مقالات عمومی

آیا ساتوشی ناکاموتو یک زن است؟!

در سال ۲۰۰۸، ساتوشی ناکاموتو یک وایت پیپر را ارائه کرد و معروف ترین ارز رمزنگاری شده (بیت کوین) را به دنیا معرفی کرد. بعد از آن همه ارزهای رمزنگاری شده دیگر ساخته شده‌اند. در جامعه‌ی ارزهای رمزنگاری شده که بیشتر مردان در آن فعالیت دارند، اینکه “ساتوشی یک زن است” می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. این عبارت نظریه‌ای است که توسط کارولین مالونی -بانوی عضو کنگره آمریکا از نیویورک- در رویداد “زنان در بلاک چین” در بروکلین، ارائه داده شد. شاید این نظریه شبیه به همان نظریه ای است که معتقدند عیسی مسیح یک زن بوده است!

ممکن است که صحبت خانم مالونی دو پهلو باشد اما نقطه نظر و سوال ایشان این است که: آیا مشارکت زنان در جهان در زمینه ارزهای رمزنگاری شده کمرنگ جلوه داده شده است یا خیر؟

در صنایع و فناوری های به اصطلاح مردانه، این یک موضوع بسیار معروف است. اکثر ما بر این باوریم که  کامپیوترها و اینترنت و تقریبا هر چیز دیگری را مردان اختراع کرده‌اند.

ساتوشی

با این حال، واقعیت کمی متفاوت است؛ پیشگامانی مانند آدا لاولیس و گریس هاپر به ترتیب اولین برنامه نویس کامپیوتر در جهان و شخصی که اصطلاح “debugging” را مطرح کرد، بودند؛ این زنان نقش برجسته ای در تاریخ تکنولوژی ایفا کردند. در واقع، بدون ورود آنها و تعداد زیادی دیگر از زنان، پیشرفت هایی که در حال حاضر در تکنولوژی کسب شده است را شاهد نبودیم.

گردهمایی زنان در بلاک چین، ۳۰۰ نفر را برای بحث در مورد تکنولوژی های ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین گرد هم آورد. در ماه فوریه، الیزابت استارک، مدیر اجرایی موسسه‌ی Lightning Labs و یک فرد صاحب نظر در بلاک چین، توییتی در رابطه با ناامیدی‌اش درباره نقش زنان در حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری شده نوشت. او همچنین در بلاگ خود نوشت: “حاشیه ها را کنار بگذارید و در مورد کارهای بسیار ارزشمندی که زنان انجام می‌دهند، بنویسید.”

زنان در تکنولوژی

برای آن دسته از زنان که تلاش می‌کنند تا در ارزهای رمزنگاری شده فعالیت رو به جلو داشته باشند، جنسیت آنها نباید مانعی برای آنها باشد. صرف نظر از این، حقایقی درباره عدم قرارگیری زنان در موقعیت های مختلف و در بخش ارزهای رمزنگاری شده – همانند بسیاری از صنایع دیگر – نباید نادیده گرفته شود.

گزارش شرکت بین المللی Quartz که تقریبا با بررسی ۴۰۰ موسسه‌ی ارزهای رمزنگاری شده و سازمانهای بلاک چین محور از ژانویه ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۸ بدست آمده، نشان داد که فقط ۸ درصد از تیم های بنیانگذار، زن بودند. این عدد در صنایع گسترده فناوری‌های مختلف به ۱۷.۷ درصد می‌رسد.

اوا کایللی، عضو پارلمان اروپا از یونان معتقد است که عدم پذیرش برابری جنسیتی و احترام به زنان می‌تواند پیشرفت ارزهای رمزنگاری شده را متوقف کند.

او در رویداد بلاک چین در مورد زنان گفت:

زنان قدرت درک بهتر و اولویت های متفاوتی در رابطه با این تکنولوژی دارند. ما معتقدیم، با استفاده از این ویژگی ها، شما می‌توانید تاثیر بسیار زیادی در آینده داشته باشید.

فرصت ها در صنعت ارزهای رمزنگاری شده باید شناخته شوند و مورد بررسی قرار بگیرند. در بسیاری از پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری جهانی با بیش از میلیون ها کاربر، دسترسی آسان به بازارها برای همه بدون توجه به جنسیت، فراهم شده است.

کسی واقعا نمی‌داند که ساتوشی ناکاموتو زن است یا مرد ولی این موضوع حائز اهمیتی نیست، مهم این است که هر دو جنسیت برای رشد و پیشرفت این صنعت تلاش کنند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا