مقالات عمومی

در بازار ارزهای دیجیتال، «لطفا گوسفند نباشید!»

در دنیای سرمایه گذاری، چه به روش‌های سنتی و چه نوین، یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت و به دست آوردن بازده خوب، دنبال کردن اخبار و اتفاقات آن حوزه است. دنیای ارزهای دیجیتال هم فارغ از این موضوع نیست و تحلیل گران زیادی در این بازار وجود دارند که فقط از طریق دنبال کردن اتفاقات دنیای کریپتو، قادر به پیش بینی قیمت ها و زمان مناسب خرید و فروش هستند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بعد از گسترش تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال، مراجع خبری و آموزشی در این زمینه بیشتر شدند و امروز، وبسایت‌های زیادی هستند که این وظیفه را بر عهده دارند.

رتبه بندی یا رنک الکسا یکی از معیارهای مهم برای همه وبسایت‌ها با هر زمینه فعالیتی می‌باشد. رنک الکسا عددی است که برای رتبه سایت نشان داده می‌شود که بر اساس ترافیک، نمایش سایت شما در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت سایت شما (بازدید کاربران) تخمین زده شده‌است. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبولتر بودن سایت شما در نزد بینندگان دارد.

در شکل های زیر چند نمودار الکسا از وب سایت‌های فعال در حوزه کریپتو را مشاهده می‌کنید که با تحلیل آنها نتایج جالبی به دست‌ خواهد آمد.

سایت کوین تلگراف (Cointelegraph):

الکسا سایت cointelegraph


سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap):

الکسا سایت coinmarketcap


سایت کوین دسک (Coindesk):

الکسا سایت coindesk


سایت بیت کوین (Bitcoin.com):

الکسا سایت Bitcoin.com


سایت هکرنون (Hackernoon):

الکسا سایت Hackernoon

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال، با بیت کوین، تقریبا از سال ۲۰۱۰ خود را به دنیا معرفی کردند. بعد از گذشت چند سال به تعداد این ارزها اضافه شد و امروز چیزی حدود ۱۷۰۰ ارز دیجیتال در بازار موجود است. روند تغییر قیمتی این ارزها نیز در اوایل بسیار شدید بود و با سرمایه گذاری کوتاه مدت سود بسیار زیادی به دست می‌آمد. این روند صعودی در انتهای سال ۲۰۱۷ به بالاترین مقدار خود رسید و بیت کوین با قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار مبادله شد. این شکوفایی در بازه ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ تا اوایل سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. بعد از این دوره، بازار ارزهای دیجیتال کم کم به سمت کاهش قیمت ها پیش رفت تا جایی که امروز بیت کوین با قیمت حدود ۶۰۰۰ دلار مبادله می‌شود.

ارتباط بین رنک الکسا و قیمت ارزهای دیجیتال

همانطور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، روند بازدید کاربران و تعداد آنها به صورت قله‌ای می باشد. طبق تاریخ بندی نمودارها، این قله درست در بازه اوج قیمت ها تشکیل شده است و این یعنی دقیقا زمانیکه قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال افزایش داشته، افراد بیشتری به اخبار و اتفاقات این حوزه علاقه مند شدند. به بیان دیگر می‌توان گفت مردم، بیشتر زمانی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند که قیمت ها در اوج خود بوده است.

در نهایت نتیجه گیری که می‌توان از این آمار به دست آورد این است که معمولا عامه مردم بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در زمان اوج قیمت ها خرید کرده‌اند و با ارزش و حجم کنونی بازار معاملات، دچار ضرر و زیان بالایی شده‌اند.

بنابراین پیشنهاد ما به همه کسانیکه به این حوزه اشراف دارند و البته کسانیکه به تازگی وارد این عرصه شده‌اند، این است که داشتن آگاهی در هر حوزه‌ای، منطقی بودن و به دور از تصمیمات احساسی رفتار کردن، مهمترین فاکتور برای رسیدن به یک موفقیت مالی است.

لازم به ذکر است که گرفتن مشاوره و راهنمایی از افراد آگاه و شناخته شده نیز می‌تواند عامل کمک کننده‌ای باشد، به شرط آنکه راجع به آنها نیز اطلاعات مناسب را کسب کرده باشید.

نظر شما چیست؟ شما چطور و چه زمانی وارد بازار ارزهای دیجیتال شدید؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا