مقالات عمومی

تحلیل احساسات کاربران توییتر؛ نگاه جامعه کریپتو به آینده ارزهای دیجیتالی چگونه است؟

نمودار زیر تاثیرات مثبت و منفی توئیت های نوشته شده در روند افزایشی و یا کاهشی  ارزهای دیجیتالی را بین بازه +۱ و ۱-  آنالیز و بررسی کرده است. این نمودار آنالیز تمام توئیت هایی است که در رابطه با ۱۰۰ ارز دیجیتالی موجود نوشته شده است. مجموع نوسانات ثبت شده در این نمودار نشانگر روند افزایشی ارزهای دیجیتالی است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این نمودار نشان می دهد که ارزهای دیجیتالی، افزایشی مستمر در طول یک ماه قبل مخصوصا ده روز گذشته (چیزی در حدود ۰.۱۴۹ درصد) را تجربه کرده اند. این نمودار براساس میزان نوسانات تعداد کاربران ارزهای دیجیتالی رسم شده است. علاوه بر این، بر اساس تغییرات نامتقارن میان روندهای مثبت و منفی به این نکته می توان پی برد که اخبار منفی با سرعت بیشتری به نسبت اخبار مثبت انتشار می یابند. این نمودار با تحلیل خود ارتباط جالبی بین نوسانات از اواسط ماه مه تا اواسط ماه جون برقرار کرده است.

نمودار بالا بر روی روند افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی در چند روز گذشته تمرکز کرده است که بیت کوین در جایگاه اول قرار دارد. در هنگام نگارش این خبر بیت کوین ۴.۵۴ درصد افزایش داشته و  ۶۶۵۲ دلار بوده است.

نمودار نوسانات این حوزه بر اساس اخبار منتشر شده در وب سایتها نیز روندی افزایشی را نشان می دهد. اگرچه نوسانات ثبت شده در این نمودار به اندازه  نمودار قبلی نیست اما نشانگر این نکته است که وب سایتها نسبت به توییتر جانب بی طرفی را در اذهان عمومی بیشتر نگاه می دارند.

نمودار

نمودار میله ای بالا به تحلیل نوسانات ارزهای دیجیتالی بر اساس جایگاه آنها می پردازد. به عنوان مثال، انتظار می رود که توییتر اخبار و واکنشهای بیشتر درباره بیت کوین پوشش دهد. بنابراین تمامی نمودارها بر اساس جایگاه ارزهای دیجیتالی در بازار طبقه بندی شده اند. نمودارهار فوق مربوط به فاکتورهای زیر می‌باشد:

  • بیشتر بازدید نسبت به ارزش بازار
  • احساسات بازار (تفاوت تعداد توییت های مثبت و منفی) نسبت به ارزش بازار
  • تعداد توییت ها نسبت به ارزش بازار
  • میانگین احساسات بازار

نظر شما چیست؟ آیا اخبار و فضای مجازی در نوسانات بازار تاثیرگذار است؟

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا