مقالات عمومی

تاثیر صنعت بازی های رایانه ای بر گسترش ارزهای دیجیتال

در حال حاضر هزاران پروژه بلاک چین و ارز دیجیتال در حال رقابت برای طراحی محصولی در حوزه خود می‌باشند که موارد استفاده واقعی و کاربردی و پتانسیل کسب پذیرش عمومی خواهند داشت. آیا صنعت بازی های رایانه ای می‌تواند به ابزاری تبدیل شود که توسط آن، این فناوری های مهم به جامعه و زندگی روزمره وارد شود؟

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

صنعت بازی های رایانه ای طی ۳۰ سال تغییرات چشمگیری داشته است. درباره گرافیک یا داستان پردازی بازی ها صحبت نمی‌کنیم بلکه روی صحبت بیشتر درباره تغییر در نحوه خرید و استفاده از بازی ها می‌باشد.

در سنین کودکی، بازی های رایانه ای با سوپر نینتند و SNES شروع شد و در سنین نوجوانی به پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه روی آوردیم. هنگامی که بازی ای توجهمان را جلب می‌کرد پول ها را پس انداز می‌کردیم، آن را می‌خریدیم و بازی می‌کردیم و این پایان ماجرا بود.

به حال حاضر برمی‌گردیم که چشم انداز صنعت بازی های رایانه ای بسیار متفاوت می‌باشد. بخش عمده ای از صنعت بازی های رایانه ای به صورت بازی های آنلاین انجام می‌شود که گاهی اوقات به صورت همکاری با یکی از دوستان و گاهی نیز به صورت رقابتی با غریبه ای در آنسوی جهان می‌باشد. در حالی که بازی های کنسولی و رایانه ای به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، قسمت بزرگی از صنعت بازی های رایانه ای شامل بازی های گوشی موبایل می‌باشد.

تم رایج توسعه بسیاری از بازی های جدید در تمام پلتفرم ها، سیستمی است که در آن بازیکن (گیمر) نه تنها بازی را می‌خرد بلکه این حق انتخاب را دارد که با پرداخت های درون بازی، تغییراتی در آن ایجاد کند یا گاهی اوقات آن بازی را به شدت آسان کند.

نشستن بر روی معدن طلا

یکی از بهترین مواردی که فناوری بلاک چین به ما عرضه کرده است قابلیت ایجاد و ثبت دارایی های واقعی و دیجیتالی است که کمیاب و قابل انتقال می‌باشند.

بنی گیانگ از کریپتوکیتی متوجه پتانسیل ترکیب این فناوری جدید با بازی های کارتی آنلاین شده است. جویس یانگ در خبرگزاری تک کرانچ نوشت:

برای کسانی که با کریپتوکیتی ها آشنایی ندارند، باید بگویم که کریپتوکیتی ها را نسخه دیجیتالی بینی بیبیز (عروسک های پولیشی حیوانی) می‌دانند. کریپتوکیتی ها آیتم های مجازی می‌باشند که به شکل گربه های بامزه بوده و با ارز دیجیتال  خریداری ، فروخته ، جمع آوری و معامله می‌شوند و تمام تراکنش های آن نیز در بلاک‌ چین فهرست شده است. کسانی که این کیتی ها را می‌خرند می‌توانند آن ها را با کیتی ها دیگر جفت کرده و بچه کیتی تولید کنند.

فارغ از نظر افراد نسبت به کریپتوکیتی ها، ایده موجود در آن ها باید مورد توجه قرار گیرد. بازی ها می‌توانند طوری ساخته شوند که به بازیکن ها دلیل و انگیزه بدهد تا با استفاده و‌ معامله ارزهای دیجیتال، دارایی های منحصر به فرد دیجیتال تهیه کنند. کاربردهای دیگر این ایده می‌تواند ثبت دارایی ها یا آیتم های واقعی یا دیجیتال، مزایده های هنری و خرید املاک باشد.

آسیا بهترین مکان برای توسعه بازی‌های بلاک چین

بنی جیانگ معتقد است که بازی های بلاک چین در آسیا بازار عظیم و بکری دارد که رقابت در آن در حال شکل گیری است. وی برای صحبتش دلایل زیر را بیان می‌کند:

  •  آگاهی از ارز دیجیتال و بلاک چین در آسیا بیشتر است.
  •  بازارهای قانونمند شده در چین، کره و ژاپن پیشرفته تر و توسعه یافته تر می‌باشند.
  •  تعداد بازیکن ها (گیمر) در آسیا بیشتر از آمریکا است.

دلایل اول و دوم با آمار و ارقام قابل قبول است اما با زندگی در آسیا متوجه مورد سوم خواهید شد. مردم از دوران کودکی تا پیری در سراسر کشور چین، تایوان، کره و ژاپن شیفته بازی کردن می‌باشند و اکثر آن ها بازی ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود انجام می‌دهند. آن ها روزهای آفتابی در پارک ها، در مترو به سمت محل کار، در رستوران ها و کافه ها مشغول بازی کردن می‌باشند.

برنامه های پیام رسان نظیر WeChat در چین و Kakao Talk در کره با ارائه قابلیت های پرداخت شخص به شخص، پیام رسانی و خدمات مکالمه تبدیل به ابزار عظیم اقتصادی شده اند.

با اجرای فناوری بلاک چین در بازی ها و اپلیکیشن‌هایی که ذکر شد، سیل عظیمی از مردم می‌توانند با این اقتصاد دیجیتالی جدید آشنا شده و آن را به کار بگیرند.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا