متوسط تریدمقالات عمومی

چگونه اتر خرید و فروش کنیم؟

در مقالات قبلی در رابطه با چیستی اتریوم و کوین آن که اتر نام دارد صحبت کردیم و به مزایای آن پرداختیم. اتریوم فارغ از قابلیت های بسیار زیادی که دارد (مانند قراردادهای هوشمند) یک نوع ارز دیجیتالی است که از محبوبیت خاصی برخوردار است. اتر هم اکنون یکی از ارزهایی است که بسیار خرید و فروش و معامله می‌شود. شاید رسالت اتریوم مانند بیت کوین تنها خرید و فروش اتر و جایگزین پول شدن نباشد اما در واقع بعد از بیت کوین دومین ارزی است که بیشترین حجم بازار را دارد. در این مقاله سعی داریم به شما آموزش دهیم که از چه طریقی می‌توان این ارز را خریداری کرد و یا آن را فروخت.

همانطور که شاید مطلع باشید اتریوم نیز مانند بیت کوین، غیرمتمرکز است و توسط هیچ نهاد مرکزی و هیچ دولت یا کشوری اداره نمی‌شود. بنابراین برای خرید آن لازم نیست به صورت حضوری به بانک یا موسسه‌ای بروید، بلکه تمامی مراحل خرید را می‌توانید در منزل و یا محل کارتان انجام دهید. در این مقاله انواع روش های خرید و فروش اتر توضیح داده می‌شود ولی قبل از آن به نکته‌ای اشاره کنیم که بیان آن خالی از لطف نیست.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که پس از اینکه اتر را خریداری کردیم در کجا نگهداری کنیم. شما برای نگهداری اتر باید رویکردی مانند نگهداری پول داشته باشید. در حالت عادی پولتان را یا در کیف پول و یا در بانک نگهداری می‌کنید اما در دنیای ارزهای دیجیتالی دنبال بانک گشتن مانند پیدا کردن یک مکان واقعی در فضای مجازیست که قاعدتا ممکن نیست. در دنیای ارزهای دیجیتالی به علت ماهیت غیرمتمرکزی که دارند، بانک یا نهادی وجود ندارد. بنابراین می‌بایست ارزهای خود را در کیف پول نگه دارید. اما چه کیف پولی؟ پاسخ روشن است، کیف پول های دیجیتالی که امنیت آن ها توسط الگوریتم های رمزنگاری تامین شده است. برای آشنایی با انواع کیف پول ها میتوانید به مقاله انواع کیف پول مراجعه کنید.

خرید و فروش اتر به صورت مستقیم

سایت Localethereum.com محلی است که  افراد در آن از هر کشوری، میزان سفارش خود را برای خرید یا فروش قرار می‌دهند. شما می‌توانید با مشخص کردن کشور خود و میزان سفارش خود برای خرید و فروش با فرد مورد نظر، بنا بر یک سری شرایط، ارتباط برقرار کنید و خرید و فروش خود را انجام دهید. این سایت کارکردی مشابه با Localbitcoins.com را دارد.

خرید و فروش اتر از صرافی های آنلاین

در دنیای ارزهای دیجیتال صرافی یا اکسچنج هایی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها ارزهای خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید و یا اینکه آن‌ها را خرید و فروش کنید. برخی از این صرافی‌ها که تعداد آن‌ها کم نیست، قابلیت تبدیل ارزهای فیات (دلار، پوند، یورو و …) را دارند که شما پس از ساخت اکانت در سایت آن صرافی، می‌توانید مستقیما با ارز فیات خود ارز دیجیتالی مورد نظرتان را خریداری کنید و برای فروش آن نیز می‌توانید از طریق همان سایت اقدام کنید. در زیر جدول به معرفی برخی از معروف‌ترین این صرافی ها اشاره می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت coinmarketcap.com مراجعه کنید.

دلار

(آمریکا)

یورو

(اتحادیه اروپا)

پوند

(انگلیس)

لیر

(ترکیه)

یوان

(چین)

ین

(ژاپن)

 Bitfinex Bitfinex Coinbase Pro Sistemkoin TOPBTC bitFlyer

 Coinbase Pro

 Coinbase Pro CoinsBank

 BTCTurk

 OEX BTCBOX
  Kraken Kraken   CoinTiger Bitbank
  Bitstamp  Bitstamp   Fatbtc Zaif
  Coinsuper CoinsBank    Quoine

 

خرید اتر از راه های دیگر

در ایران به دلیل عدم قانون گذاری و ممنوعیت فعلی خرید و فروش آن به صورت علنی، بستر خاصی برای انجام خرید و فروش ها فراهم نشده  است، اما وبسایت هایی موجودند که از طریق ساخت اکانت و احراز هویت، خرید و فروش ارزهای مختلف صورت می‌پذیرد. علاوه بر این می‌توان خرید و فروش را با اشخاصی که مایل به این کار هستند، انجام داد. پیدا کردن این افراد کار دشواری نیست. می‌توانید با گشت و گذار در گروه ها و کانال‌های موجود در شبکه‌های مجازی این افراد را پیدا کنید و با آن‌ها مکاتباتی جهت خرید و فروش خود انجام دهید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا