مقالات عمومی

معرفی ۵ مرورگر برتر بلاک چین

مرورگرهای بلاک چین از زمان ظهور بیت کوین تحولات زیادی داشته‌اند. در آغاز هیچ مرورگری وجود نداشت. سپس مرورگرهای ابتدایی منتشر شد که به کاربران اجازه می‌داد تا آدرس کیف پول های خاص و تراکنش ها را جست و جو کنند. امروزه مرورگرهای بلاک چین زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعاتی مانند پیام های مخفی، اندازه بلاک ها و دسترسی به لیست افراد پولدار را از چندین بلاک چین استخراج کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بلاک چین ها به عنوان دیتابیس های بزرگ عمومی برای جست و‌ جو طراحی شده‌اند. هرچند زمان می‌برد تا رابط های کاربر (اینترفیس) به حدی توسعه یابند که باعث سهولت در جست و جو شوند. سرمایه داران ارزهای دیجیتال از مرورگرهای بلاک چین استفاده می‌کنند تا فرایند تراکنش‌های ارسالی و دریافتی یا موجودی یک آدرس را بررسی کنند. اما استفاده از مرورگرها تنها به این موارد محدود نمی‌شود. مرورگرهای بلاک چین با امکانات زیاد در دنیای ارزهای دیجیتالی، همانند گوگل در دنیای اینترنت عمل می‌کنند.

ویکی پدیا بیت کوین، سایت blockexplorer.com را به عنوان یکی از اولین مرورگرها معرفی کرده است. این مرورگر توسط تیموس، صاحب bitcointalk توسعه یافته است. این سایت در نوامبر ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و با اینکه تا امروز فعال بوده است، یکی از ناشناس ترین مرورگرهای بلاک چین است. در ادامه به ۵ مرورگر شناخته شده و کاربردی می‌پردازیم.

مرورگر Blockchain.com

سایت blockchain.com که تا این اواخر با آدرس blockchain.org فعالیت می‌کرد احتمالا شناخته ترین مرورگر بیت کوین است. عملکرد آن مطابق با استاندارد مرورگرهاست. می‌توانید بلاک، تراکنش یا آدرس را جست و جو کنید. این مرورگر قابل اطمینان و کاربردی می‌باشد. این سایت هم چنین آمارهای مهم و دقیقی از فعالیت های  ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین، ارائه می‌دهد.

مرورگر Blockchair

شعار Blockchair این می‌باشد: “هرچیزی که بخواهید را می‌توانید در دنیای بلاک چین جست و جو کنید”. این سایت دسترسی به گنجینه ای از اطلاعات مربوط به بلاک چین های بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم را امکان پذیر می‌کند. این اطلاعات نظیر حجم، کارمزد، تعداد گره‌ها و سختی شبکه می‌باشد. این سایت هر روز بهتر می‌شود و تعداد متغیرهای قابل جست و جوی آن بی نظیر است. این مرورگر حتی به شما این امکان را می‌دهد که کلمات و عبارت هایی که در بلاک چین رمزنگاری شده است را جست و جو کنید.

مرورگر Tokenview

Tokenview.com، یک مرورگر چند بلاک چینی می‌باشد و توسط یک تیم چینی اوایل امسال راه اندازی شد. این سایت مشکلات کوچکی دارد و گاهی اوقات در ترجمه به مشکلاتی بر می‌خورد، اما تعداد بلاک چین هایی که پوشش می‌دهد بی نظیر است. می توان بیش از ۲۰ بلاک چین محبوب را جست و جو کرد. این ویژگی، سایت Tokenview را تبدیل به ابزاری همه کاره برای بررسی تراکنش ها و آدرس ها کرده است. این سایت هم چنین  فهرست کاملی از اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال تحت پوشش دارد.

مرورگر Etherscan

مرورگرهای اتریوم بسیار کم هستند، اما سایت Etherscan.io محبوب ترین آنهاست. این سایت برای جست و جو آدرس قراردادهای هوشمند، بررسی قیمت Gas و مشاهده فعالیت های DEX مناسب است. از همه مهم تر اینکه از این سایت برای بررسی میزان توکن های یک آدرس کیف پول استفاده می‌شود. این قابلیت را سرویس های مانند Metamask و Myetherwallet ندارند.

مرورگر Bitcoin.com

در آخر می خواهیم به مرورگر bitcoin.com اشاره کنیم. رابط کاربری (اینترفیس) مناسب و همچنین طراحی مینیمالیستی آن باعث شده است که جست و جوی تراکنش های شبکه بیت کوین و بیت کوین کش آسان شود. می‌توانید کدهای QR را اسکن کرده تا آدرس کیف پول را بررسی کنید و گزینه ای برای جابه‌جایی بین بیت کوین و آدرس های پول نقد (کش) وجود دارد.

منبع
bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا