مبتدی کریپتو پدیا

عرضه توکن اوراق بهادار (STO) چیست؟ ICO ها در لباسی جدید

با توجه به مشکلات قانونی، بازخوردها و تبلیغات گمراه کننده رسانه‌ها و میزان موفقیت کم ICOها، ما باید تلاش کنیم تا ابزارهای بهتر و قانونی‌تری در جهت جذب سرمایه و تأمین مالی بلاک چین بیابیم؛ STO یا عرضه توکن اوراق بهادار، یکی از این راهکارهاست.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بر اساس شواهد، کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC) در پی اعمال قوانینی سخت گیرانه‌تری در رابطه با ارزهای دیجیتال در آینده است. جالب اینجاست که هنوز هم ICOها در کشور کره جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

STO ، پدیده‌ای جدید در دنیای کریپتو

ICOها، علیرغم کمبود وجود مقررات، تاکنون استارتاپ‌ها را با مبلغی در حدود ۵.۶ میلیارد دلار تامین کرده‌اند. اما بسیاری معتقدند که STOها مرحله بعدی ICOها خواهند بود.

عملکرد ICOها تاکنون بدین شکل بوده است که توکن‌ها و کوین‌ها، توسط شرکت‌ها به عنوان گونه‌ای از جذب سرمایه برای خرید توسط کاربران ارائه شوند؛ در حالی که STO تغییراتی در این حوزه ایجاد کرده و آن را ارتقا می‌بخشد. زیرا با استفاده از آن شما، می‌توانید در زمان عرضه، توکنی را خریداری کنید که در آینده قابل خرید و فروش و نگهداری باشد.

با این حال، از آنجا که توکن‌های STO اوراق بهادار واقعی هستند، توکن‌های شما توسط پدیده‌های ملموسی مانند دارایی، سود یا درآمد شرکت صادر کننده پشتیبانی می‌شود.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ما شاهد افزایش شدید STOها بودیم. دلیل پیروزی و اقبال بیشتر STOها، ایجاد امنیت بیشتر برای سرمایه‌گذاران و کاهش احتمال تقلب و کلاهبرداری بود.

تیم PolyMath یک مدل کسب و کار جدید معرفی می‌کند که به عنوان عرضه توکن اوراق بهادار یا STO شناخته می ‌شود. این امر حائز اهمیت است؛ زیرا باعث می‌شود ICOها در جهان واقعی سرمایه‌گذاری قانونی‌تر باشند. اگر استارتاپ‌های بلاک چین می‌توانند ICOهای معتبرتری داشته باشند، واقعا مهم نیست که آن ICOها چه نامی دارند.

پروژه PolyMath‌ همچنین دریچه‌ای برای شرکت‌ها و پروژه‌های جدید خواهد بود تا بتوانند به چگونگی کارکرد ICO ها (در زمان پشتیبانی با دارایی‌های ملموس) آگاهی پیدا کنند.

بر اساس بیانات بنیان‌گذار بایننس، همینطور که ضرورت حضور ICOها بیتشر می‌شود، اجرای برخی از آنها تحت عنوان STO ممکن است توجیه پذیر باشد؛ ارزهای دیجیتال و ICOها باید با چارچوب موجود در مورد نحوه کار اوراق بهادار سازگار شوند. بنابراین STO ها می‌توانند ICOهای جدید در سال‌های آینده باشند.

حقیقت تلخ درباره جذب سرمایه اولیه استارتاپ‌ها 

STO ICO IPO عرضه اولیه اوراق بهادار سرمایه گذاری بلاک چین ارز دیجیتال

کاهش IPOها و جذب سرمایه اولیه استارتاپ‌ها، در حال تبدیل شدن به یک معضل اساسی است؛ استارتاپ‌ها ICO را به مثابه راه رستگاری و رهایی از مشکلات جذب سرمایه قلمداد می‌کنند. در جهانی که هر لحظه غیر متمرکز تر می‌شود، STO یک راه حل منطقی در راستای چگونگی عملکرد یک مدل اساسی و جدید کسب و کار است.

STO ها سرمایه گذاران را از طرح‌های پرنوسان ICOها محافظت می‌کنند و پایدار از ICO به نظر می‌رسند؛ زیرا آنها می‌توانند به سرمایه گذاران اطمینان دهند که دچار مشکلات مختلف قانونی نخواهند شد.

به این ترتیب، STO سرمایه گذاران را با امنیت بیشتری تامین می‌کند؛ امری که به دلیل افزایش تخلفات و کلاهبرداری‌های مختلف از طریق ICO، اجتناب ناپذیر بود.

STO ها از سوی رهبران این صنعت به شکل گسترده‌ای به رسمیت شناخته می‌شوند؛ آنها اذعان دارند که STO ها نسبت به سوءرفتارها امنیت بیشتری دارند و از همان ابتدای پیدایش، مراحل قانونی را طی کرده‌اند؛ امری که ICOها هنوز با آن دچار مشکل هستند.

STO گام بعدی به سوی مشروعیت بخشیدن به سرمایه‌گذارانی است که طرح و پروژه‌های نوآورانه‌ای برای دارایی‌های دیجیتالی ارائه می‌دهند.

چالش‌های اصلی STO چه هستند؟

بزرگ‌ترین چالشی که STOها با آن روبرو هستند، مقررات سفت و سخت است. این مقررات بار سنگینی را از نظر امانت‌داری، پیگیری مالکیت دارایی‌ها، تاییدیه‌های صرافی‌ها، احراز هویت، قوانین ضد پولشویی و غیره بر دوش STOها قرار می‌دهد تا مطمئن شوند STOها از قوانین امنیتی مربوطه پیروی می‌کنند.

به علاوه، به دلیل حذف شدن تعدادی از واسطه‌ها مثل بانک‌ها، کارگزاری‌ها و وکلا در این سیستم‌های غیرمتمرکز، مسئولیت اجرای این وظایف بر عهده شرکتی است که این مقررات را وضع می‌کند.

تاریخ آخرین به روز رسانی این مقاله: ۹۹/۰۲/۲۲

 

منبع
medium

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
6 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا