اخبار آلتکویناخبار عمومی

اکثر غول های بازار کریپتو چینی هستند!

ظهور فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال باعث شده تا بسیاری از مردم از این طریق ثروتمند شوند، اما هوشمندترین کارآفرینان جهان در این حوزه، شروع به انجام نوآوری های جدید کردند.

موسسه تحقیقاتی هورون (Hurun) در روز ۱۰ اکتبر لیست ثروتمندان چینی خود را منتشر کرد. این فهرست شامل ۱۸۹۳ نفر است که از میان آنها ۱۴ نفر ثروت خود را از طریق فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال و یا کسب و کارهای مرتبط با این حوزه بدست آورده اند. براساس فهرست هورون، این ۱۴ نفر به عنوان نمایندگان عرصه کریپتو باعث رشد و افزایش پذیرش فضای بلاک چین شده اند.

افراد ثروتمند ارز دیجیتال در چینحکمفرمایی بیت مین

آنقدر هم تعجب برانگیز نیست که بیت مین غول جهانی ماینینگ و مدیران آن، این صنعت را رهبری می کنند و موجب افزایش ارزش این شرکت چینی شده اند. از زمان آغاز فعالیت بیت مین در سال ۲۰۱۳، این شرکت خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات ماینینگ ارزهای دیجیتال در جهان معرفی کرده است.

در صدر فهرست کارآفرینان عرصه کریپتو، مایکری ژان کتوان (Micree Zhan Ketuan) به عنوان بنیان گذار بیت مین، با دارایی به ارزش حدود ۲۹.۵ میلیارد یوان (۴.۳ میلیارد دلار) قرار دارد. او در میان ۱۰۰ نام اولی که در فهرست هورون وجود دارند تنها میلیاردر عرصه کریپتو است.

پس از او در این فهرست یکی دیگر از بنیان گذاران بیت مین  وو جیان (Wu Jihan) است که با ثروتی به ارزش ۱۶.۵ میلیارد یوان (۲.۴ میلیارد دلار) در رتبه ۲۰۴ در این فهرست قرار دارد.

سومین بنیان گذار بیت مین، ژائو فنگ ژائو (Zhaofeng Zhao) و همچنین یوشنگ جه (Yuesheng Ge) معاون بیت مین و یشو هوو (Yishuo Hu) از سهام داران بیت مین نیز در این فهرست حضور دارند.

این شرکت نه تنها به موفقیت های بزرگی دست یافته است بلکه با مشکلات و نوساناتی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال نیز روبه رو شده است.

بیت مین به دلیل دخالت در فضای ماینینگ بیت کوین و همچنین به دلیل تاکتیک های خشن و سخت آن در هنگام راه اندازی سخت افزار ماینینگ جدید اسیک (ASIC)، مورد انتقاد قرار گرفته است.  به عنوان مثال سیاکوین و مونرو اقدامات فعالانه ای را انجام داده اند تا پروتکل های استخراج کوین خود را در برابر اسیک مقاوم کنند.

فعالیت های انتقادی این شرکت را از فعالیت های خود دور نساخت زیرا سرمایه گذاری که این شرکت انجام داده است سود بسیار زیادی را به همراه دارد. بیت مین گزارش داد که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد دلار سود بدست آورده است. در ماه جولای ۲۰۱۸، این شرکت به طور رسمی با سرمایه  ۱۲ میلیارد دلار ارزشگذاری شد.

مهمترین بحث رایج سال ۲۰۱۸ در رابطه با بیت مین و گزارشات بدست آمده در ماه جون شامل احتمال راه اندازی و عرضه IPO در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در ماه سپتامبر بود. این گمانه زنی ها بر اساس  نظرات  وو (Wu) که به امکان عرضه یک IPO اشاره کرد، آغاز شده است. تحلیلگران بر این باورند که توان سرمایه گذاری این شرکت در هر بخشی می تواند بین ۳ تا ۱۸ میلیارد دلار باشد.

بیت مین در جهت تحقق هدف خود یعنی عرضه IPO ، درخواست پیشنهادی خود را برای ثبت نام در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در اواخر ماه سپتامبر ارائه داد .

در حالی که بیت مین به یکی از بزرگترین نام های جهانی عرصه ماینینگ ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، شرکت های Canaan Creative به مدیریت ژانگ نانگنگ و Ebang International Holdings به مدیریت هو دانگ نیز از جمله ثروتمندترین شرکت های چینی و از رقبای بیت مین هستند. این شرکت ها نیز برای برنامه عرضه IPO ها  تا پایان سال ۲۰۱۸ فعالیت و رقابت می کنند.

نام موسس بزرگترین صرافی دنیا در لیست

بایننس که با توجه به حجم معاملات در دو سال گذشته به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال تبدیل شده است چانگ پنگ ژائو ملقب به CZ  را با دارایی ۱۵ میلیارد یوان (۲.۱ میلیارد دلار) به سومین پولدار حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

این شرکت به دلیل اثبات حسن نیت خود در ارائه ICO مبلغ ۱۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است. کاربران در این پلتفرم  می توانند به تجارت ارزهای دیجیتال  با آلتکوین های مختلف و همچنین کوین اختصاصی این پلتفرم به نام BNB بپردازند.

این شرکت همچنین در راستای ایجاد امکان معامله، واریز و برداشت ارزهای رایج در صرافی بایننس، حساب بانکی را در جزیره مالت بازگشایی کرده است.

سایر موارد قابل توجه

پس از CZ بنیان گذاران صرافی های دیگری مانند ژو مینگ ژینگ (Xu Mingxing) بنیان گذار OkCoin با ۱.۴ میلیارد دلار ثروت و لی لین (Li Lin) مسئول راه اندازی هوبی (Huobi) با یک میلیارد دلار ثروت در این فهرست قرار دارند.

لی ژالای (Li Xiaolai) سرمایه گذار مشهور بیت کوین نیز با ثروتی بالغ بر ۷ میلیارد یوان (۱ میلیارد دلار)  در این فهرست وجود دارد. این کارآفرین اگرچه ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در پروژه های بلاک چین و ICO ها بدست آورده است اما او اکنون از فعالیت در این حوزه کنارگیری کرده است. در ابتدای ماه اکتبر، لی اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی دیگر در پروژه های بلاک چین سرمایه گذاری نخواهد کرد.

آیا به این لیست افراد بیشتری اضافه خواهند شد؟

در طی دو سال گذشته، فهرست های متعددی از بزرگترین افراد را در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال  مشاهده کرده ایم.

مجله فوربز که به خاطر فهرست سالانه پولدارترین های خود شناخته شده است نیز حتی فهرستی از ثروتمندترین افراد در صنعت ارزهای دیجیتال را ارائه داده است.

علاوه بر این، فورچون نیز فهرستی از چهل نخبه زیر چهل سال که تاثیرات گسترده و جهانی در عرصه بلاک چین و ارزهای دیجیتال داشته اند را نیز فهرست بندی کرده است.

فهرست هورون، که شامل تعدادی از ثروتمندترین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین است را می توان به عنوان  آخرین تأییدیه بر دامنه تاثیر این صنعت در سراسر جهان قلمداد کرد.

با توجه به زمان کوتاهی که از زمان آغاز فعالیت بیت کوین و توسعه مداوم فناوری های جدید در این فضا می گذرد، دستاوردهای افراد در فضای ارزهای دیجیتال و شناخت آنها در میان رهبران جهانی در سراسر صنایع حاکی از آینده ای درخشان برای عرصه کریپتو است.

همانطور که آنتونی پومپلیانیو در روزنامه خود اعلام کرد، نوآوران در فضای بلاک چین و کریپتو می توانند در این فهرست بیشتر برجسته باشند:

ثروتمندترین مردم جهان امروزه ثروت خود را از طریق اینترنت ایجاد کرده اند. برای من تعجب برانگیز نخواهد بود اگر ثروتمندترین افراد در آینده ثروت خود را از طریق کریپتو بدست آورند. پاداش ایجاد سرمایه در جامعه جهانی غیر متمرکز نسبت به گذشته بزرگتر، سریعتر و با مسئولیت بیشتر همراه است.

نظر شما در مورد کسب سرمایه از طریق کریپتو چیست؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا