کریپتو کده

معرفی پروژه تمکو (Temco)، اولین ICO بر بستر شبکه بیت کوین!

تا پایان سال، یک ICO به نام تمکو (Temco)، بر بستر بلاک چین بیت کوین راه اندازی خواهد شد. این در حالی است که اتریوم، دومین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش بازار و دیگر پروتکل مانند قرارداد هوشمند، انتخاب اکثریت کارآفرینانی بوده است که علاقه مند به ایجاد توکن های جدید هستند. اکنون با ایجاد زنجیره جانبی توسط RSK، بیت کوین نیز توانایی میزبانی از مکانیزم های جذب سرمایه جدید را خواهد داشت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در حقیقت، مفهوم اصلی ICO برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در بلاک چین بیت کوین  توسط جی. آر. ویلت کسی که نیم میلیون دلار برای توکن مسترکوین سرمایه گذاری کرد، مطرح شد.

و در اواخر ماه نوامبر، تمکو، یک استارتاپ کره ای در عرصه بلاک چین که مدیریت زنجیره تامین را هدف قرار داده است، از ایده های اصلی و تکنولوژی RSK بهره خواهد برد تا با هدف جذب سرمایه ۱۹ میلیون دلاری، فروش عمومی توکن را عرضه کند.

اسکات یون مدیر عامل تمکو و جوی چو مدیر توسعه تجارت این شرکت اذعان کردند که معتقدند بیت کوین به زودی تعداد بیشتری از پروژه های بلاک چین را جذب می کند و روزی “عملکردی مشابه با اتریوم” خواهد داشت.

در همین راستا یون گفت:

RSK حاکم اکوسیستم قراردادهای هوشمند خواهد بود و برای بیت کوین همچون اتریوم آغازگر دوران تازه ای خواهد شد.

توکن تمکو

توکن تمکو برای اهدف گوناگونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاقه اصلی این استارتاپ ایجاد امکان ردیابی محصولات در سراسر زنجیره تامین و عرضه برای شرکت های متوسط است. این امر یکی از مهمترین موارد استفاده این تکنولوژی است. به گفته بسیاری از علاقه مندان، بلاک چین به کسب و کارهای گوناگون، روشی ارزان و کارآمد برای ذخیره سازی داده های زنجیره تامین ارائه می دهد.

در مورد تمکو، این توکن توسط هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان، برای مواردی مانند پرداخت هزینه محصولات، ذخیره سازی داده ها و اشتراک ابزارهای هوشمند تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به علاوه، مشتریان و مصرف کنندگان امتیاز دریافت خواهند کرد که امتیازها بعدا به این توکن ها تبدیل می‌شود. این امتیازها برای مشارکت های معمول نظیر پیگیری خریدها از داده های ذخیره شده در بلاک‌چین و بررسی این خرید ها تا اطمینان از کیفیت محصول داده می‌شود.

همانطور که چو توضیح می دهد، معماری این بلاک چین یک ابزار مهم برای SME هاست که می توانند “بینش بهتر، سیستم عامل بهتر و برنامه ریزی بهتر” را با حداقل هزینه به فروشندگان بدون یک زیرساخت از پیش تعیین شده برای نظارت بر حرکات محصول ارائه دهند.

به همین ترتیب، چو انتظار دارد حدود ۴۰ درصد از پول مورد نیاز برای ساخت زیرساخت را از فروش عمومی این توکن بدست آورد. بقیه پول مورد نیاز در معاملات سرمایه گذاری خصوصی جذب خواهد شد. یکی از این موارد اخیرا اعلام شد: بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کره جنوبی با نام شرکای سرمایه گذاری کره، مبلغ نا معلومی را در این شرکت سرمایه گذاری کرد.

فروش عمومی این توکن که بیت کوین و اتر را  به عنوان شیوه پرداخت قبول خواهد کرد، برای سرمایه گذاران در سراسر جهان، به استثنای افراد در چین و ایالات متحده، در دسترس خواهد بود.

یون با اشاره به “خطر قانونی” توضیح داد که قوانین مربوط به فروش توکن در این دو کشور یا با بحث و جدل (مانند چین) مواجه شده و یا در حال تکمیل  و اصلاح شدن است (مانند ایالات متحده).

حتی اگر این فروش بر بستر اتریوم نیز اتفاق می‌افتاد باز هم در جزییات ICO تمکو تفاوتی ابجاد نمی‌شد.

در زمینه جذب سرمایه اولیه به طور عمومی و از طریق واسطه های جذب سرمایه غیر قانونمند، بیت کوین و اتریوم عملکرد یکسانی دارند. تفاوت موجود بین این دو بستر از دید یون و چو این است که سایر بلاک‌ چین ها نظیر اتریوم، نمی‌توانند همانند بیت کوین ایجاد محصول واقعی برای پذیرش انبوه را اداره کنند و بر آن واقف باشند.

چو توضیح می دهد:

ما معتقدیم RSK یکی از بهترین تکنولوژی های بلاک چین است زیرا اگر ما زنجیره تامین خود رابر بستر اتریوم ایجاد کنیم، اولین مشکل گرانی شدید گس خواهد بود و از آنجایی که ما تراکنش های قراردادهای هوشمند بسیار زیادی را استفاده می کنیم امری ایده آل برای زنجیره تامین تمکو نخواهد بود.

افزون بر این، چو نیز خاطرنشان کرد که سرعت تراکنش های RSK در ثانیه (TPS) در مقایسه با غول پرداخت آنلاین مانند پی‌پال برابر است.

یون افزود:

شبکه بیت کوین واقعا ایده آل است زیرا مساله مقیاس پذیری مهمترین نکته است و شما نباید نگران هک شدن باشید. پس وقتی ابزار قرارداد هوشمند به شبکه بیت کوین منتقل شود همه می خواهند از این ارز استفاده کنند

به همین علت، یون و چو پیش بینی می کنند که روزی پروژه ها برای راه اندازی توکن خود از بیت کوین استفاده می کنند و حتا صادرکنندگان توکن های مبتنی بر اتریوم نیز به دلیل ویژگی های RSK به شبکه بیت کوین منتقل خواهند شد.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا