متوسط مقالات عمومی

بیت کوین رایگان؛ رویا یا واقعیت؟!

چطور بیت کوین رایگان به دست آوریم؟ آیا اصلا امکان به دست آوردن پادشاه رمزارزها به صورت رایگان وجود دارد؟ با محبوب شدن ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین، افراد زیادی به دنبال راه‌هایی برای کسب آن بدون هزینه هستند و در مقابل، سایت‌ها و پروژه‌های دیگری هم هستند که وعده ارسال رایگان این رمزارز را می‌دهند. در پاسخ به این سوال این است که آیا BTC رایگان ممکن و به صرفه است باید بگوییم بله، راه‌هایی برای به دست آوردن Bitcoin رایگان وجود دارد؛ اما خود شما باید تصمیم بگیرید که آیا این راه‌‌ها ارزشش را دارد یا نه. در این مقاله قصد داریم روش های به دست آوردن بیت کوین رایگان را بررسی کنیم. با میهن بلاکچین همراه باشید.

این مقاله در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شده است.

راه های کسب بیت کوین رایگان

روش های کسب بیت کوین رایگان
منبع: insidebitcoins.com

سایت‌ها و پروژه‌های زیادی هستند که وعده بیت کوین رایگان می‌دهند. این رمزارز و ارزش آن به قدری جذاب هست که افراد وسوسه شوند و سراغ سایت مذکور بروند. این سایت‌ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: کلاهبردار و غیر کلاهبردار.

آن سایت‌هایی که هدفشان کلاهبرداری است،‌ به روش‌های مختلف سعی در فریب کاربر دارند. بیت کوین رایگان که به شما نمی‌دهند هیچ،‌ ممکن است کیف پول شما را نیز خالی کنند. حتی بعضی از آن‌ها از کاربر می‌خواهند که ابتدا میزانی مثلا ۵ بیت کوین واریز کند تا روزی یک BTC به او باز گردانند. این موضوع هم سابقه داشته است که عده‌ای با اکانت‌های جعلی منتسب به افراد بزرگ مانند ویتالیک بوترین یا ایلان ماسک، در شبکه‌های اجتماعی پیامی می‌گذارند که می‌خواهند ارز دیجیتال رایگان بدهند. مثلا ۰.۱ بیت کوین به آن‌ها بدهید تا ۱ بیت کوین به شما بدهند.

 تکلیف این سبک پیام‌ها و سایت‌ها روشن است، باید اطلاعات خود را بالا برده و هوشیار باشید. خودتان می‌توانید به راحتی ارزیابی کنید که این سایت چرا باید بیت کوین رایگان بدهد؟ از کجا این پول تامین می‌شود؟ 

مورد مهم دیگری که باید مطرح کنیم این است که تعدادی از سایت‌های بیت کوین رایگان، دارای طرح‌های درآمدی مبتنی بر عضوگیری هستند. اگر با طرح پانزی آشنا باشید، می‌دانید که آن‌ها هم کلاهبردار هستند. مقاله زیر اطلاعات مفیدی را در رابطه با انواع روش‌های کلاهبرداری به شما می‌دهد.

ابتدا در مورد کلاهبردارها صحبت کردیم، چون تعدادشان کم نیست. در این مقاله با سايت‌های غیر کلاهبردار کار داریم. این سایت‌ها معمولا کاری را از کاربر می‌خواهند و در قبال آن بیت کوین رایگان می‌دهند. البته تعدادی از آن‌ها شرایط عجیبی و غریبی را برای برداشت رمزارز وضع می‌کنند که بهتر است آن‌ها را هم در دسته کلاهبرداران قرار دهیم. قبل از استفاده از هر سایت بیت کوین رایگانی، با این ذهنیت که ممکن است کلاهبرداری باشد آن را به دقت بررسی و از پرداخت و سابقه آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه روش های مختلف دریافت BTC رایگان را معرفی می‌کنیم.

دریافت انعام به بیت کوین

دریافت انعام به بیت کوین
منبع: coinmarketcap.com

ربات‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل توییتر و تلگرام وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید، از دیگر کاربران بیت کوین انعام بگیرید. البته این ربات‌ها ممکن است از ارز دیجیتال دیگری به جز BTC پشتیبانی کنند که در آن صورت از طریق صرافی‌ها باید نسبت به تبدیل آن‌ها به بیت کوین اقدام کنید.

این که کاربران حاضر باشند تا به شما انعام دهند،‌ موضوع دیگری است. باید محتوای خوبی از خود به جای بگذارید. در برخی شبکه‌های اجتماعی همچون ردیت این موضوع مرسوم‌تر است و وقتی مطلب آموزنده‌ای به اشتراک می‌گذارید یا جواب سوال افراد را می‌دهید، به شما انعام می‌دهند. ربات‌های محبوب برای انعام گرفتن عبارتند از SpicesBot در تلگرام و Tipper و TipJar در ردیت.

بازی‌های کریپتویی

یکی از دستاوردهای مهم تکنولوژی بلاکچین، ارزهای دیجیتال و توکن‌های بی‌همتا (NFT) ایده بازی‌هایی برای کسب درآمد با عنوان بازی‌های Play to Earn است. بازی‌هایی که در تعدادی از آن‌ها باید ابتدا توکن ان‌اف‌تی بخرید تا درآمدزایی آن‌ها فعال شود و تعدادی نیز رایگان هستند. در این بازی‌ها معمولا توکن خود بازی به عنوان پاداش به بازیکن‌ها داده می‌شود.

اما بازی‌‌های دیگری نیز وجود دارند که به کاربران بیت کوین پاداش می‌دهند،‌ البته معمولا میزان این پاداش خیلی چشم‌گیر نیست. در اصل این بازی‌ها با پاداش بیت کوینی معروف می‌شوند، جذب کاربران زیاد امکان تبلیغات را برای آن‌ها فراهم می‌سازد و آن‌ها بخشی از درآمد حاصل‌شده را بین برندگان بازی در قالب BTC توزیع می‌کنند.

شاید اگر همه این بازی‌ها را روی هم بگذاریم در دهه گذشته بیش از ۱۰۰۰ بیتکوین پاداش داده باشند. جنبه مثبت این بازی‌ها این است که باعث آشنایی افراد زیادی با کریپتوکارنسی شده‌اند. موارد زیر بازی‌هایی هستند که بیت کوین به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند.:

  • Satoshi Quiz Show: این بازی به کسانی که زودتر به سوالات پاسخ صحیح دهند پاداش می‌دهد. در هر ساعت تا ۱۰ پاسخ اشتباه می‌توانید بدهید و پاداش هر سوال روی آن درج شده که معمولا ۱۰ ساتوشی است و ۶۰ درصد آن به اولین نفر که پاسخ صحیح بدهد می‌رسد، ۳۰ درصد نفر دوم و ۱۰ درصد نفر سوم (حدود ۰.۰۰۱ دلار برای هر سوال و با فرض اول شدن و بیت کوین ۲۰٬۰۰۰ دلاری).
  • THNDR Games: مجموعه‌ای از بازی‌ها که برنده شدن در آن‌ها به کمی مهارت نیاز دارد. برای دریافت پاداش ۴ روز فرصت دارید و باید آدرس لایتنینگ بدهید. اگر بازیکن بسیار حرفه‌ای باشید و همه وظایف روزانه را انجام داده و در تورنومنت‌ها برنده شوید، حدود ۱۰ هزار ساتوشی در هفته می‌توانید کسب کنید (حدود ۲ دلار با فرض بیت کوین ۲۰ هزار دلاری).
  • Alien Run: اپ موبایلی که باید مرحله‌های مختلف و وظایف روزانه را انجام دهید. اگر به نظرات زیر این بازی در گوگل پلی نگاه کنید، اکثرا اشاره کرده‌اند که بعضی مراحل این بازی سخت است و زمان زیادی می‌برد، اما پاداش بسیار ناچیزی می‌گیرند. اکثرا به ۱۰٬۰۰۰ساتوشی که محدوده برداشت این بازی است،‌ نرسیده‌اند.

استخراج یا ماین بیت کوین

استخراج بیت کوین رایگان
منبع: zipmex.com

همانطور که می‌دانید تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه بیت کوین به وسیله ماینرها انجام می‌شود؛ به عبارت دیگر امنیت شبکه را ماینرها تامین می‌کنند. آن‌ها توان پردازشی سخت‌افزارهایشان را به شبکه اختصاص می‌دهند و در عوض، بیت کوین پاداش می‌گیرند. ماین یک رقابت برای کسب پاداش است و هر چقدر شرکت‌کنندگان در این رقابت بیشتر و قوی‌تر باشند،‌ طبیعتا برنده شدن در آن سخت‌تر می‌شود.

در سال‌های نخست پس از تولد بیت کوین، ماین کار سختی نبود و با کامپیوترهای معمولی نیز امکان برنده‌شدن و کسب پاداش بلاک وجود داشت. رفته‌ٰفته این رقابت سخت‌تر شد؛ استخرهای استخراج ایجاد شدند تا توان کاربران را تجمیع کرده و شانس برنده شدن را افزایش دهند، همچنین سخت‌افزارهای ماینینگ نیز روز به روز پیشرفته‌تر و موثرتر شدند. بنابراین امروزه دیگر ماین بیت کوین با یک لپتاپ یا رایانه خانگی توجیه اقتصادی ندارد.

پس از طرح مباحث فوق،‌ باید بگوییم وبسایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که به شما امکان ماین با سخت‌افزار معمولی خودتان را می‌دهند. آن‌ها بخشی یا شاید تمام توان پردازشی سیستم شما را به خود اختصاص می‌دهند و با تجمیع توان همه کاربران،‌ به استخراج بیت کوین می‌پردازند. پیشنهاد می‌کنم با سرچ کردن، هش‌ریت سخت‌افزار خود را به دست آورید و سپس با استفاده از ماشین حساب ماینر میهن بلاکچین، درآمد احتمالی خود را مشاهده کنید.

آیا این درآمد براش شما ارزش دارد؟ بعید می‌دانم جوابتان مثبت باشد. در نظر داشته باشید که وقتی سخت‌افزار خود را به استخراج اختصاص می‌دهید، فشار زیادی به آن وارد می‌شود و ممکن است آسیب جدی ببیند.

در بیشتر برنامه‌های ماین با دعوت از دوستانتان و پیوستن آن‌ها، میزان درآمد افزایش پیدا می‌کند،‌ اما باز هم مبلغ چشم‌گیر و با ارزشی نخواهد بود. ضمن این که باید بررسی کنید که آیا محدودیتی برای خروج پاداشی که کسب کرده‌اید وجود دارد؟ آیا پاداش در گذشته به همه بدون مشکل پرداخت شده است؟

اگر همچنان علاقه‌مند به دریافت بیتکوین رایگان از استخراج هستید،‌ یکی از گزینه‌های مطرح افزونه مرورگر Crypto Tab است.

بیت کوین رایگان از بانتی‌ها (Bitcoin Bounties)

بانتی (Bounty) پاداشی است که برای یک فعالیت خاص داده می‌شود و شاید فکر کنید که همان ایردراپ است؛ اما بین بانتی و ایردراپ تفاوت وجود دارد. در ایردراپ معمولا فعالیت‌های ساده‌ای را یکبار انجام می‌دهید و توکنی که معمولا متعلق به خود پروژه است را دریافت می‌کنید (البته می‌توانید این توکن‌ها را به بیت کوین تبدیل کنید). بانتی کاری است که شاید بارها باید انجام دهید و معمولا نیاز به دانش و مهارت خاصی مثل کدنویسی دارد.

بنابراین دریافت پاداش از بانتی سخت‌تر است و معمولا هر کسی از پس آن بر نمی‌آید، اما سخت بودن پاداش بیشتری هم به همراه دارد. برای بانتی‌هایی پاداش‌های متفاوتی وجود دارد،‌ از ۰.۰۰۱ بیت کوین تا ۱ بیت کوین، ممکن است پاداش‌های چند بیت کوینی هم ببینید. دو مورد از سایت‌ها برای بانتی عبارتند از:

طرح‌های مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)

بیت کوین رایگان از همکاری در فروش
منبع: cryptoverze.com

یکی از روش‌هایی که در بازاریابی استفاده می‌شود، بحث همکاری در فروش است. در این حالت یک وبسایت، پروژه یا شرکت به جای آن‌ که بودجه صرف تبلیغات کند تا کاربران جدید جذب شوند، از کاربران فعلی می‌خواهد تا با لینک‌های دعوت دیگران را جذب کنند. برای این کار و به ازای هر نفر معمولا پاداشی داده می‌شود یا بخشی از سود حاصل از فعالیت‌های کاربر جذب شده را به کاربر دعوت‌کننده می‌دهند.

شرکت‌‌های زیادی هستند که در طرح Affiliate Marketing خودشان،‌ بیت کوین پاداش می‌دهند. درآمد حاصل از این طرح محدوده مشخصی ندارد. اگر افراد زیادی از سمت شما جذب نشوند،‌ احتمالا پاداش ناچیزی بگیرید. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و دنبال‌کنندگان زیادی دارید، می‌توانید  با جذب افراد زیاد پاداش‌های خوبی کسب کنید.

صرافی های ارز دیجیتال مطرح مثل بایننس،‌کوین بیس و FTX گزینه‌های خوبی برای همکاری در فروش هستند. صرافی‌ها معمولا برای همیشه بخشی از کارمزدی که از یک شخص می گیرند را به معرف او می دهند. در صرافی کوین بیس اگر کاربری با لینک دعوت شما حساب کاربری ساخته باشد و در بازه زمانی ۱۸۰ روزه بعد از ساخت اکانت، ۱۰۰ دلار یا بیشتر بیت کوین بخرد، معادل ۱۰ دلار بیت کوین به دست خواهید آورد.

شرکت در نظرسنجی‌ها

شرکت‌های مختلفی برای تکمیل تحقیقات بازار خود نیاز دارند تا افراد مختلف در نظرسنجی‌های آن‌ها شرکت کنند. برای تشویق به شرکت در نظرسنجی‌ها راهی جز پاداش دادن وجود ندارد و یکی از پاداش‌های جذاب می‌تواند بیت کوین باشد.

پلتفرم‌هایی هستند که کارشان تکمیل فرم‌های نظرسنجی شرکت‌های مختلف است. یکی از مطرح‌ترین پلتفرم‌هایی که برای شرکت در نظرسنجی بیت کوین پاداش می‌دهد، Time Bucks است. این پلتفرم بر اساس تقاضای شرکت و شرایطی که شما دارید،‌ نظرسنجی‌هایی را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر نظرسنجی برای کارهایی نظیر تماشای ویدیو، شرکت در رای‌گیری‌ها، نصب برنامه‌های رایگان و انجام بازی‌ها نیز می‌توانید پاداش بگیرید. در این پلتفرم هفته‌ای یکبار می‌توان پاداش را برداشت کرد و حداقل میزان برداشت نیز معادل با ۱۰ دلار است.

فاست‌‌های بیت کوین

فاست بیت کوین
منبع: permission.io

Faucet به شیر آبی اشاره دارد که چکه می‌کند؛ پس تا ته ماجرا را بخوانید. این روش به درآمد قطره چکانی معروف است، قطراتی کوچک که معمولا با فاصله زمانی زیادی می‌چکند. سایت‌های فاست کار زیادی از شما نمی‌خواهند، فقط باید وارد سایت شوید و کاری مثل کلیک کردن انجام دهید. در ازای این کار مبلغ بسیار ناچیزی پاداش به شما داده می‌شود و حداقل میزان برداشت معمولا رقم بالایی است. فرض کنید پاداشی در حد ۰.۰۰۱ دلار می‌دهند و حداقل باید معادل ۵۰ دلار داشته باشید تا بتوانید برداشت کنید،‌ البته اگر در زمان برداشت به هزار و یک بهانه پاداش شما را لغو نکنند.

فاست‌ها اوایل با نیت خوبی شکل گرفتند. هدف از این سایت‌ها آشنایی بیشتر مردم با Bitcoin بود،‌آن زمان بیت کوین ارزش بالایی نداشت و تعداد قابل توجهی BTC پاداش می‌دادند. امروز با ارزشمندتر شدن بیت کوین میزان پاداش بسیار ناچیز است، در اصل با جذب کاربران میزان بازدید وبسایت خودشان را بالا می‌برند و با دریافت تبلیغات،‌ درآمد کسب می‌کنند که تقریبا چیزی از این درآمد به کاربران نمی‌رسد.

فاست‌ها راه‌های دیگری برای کسب درآمد از جمله لینک دعوت،‌تماشای ویدیو و غیره هم دارند. به هر حال اگر قصد دارید تا کسب درآمد از فاست‌ها را امتحان کنید،‌ موارد زیر گزینه‌های خوبی هستند:

فروش محصولات،‌ خدمات و تبلیغات در ازای بیت کوین

این بخش را نمی‌توان بیت کوین رایگان نامید، اما برای تکمیل مقاله به آن اشاره می‌کنیم. اگر وبسایت پربازدید دارید، اگر مهارت و توانایی خاصی دارید یا محصولات خود را آنلاین می‌فروشید، می‌توانید این کار را در ازای دریافت BTC انجام دهید.

سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند،‌ تبلیغات بنری می‌گذارند. به ازای هر کلیک روی این بنرها، میزانی پول به اکانت شما واریز می‌شود که هر وقت به میزان مجاز رسید، می‌توانید آن را برداشت کنید؛ این برداشت می‌تواند در قالب بیت کوین باشد. سایت‌های CoinTraffic و Coinzilla در این زمینه مطرح هستند.

یکی از کارهایی که چند سالی است در ایران هم مرسوم شده، فریلنسری است. اگر مهارت، توانایی خاصی یا حتی زمان آزاد زیادی دارید،‌ با چک کردن سایت‌های مرتبط می‌توانید کارهای خواسته شده را مشاهده و از بین آن‌ها انتخاب کنید. در مورد دستمزد نیز با کارفرما به تفاهم می‌رسید و پلتفرم واسط، ناظر بر حسن انجام کار و دریافت پول است. برای فریلنسری  پلتفرم‌هایی وجود دارند که پرداختشان با ارزدیجیتال است. Crypto.jobs مطرح‌ترین پلتفرم فریلنسری با پرداخت کریپتویی است.

اگر محصولی برای فروش دارید، می‌توانید با لیست کردن  در سایتی مثل Bitify.com آن را در ازای بیت کوین بفروشید. اگر فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید از درگاه پرداخت بیت کوینی استفاده کنید. سایت‌های CoinGate و BitPay در این زمینه گزینه‌های خوبی هستند.

پرسش و پاسخ (FAQ)

پرسش و پاسخ میهن بلاکچین
  • آیا بیت کوین رایگان کلاهبرداری است؟
    سایت‌های زیادی هستند که وعده اهدای بیت کوین رایگان را می‌دهند. در این بین تعداد زیادی هدفشان کلاهبرداری است و تعدادی هم واقعا بیت کوین رایگان می‌دهند. باید اطلاعات خود را بالا ببرید، روش‌های مرسوم کلاهبرداری را بشناسید و بررسی کنید که آیا منطقی در پشت پاداشی که یک سایت می‌دهد وجود دارد یا خیر.
  • چه راه‌هایی برای کسب بیت کوین رایگان وجود دارد؟
    روش‌های مختلفی برای کسب بیت کوین رایگان وجود دارد که میزان پاداش هر کدام متفاوت است. از جمله این روش‌ها می‌توان به فاست‌های بیت کوین، سایت‌های استخراج، بانتی‌ها، طرح‌های مشارکت در فروش، دریافت انعام و بازی کردن اشاره کرد.
  • آیا پیگیری کردن بیت کوین رایگان صرفه دارد؟
    به جز بانتی‌ها که پاداش‌های بیتکوینی در حد چند BTC نیز ممکن است داشته باشد و البته کسب آن‌ها دشوار و پیچیده است، در سایر روش‌ها میزان بسیار ناچیزی بیت کوین پاداش داده می‌شود و محدودیت‌‌هایی نیز برای برداشت وجود دارد. هر شخصی با توجه به معیارهای خودش و بررسی دقیق راه‌های موجود، باید تصمیم بگیرد که برایش می‌صرفد یا خیر. 

جمع‌بندی

بیت کوین ارزشمند شده است، همه ما این را می‌دانیم؛ بنابراین بپذیریم که کسی آن را رایگان و بی‌دلیل به ما نمی‌دهد. بیت کوین رایگان آنقدر جذاب است که وقتی وعده آن را جایی می‌بینیم، پی آن را می‌گیریم. حواستان باشد که اول از همه، مطمئن شوید که کلاهبرداری در کار نیست. درست است که راه‌هایی برای به دست‌ آوردن بیت کوین رایگان وجود دارد، اما شما هستید که تشخیص می‌دهید این راه‌ها برایتان صرفه دارد یا خیر. ممکن است با خود بگویید که میزان کمی هم بیت کوین به دست آورم در آینده ارزش زیادی پیدا خواهد کرد، اما شاید هیچ‌وقت نتوانید بیت کوینتان را برداشت کنید. مراقب سخت‌افزارتان هم باشید،‌ هزینه تعمیر آن ممکن است بسیار بیشتر از بیت کوینی باشد که به دست می آورید. به عنوان حسن ختام شاید بهتر باشد بگوییم که بیت کوین رایگان واقعیت بود و هست، اما دیگر آرزوهای ما را برآورده نمی‌کند. در این مقاله ضمن هشدار نسبت به کلاهبرداری‌ها، روش های کسب بیت کوین رایگان بررسی شد. آیا تا به حال به دست آوردن Bitcoin رایگان را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
62 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا