مقالات عمومی

مایکروسافت، بلاک چین و حساب های کاربری غیرمتمرکز!

مایکروسافت در حال آماده سازی راهکار مبتنی بر بلاک‌ چین برای حساب های کاربری غیرمتمرکزی (DID) است که برای محافظت از حساب کاربری دیجیتالی کاربران طراحی شده اند. در وایت پیپری که هفته جاری عرضه شد این شرکت بیان کرد:

همه ما نیاز داریم تا حساب کاربری دیجیتالیمان ایمن باشد و تمام موارد مرتبط با حساب کاربری دیجیتالی به طور خصوصی ذخیره و نگهداری شود. حساب کاربری ما باید بدون شکاف و یکپارچه در زندگی ما حاضر باشد و به ما کنترل کاملی از نحوه دسترسی و استفاده از داده های حساب کاربری دهد.

مایکروسافت می‌گوید در حال کار بر روی نوآوری های کلیدی است که اساس فنی پشتیبانی از اجرای DID در طیف وسیعی از بلاک چین ها و لجرها خواهد بود.

به منظور تحقق این وعده ها، به یک اساس فنی نیاز داریم که متشکل از هفت نوآوری کلیدی است. قابل ذکرترین این نوآوری ها شناسه هایی است که در اختیار کاربر است، کاربری که کلیدهای همراه با این شناسه ها و دیتااستورهای رمزگذاری شده و تحت کنترل کاربر را مدیریت می‌کند.

قابل توجه است ID هایی که کاربران ایجاد می‌کنند مستقل از هر سازمان یا دولتی کنترل خواهند شد.

مایکروسافت دو محصول DID دارد. اولین محصول از طریق سرویس رایانش ابری مایکروسافت به اسم آژور (Azure) ارائه می‌شود. این محصول یک هاب حساب کاربری (Identity hub) است که به عنوان دیتااستور شخصی رمزگذاری شده عمل می‌کند که تنها با کسب مجوز قابل دسترسی است.

محصول دوم بیشتر مانند کیف پول عمل خواهد کرد. در این محصول کاربر می‌تواند بر اساس اولویت و ترجیح خود، مجوزها را صادر یا لغو کند.

ما معتقدیم که سیستم حساب کاربری غیرمتمرکز استاندارد می‌تواند مجموعه ای از تجربه های جدید را پیش روی ما بگذارد که به کاربران و سازمان ها امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی داده های خود داشته باشند و سطح اعتماد و امنیت بالاتری برای برنامه ها، تجهیزات و ارائه کنندگان خدمات فراهم شود.

مایکروسافت در پی اقدامات خود در جهت غیرمتمرکز بودن، در حال کار بر روی اجرای متن باز حساب های کاربری غیرمتمرکز (DID) است که می‌توانند بر بستر بلاک چین اجرا شوند. هدف این کار، حفظ عملکرد در عین ایجاد سطح بالایی از مقیاس پذیری است. این رویکرد مشابه شبکه لایتنینگ می‌باشد که به منظور زمان تراکنش سریع تر و مقیاس پذیری بیشتر بر بستر بلاک چین عمل می‌کند.

فراتر از امنیت و مقیاس پذیری، مایکروسافت در صدد ایجاد یک حساب کاربری متحدی است که قابل انتقال بین پلتفرم های مختلف است. یورک رودز مدیر برنامه های تیم مهندسی بلاک چین مایکروسافت ماه گذشته در مصاحبه ای گفت این پروژه در تلاش است تا از تبدیل شدن به شبکه های اجتماعی امروزی اجتناب کند. رودز گفت:

در شبکه های اجتماعی امروزی شما نمی‌توانید از حساب کاربری لینکدین به توییتر، فیسبوک، ویچت یا سایر برنامه ها متصل شوید. اگر حساب کاربری خود را در سیستم مایکروسافت ایجاد کنید، اگر با متامسک (MetaMask)، یوپورت (uPort) یا هر‌ کیف پول دیگری باشید، همه آنها حساب کاربری شما را شناسایی می‌کنند.

برای مثال یوپورت یک سیستم حساب کاربری باز است که به کاربران امکان می‌دهد تا حساب کاربری خود را بر بستر اتریوم ثبت کنند، اعتبارنامه ارسال و درخواست کنند، تراکنش ها را امضا کنند و کلیدها و داده ها را به طور ایمن مدیریت کنند.

کامس ویراستار یوپورت بیان کرد:

حساب کاربری غیرمتمرکز موارد بسیار زیادی به افراد ارائه می‌دهد. برای بعضی افراد این مورد تنها یک چالش فنی است. اما برای سایر افراد فرصتی برای نوآوری است. برای افراد پیگیر نیز فرصتی برای تحول و تکامل اجتماعی است. تیم ما انگیزه بسیار زیادی برای همکاری با سایر پلتفرم ها و ارتباط مداوم با سایر ارائه دهندگان حساب کاربری غیرمتمرکز دارد. اکنون زمان همکاری، ارتباط و تعامل بین اکوسیستم ها می‌باشد.

این همکاری ها و اقدامات تعاملی متشکل از چندین موسسه و تیم های توسعه نظیر مایکروسافت است. هدف مشترک این تیم ها ایجاد حساب های کاربری دیجیتالی یکپارچه برای استفاده در پلتفرم های مختلف می‌باشد. این هدف می‌تواند بلاک چین را به عنوان فناوری قدرتمند و انقلابی معرفی کند.

منبع
dailyhodl

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا