اخبار عمومی

جذب سرمایه های کلان از طرف ICOها و سود کم یا حتی ضرر!

طبق تحقیق جدیدی که در ۲۵ اکتبر منتشر شد، اگر یک ICO طی فروش توکن خود، سرمایه بسیار زیادی جذب کند، اغلب به این معنا می‌باشد که برگشت سرمایه آن به سرمایه گذاران به هیچ‌ وجه زیاد نیست.

سرمایه گذاری های بزرگ، سودهای کم

نتیجه نظرسنجی که توسط شرکت سرمایه گذاری دارایی های کریپتوی پرمیتیو (Primitive) انجام شد تایید می‌کند سرمایه گذارانی که در صدد انتقال سرمایه به ICO ها می‌باشند در واقع باید دنبال آنهایی باشند که برنامه جذب سرمایه کمی دارند.

داوی وان موسس شرکت پرمیتیو در توییتر بیان کرد:

طی تحقیقی که در ICO های مهم انجام دادیم، دریافتیم که جذب سرمایه های زیاد هرگز به معنای برگشت سرمایه زیاد نیست. پس اندازهایی که برای اجرای پروژه ها و کمپین ها می‌باشد صرف هزینه های جانبی می‌شود. برای مثال ۴۰ درصد ارز دیجیتال استارت‌آپ های سنتی صرف هزینه تبلیغات گوگل و فیسبوک می‌شود. کلید موفقیت یک موسس در هر بخش و حوزه ای که باشد این است که بتواند بیشتر از نیاز پروژه سرمایه داشته باشد.

ارزش بازار به چه معناست؟

در حالی که وان اشاره نکرد که کدام ICO ها در این تحقیق حضور داشتند، باعث شد افکار منفی نسبت به ICO ها به روند خود ادامه دهد.

طبق گزارش بیت کوینیست در ماه سپتامبر و به نقل از منبع نظارتی دیار Diar، بعضی از بزرگترین ICO های سال ۲۰۱۷، از آن زمان تاکنون اکثر سرمایه خود را از دست داده اند.

طبق فهرست ۱۰ مورد ناکام این صنعت، پروژه سیرین لبز (Sirin Labs) در رتبه اول قرار دارد. ارزش بازار این پروژه پس از ICO شدن از ۱۵۸ میلیون دلار به ۱۷ میلیون دلار و به میزان ۸۹ درصد کاهش یافت.

پروژه های پاراگون (paragon)، بنکور (bancor) و کین (kin) نیز کاهش های چشمگیری داشتند و ارزش بازار آن ها به ترتیب ۹۶ ، ۵۲ و ۵۳ درصد کاهش داشت.

دیار خاطر نشان می‌کند هرچند درحالی که آمار کلی کاهش ارزش ICO ها در سال جاری از ۷۰ درصد عبور کرده است، با این حال دید بازار به دلیل ماهیت بسیاری از پروژه ها فراتر از اقدامات جذب سرمایه، از سرمایه خام تغییر کرده است.

این شرکت به طور خلاصه بیان کرد:

از آنجایی که توکن ها ارزش خالص ندارند، بازارهای فعلی، میزان پول نقد موجود را به عنوان ارزش گذاری شرکت در نظر نمی‌گیرند.

نظر شما در مورد ICO هایی که در آنها سرمایه گذاری کرده اید چیست؟

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا