفته این کمپانی‌، بخش جستجو به کاربران پیشنهاد گزینه‌هایی برای جستجوی پولی بدون تبلیغ را نیز ارائه می‌کند، که متمایز‌کننده قابل توجهی نسبت به موتور‌های جستجوی کارآمد فعلی محسوب می‌شود.

بریو را از کجا می‌توان دانلود کرد؟

شما می‌توانید مرورگر بریو را در این لینک از سایت Brave Software دانلود کنید. شیوه عملکرد این پیج بدین صورت از که به محض ورود به آن سیستم عامل دستگاه شما شناسایی می‌شود و نسخه متناسب با دستگاه شما نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت‌، می‌توانید از میان گزینه‌های ارائه شده در بخش پایینی صفحه از میان گزینه‌های Windows x86 یا Windows x64‌؛ MacOS (Intel) یا MacOS (ARM64) و Linux x64 برای CentOS/RHEL‌، Debian‌، Fedora‌، Mint‌، OpenSUSE و Ubuntu نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نسخه‌های موبایل مرورگر بریو (برای IOS و Android‌) در App Store و Google Play نیز موجود هستند.

کیف پول‌ بریو

کیف پول بریو
منبع: coincentral.com

هنگام ثبت نام کردن در Brave‌، کاربران می‌توانند کیف پول درون برنامه‌ای خود را برای ذخیره‌سازی توکن‌های BAT و بدون نیاز به کیف پول‌های بیرونی بسازند. برخلاف خیلی از کیف پول‌های افزونه‌ای و مبتنی بر وب دیگر مثل متامسک (MetaMask‌)‌، کیف پول بریو به صورت دورن برنامه‌ای و برای استفاده در مرورگر بریو تعبیه شده است.

این بدان معناست که هیچ افزونه‌ای برای نصب آن نیاز نداریم و این امر به پویایی بیشتر خصوصیت کاربر محور آن می‌شود. حتی اگر هیچ تجربه خاصی در رابطه با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi‌) نداشته باشید‌، می‌توانید شیوه کارکرد کیف پول بریو را به سرعت یاد بگیرید.

کیف پول‌های بریو همچنین از کیف پول‌های سخت افزاری مانند ترزور و لجر پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری سطح بیشتری از امنیت را در مقایسه با کیف پول‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کنند، زیرا به اینترنت متصل نیستند. کیف پول بریو از اتریوم، شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM‌) مثل پالیگان و آوالانچ و همچنین شبکه‌های سولانا و فایل کوین پشتیبانی می‌کند.

پرسش و پاسخ (FAQ)

پرسش و پاسخ میهن بلاکچین
  • مرورگر بریو چیست؟

بریو (Brave) یک مرورگر در فضای اینترنت است که در سال ۲۰۱۵ و توسط برندن آیک پایه‌گذاری شد. ایده اصلی این مرورگر حذف تبلیغات ناخواسته است. تبلیغات قسمت بزرگی از اقتصاد اینترنت فعلی را تشکیل می‌دهد؛ اما تمام سود حاصل از تبلیغات به تولید‌کنندگان محتوا و مالکین وب سایت‌ها تعلق می‌گیرد. مرورگر بریو با هدف جلوگیری از ردیابی کاربران، حذف تبلیغات و هدفمند ساختن آنها قصد دارد به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک کرده و آنها را در سود تبلیغات سهیم کند.

  • نقش توکن BAT در مرورگر بریو چیست؟

توکن BAT کاربردهای مختلفی در مرورگر بریو دارد. افرادی که قصد دارند در مرورگر بریو تبلیغات داشته باشند، می‌توانند هزینه تبلیغات را به صورت توکن BAT پرداخت کنند. همچنین کاربرانی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند، در ازای مشاهده هر تبلیغ مقداری توکن BAT پاداش می‌گیرند و می‌توانند آنها را در بازار به فروش برسانند. علاوه‌بر این‌ها از توکن BAT برای پرداخت پاداش به تولید‌کنندگان محتوا و دسترسی به برخی از مقالات نیز استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که مرورگر بریو چیست و اینکه آیا لازم است تا به سراغ این مرورگر برویم یا خیر‌، باید به این نکته توجه کنیم که مرورگرها همواره در حال جمع‌آوری اطلاعات شخصی ما هستند. به همین دلیل مرورگر Brave گزینه مناسبی برای افرادی محسوب می‌شود که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند. این مرورگر نه تنها میزان بیشتری از امنیت را برای کاربران به همراه دارد‌، بلکه سرعت بالاتری نیز نسبت به همتایان خود داشته و رویکرد‌های انگیزشی جالبی را به افرادی معرفی می‌کند که تمایل دارند تا اطلاعات فردی خود را به اشتراک بگذارند. در این مقاله علاوه بر آموزش نصب و کسب درآمد از بریو، این مرورگر و نحوه کارش بررسی شد. آیا تا به حال از مرورگر بریو استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در رابطه با مقایسه این مرورگر با سایر مرورگر‌ها چیست؟ نقاط ضعف و قدرت Brave را در چه زمینه‌هایی می‌بینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع
computerworldgroovypostcoincentralmakeuseof

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
30 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا