مقالات عمومی

پیش بینی های عجیب و غریب قیمت بیت کوین ؛ کدام محقق خواهد شد؟

این روزها هیچ چیز به داغی بحث بیت کوین نیست. از یک سو، پیروان و دوست داران کریپتو اصرار دارند که این ارز کمتر از منبع ذخیره ارزی بعدی یا طلای دیجیتال نخواهد بود. از سوی دیگر، سنت گرایان آب به آسیاب نا امیدی می ریزند و این تکنولوژی نوین را به مثابه تهدیدی برای سیستم مالی موجود قلمداد می‌کنند.

در این مقاله به بررسی ۱۱ مورد از معروف ترین و تا حدودی عجیب و غریب ترین پیش بینی ها در مورد بیت کوین که بازه ۱۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار را برای آن پیش بینی می کنند پرداخته شده است.

پیش بینی بیت کوین

  • دو تن از برجسته ترین نام ها در جهان کریپتو دوقلوهای تایلر و کامرون وینکلووس هستند و از طریق ادعا در خصوص اینکه مارک زاکربرگ ایده این دو را در مورد شبکه اجتماعی فیسبوک دزدیده است به ثروتی ۶۵ میلیون دلاری رسیده اند. این دو از پیشگامان بیت کوین بودند و این ارز را را به عنوان طلا دیجیتالی بعدی مورد استفاده قرار دادند. در ماه فوریه، قیمت بیت کوین به پایین ترین قیمت سال ۲۰۱۸ رسیده بود، در همین موقعیت آنها پیش بینی کردند که این کوین تا مرز ۳۲۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.
  • جیم کریمر یکی از شخصیت های مشهور CNBC و جان مکافی مشاور امنیت سایبری، هر دو گفته اند که این ارز دیجیتال می تواند تا مرز یک میلیون دلار افزایش یابد و معامله شود. با این حال، بیانات مکافی در حوزه شبکه های اجتماعی با انتقادات زیادی روبرو شد و باعث مناظرات داغ بسیاری نیز شد که ماحصل آن مقاومت مکافی بر سر پیش بینی خود و اذعان این نکته که تا سال ۲۰۲۰ بیت کوین نباید به یک میلیون دلار برسد.
  • یکی دیگر از افراد خوشبین بازاری افزایشی بیت کوین تام لی مشاور جهانی فانداستارت (Fundstrat) است که معتقد است که بیت کوین تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۵ هزار دلار و تا سال ۲۰۲۲ به ۱۲۵ هزار دلار افزایش خواهد یافت. شخصیت بعدی تیم دریپر است. او یک سرمایه گذار کالیفرنیایی است که به علت خرید تمام بیت کوین های سیلک رود مشهور است، وی بیان کرد که قیمت بیت کوین تنها تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید.
  • در طرف دیگر، جوزف استیگلیتز اقتصاددان مشهور و برنده جایزه نوبل سال ۲۰۰۱، و کنت راگاف، آب پاکی را روی تمامی ارزهای دیجیتال معروف ریختند و اذعان کردند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۸ به ۱۰۰ دلار خواهد رسید. این برنده جایزه نوبل در یک گفتگوی خبری در ماه جولای گفت:

بیت کوین به راحتی می تواند در عرض ده سال آینده به ارزش ۱۰۰ دلار برسد.

با این حال، پس از پایان پرآشوب سال ۲۰۱۷ و دو ماه اول سال ۲۰۱۸، بیت کوین بهترین دوران خود را با کمترین میزان نوسان بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار تجربه کرده است.

نظر شما در مورد این پیش بینی ها چیست؟

منبع
marketwatch

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا