اخبار اتریوم

۹۴ درصد قراردادهای هوشمند اتریوم کارایی ندارند!

 قرارداد هوشمند اتریوم به طور کلی به عنوان آینده فناوری بلاک چین شناخته شده است. از آنجایی که اتریوم به مدت ۳ سال در حال اجرا است و داده های آن در دسترس عموم مردم است، در این مقاله داده های خام مورد بررسی قرار می‌گیرد و از این طریق مجموعه ای از نگرش های گوناگون در رابطه با  استفاده و عملکرد قراردادهای هوشمند  ارائه خواهد شد.

معیارهایی جالب توجهی وجود دارند که وقتی از دور به این موارد نگاه می کنید به نظر بسیار خوب می‌رسند اما هنگامی که عمیق تر به آن ها توجه کنید اعداد به هم می ریزند. به نظر می رسد اکثر قراردادهای هوشمند به ندرت استفاده شده اند به طوری که ۹۴ درصد این قراردادها کمتر از ۱۰ بار مورد استفاده قرار گرفته اند.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. نمودار زیر، تعداد قراردادهای هوشمند جدیدی که هر سه ماه یکبار ایجاد شده اند را نشان می دهد.

 

اگر چه افزایش قیمت اتر باعث افزایش هزینه ایجاد قراردادهای هوشمند جدید می شود، براساس رده بندی ها میزان ایجاد قراردادهای هوشمند در حال افزایش بوده و بدیهی است که علاقه زیادی نسبت به جامعه توسعه دهندگان وجود دارد. چه نسبت و ضریبی میان تراکنش قرارداد های هوشمند و تراکنش های عادی اتریوم وجود دارد؟

در اینجا یک نمودار میله ای بر حسب زمان طراحی شده است. اعداد بالای میله های نمودار، تعداد تراکنش هایی است که از قرارداد هوشمند استفاده می کنند و به صورت درصدی از تعداد کل تراکنش های سه ماهه می باشد.

انتظار می رفت که این درصد به رشد خود ادامه دهد، اما در حدود ۴۰ درصد ثابت می شود. هنگامی که عمیق تر به این پدیده می نگرید، بسیار جذاب تر می شود. باید به این موضوع پی برد که حجم تراکنش ها به چه صورت بین قراردادهای هوشمند پخش می شود. انتظار نسبت ۸۰/۲۰ وجود دارد به صورتی که ۲۰ درصد حساب های قرارداد هوشمند و ۸۰ درصد حجم تراکنش ها را شامل شود. اما شرایط پیچیده تر بود.

همانطور که قابل مشاهده است به هنگام مقایسه این درصدها بی معنی اند زیرا بسیار کم می باشند.

در نمودار زیر از اعداد به جای درصد برای تراکنش ها استفاده شده است که ۲۰، ۵۰ و ۸۰ درصد تراکنش های قرارداد هوشمند به حساب می آیند.

به تعداد قراردادهای هوشمند که ۲۰ و ۵۰ درصد حجم کل تراکنش های قرارداد هوشمند می باشند نگاه عمیق تری بیاندازید.

با استفاده از این نمودار می‌توانید متوجه شرایط بد بشوید. اکثر اوقات فقط یک یا ۲ قرارداد برای ۲۰ درصد حجم تراکنش ها در نظر گرفته و استفاده شده است و به غیر از سه ماهه آخر، کمتر از ۲۰ قرارداد برای ۵۰ درصد حجم کل تراکنش ها مورد استفاده قرار گرفته است.

این موضوع درباره تعداد حجم اکثریت قراردادها تعجب برانگیز است. در ادامه، آماری از کل بازه های زمانی سه ماه میانی ۲۰۱۵ تا سه ماه اول ۲۰۱۸ بیان می‌شود.

۹۴ درصد قراردادها کمتر از ۱۰ بار استفاده شده اند. ۵ درصد قراردادها بین ۱۰ الی ۱۰۰ بار فراخوانده شده اند.
بنابراین فقط یک درصد قراردادهای هوشمند بیش از ۱۰۰ بار استفاده شده اند. این آمار به گونه ای است که گویی کاربران فقط برای آزمایش کردن از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند.

یکی از جنبه های قراردادهای هوشمند وجود دارد که به درستی توسط این ارقام و نمودارهای پوشش داده نمی شود. درشبکه اتریوم شما می توانید هزاران قرارداد هوشمند را با یک کد مشابه ایجاد کنید، در حالی که همه آنها  به لحاظ مفهومی با یکدیگر مرتبط هستند، در داخل اتریوم آنها را به عنوان قراردادهای هوشمند متمایز با آدرس قرارداد متمایز شناسایی می کنند.

منبع
hackernoon

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا