مقالات عمومی

پر سودترین پروژه های دنیای کریپتو کدامند؟

سال ۲۰۱۷ یک سال باورنکردنی برای ICO ها بود. براساس گزارش های مختلف، کل سرمایه ای که از طریق ICO ها در سال ۲۰۱۷ جدب شده است، مبلغی بین ۴ میلیارد دلار تا ۵.۶ میلیارد دلار بوده است. در پایان سال ۲۰۱۶ این رقم تنها ۲۲۵ میلیون دلار بود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

به گفته این گزارش، در واقع کمتر از نیمی از تعداد کل ICO های برگزار شده در سال ۲۰۱۷ موفق بوده اند، در حالی که ۲۵ درصد از کل بودجه بدست آمده تنها از طریق ۱۰ پروژه جدب شده است. این آمار بار دیگر ثابت می کند که سرمایه گذاران بالقوه هنگام انتخاب یک استارتاپ برای سرمایه گذاری باید بسیار مراقب باشند. در این مقاله ما در مورد  ده پروژه موفق در برگزاری کمپین های ICO را تا به امروز مورد بحث قرار خواهیم داد. لازم به ذکر است که هدف از این مقاله اطلاع رسانی و راهنمایی سرمایه گذاران است نه شرکت های استارتاپ و همچنین در این مقاله تلاش شده است تا بر مساله بازگشت سرمایه که به شکل مخفف ROI گفته می شود، تمرکز شود.

در اینجا یک فرمول مفید وجود دارد:

اگر می خواهید نسبت ROI فعلی هر پروژه مشخص شده را بررسی کنید، تمام آنچه نیاز دارید، مقایسه قیمت های توکن آنها در زمان ICO با ارزش فعلی این توکن است. قیمت  ICO به شکل ارزهای رایج معمولا با تقسیم مقدار پول جذب شده به شکل دلار  با تعداد توکن های فروخته شده بدست می آید. شما همیشه می توانید ارزش یک توکن را از طریق فهرست صرافی های دیجیتالی بدست آورید.

لازم به ذکر است که لیست قطعی و ثابتی از ۱۰ ICO برتر در تمام دوران وجود ندارد، زیرا بازده احتمالی سرمایه گذاری یا همان  ROI به طور کامل بستگی به ارزش فعلی توکن آن پروژه دارد. به هر حال، در اینجا لیستی از بهترین عملکرد ICOها از نظر بازده سرمایه گذاری تا پایان ماه فوریه ۲۰۱۸ تهیه شده است:

NXT— ۱,۲۶۵,۵۵۵% ROI

 NXT یکی از قدیمی ترین پروژه های مبتنی به بلاک چین است. اعلام رسمی این ICO در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ توسط یک توسعه دهنده ناشناس در انجمن بیت کوین تاک (BitcoinTalk) اعلام شد. در این اعلامیه، NXT به عنوان نسل جدیدی از بیت کوین معرفی شد که هدف آن بهبود برخی ویژگی های بیت کوین، حل برخی از مشکلات آن مانند تورم بلاک چین و تبدیل به یک الگوریتم  گواه اثبات سهام برای ماینینگ، بود.در پایان این ICO ، توسعه دهنده ناشناس موفق به جمع آوری ۱۶۸۰۰ دلار و توزیع یک میلیارد توکن شد. بنابراین، ارزش توکن NXT در طول ICO تنها ۰.۰۰۰۰۱۶۸ دلار بود. در زمان نگارش این مقاله، این توکن به ارزش ۰.۲۱۳ دلار معامله می شود، که سود نجومی را برای سرمایه گذاران اولیه اش به ارمغان آورد و آن رابه سودآور ترین ICO توکن در ارزشیابی امروز بازار می داند.

 IOTA — ۴۲۴,۰۸۴% ROI

آیوتا چیست؟ نام براساس اصطلاح IoT یا “اینترنت چیزها” است. این اصطلاح برای توصیف آینده ای در نظر گرفته شده است که در آن بسیاری از وسایل، دستگاه ها و ابزار آلات مختلف مانند لوازم، اتومبیل، ارائه دهندگان خدمات خودکار و غیره با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد. به عنوان مثال، یک یخچال هوشمند قادر خواهد بود تا به طور خودکار لوازم مورد نیاز را به یک فروشگاه سفارش و هزینه آن را نیز پرداخت کند. هدف IOTA ارائه یک توکن به عنوان ابزار مبادله در چنین ارتباطاتی است.

علاوه بر این، IOTA تنها ارز دیجیتالی است که در واقع  به طور کامل از یک بلاک چین برای انجام تراکنش ها استفاده نمی کند. در عوض، IOTA بر روی یک سیستم به نام تنگل اجرا می شود. همه این عوامل و ویژگی ها آیوتا را به یک پروژه خلاقانه و بی نظیر تبدیل می کند. علاوه بر این، هدف آن ارائه خدمات به بازاری بسیار نوین است، کاملا واضح  است که این پروژه در پی ایجاد و برنامه ریزی آینده ای شگفت انگیز است. به همین دلیل ICO آنها در پایان سال ۲۰۱۵ با موفقیت برگزار شد و بیش از ۴۰۰۰۰۰ دلار جذب سرمایه داشت. تمام یک میلیارد توکن IOTA به ارزش كمتر از ۰.۰۰۱ دلار فروخته شد. این روزها  این توکن در حدود ۱.۸ دلار معامله می شود.

Neo — ۳۷۸,۴۵۳% ROI

نئو چیست نئو Neo پروژه ای است که اغلب به عنوان “اتریوم چین” نامیده می شود.  این پروژه نه تنها از اپلیکیشن های قرارداد هوشمند استفاده می کند، بلکه تجارت غیر متمرکز، دارایی های دیجیتالی و احراز هویت را نیز شامل می شود.  ICO آنها در اکتبر ۲۰۱۵ برگزار شد و موفقیت بزرگی به همراه داشت، آنها ۱۷.۵ میلیون توکن را به فروش رساندند و ۵۵۶۵۰۰ دلار جذب سرمایه داشتند. یک سال بعد، در سپتامبر ۲۰۱۶، Neo دومین ICO خود را برگزار کرد که طی آن ۲۲.۵ میلیون توکن را به فروش رساند و بیش از ۴.۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشت. قیمت ابتدای توکن Neo  ۰.۰۳۲ دلار بود. در زمان نگارش این مقاله، این ارز دیجیتالی به ارزش ۱۲۰.۳۸ دلار معامله می شود. این توکن در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود یعنی ۱۶۲.۱۱ دلار رسید.

 Ethereum — ۲۷۹,۸۴۳% ROI

اتریوم چیستICO  اتریوم در تابستان سال ۲۰۱۴ برگزار و با موفقیت همراه شد. تیم این پروژه  با فروش ۵۰ میلیون توکن هر کدام به ارزش ۰.۳۱۱ دلار موفق به جمع آوری ۱۵.۵ میلیون دلار شد. امروز اتریوم با قیمت ۸۷۱.۸ دلار معامله می شود. در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸، اتریوم به بالاترین حد قیمت خود یعنی  ۱۳۷۷.۷۲ دلار رسید.

Spectrecoin — ۱۴۹,۸۰۶% ROI

Spectrecoin یکی از چندین شبکه ارزهای دیجیتالی است که اولویت بندی حریم خصوصی و ناشناس ماندن کاربران را در اولویت و مهمتر از دیگر فاکتورها می داند. برای رسیدن به این هدف، Spectrecoin یک بلاک چین را با طرح امضای حلقه ای ترکیب کرده است. تیم این پروژه ICO خود را از ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ تا ۶ ژانویه ۲۰۱۷ برگزار کرد. ۱۹ میلیون توکن فروخته شد و تیم این پروژه موفق به جذب ۱۵۵۰۰ دلار شد. هر توکن به قیمت ۰.۰۰۱ دلار فروخته شد، در حالیکه این روزها این توکن را به قیمت ۱.۲۲ دلار معامله می کنند.

Stratis — ۱۰۲,۳۳۸% ROI

استراتیس Stratis پروژه ای است که راه حل های کامل برای توسعه، آزمایش و استفاده از اپلیکیشن های بلاک چین را برای شرکت های تجاری سراسر جهان ارائه می دهد. شعار اصلی این پروژه “ما بلاک چین را برای شما آسان می سازیم” است. با حمایت گسترده از سوی مایکروسافت، Stratis ICO بسیار موفقیت آمیز بوده است. این پروژه موفق به جمع آوری ۶۱۰۰۰۰ دلار شد. توکن های این پروژه به قیمت ۰.۰۰۷ دلار فروخته شد، در حالیکه ارزش فعلی آنها ۷.۴۵ دلار است. Stratis در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین سطح خود یعنی ۲۱.۲۱ دلار رسید.

Ark — ۳۷,۸۰۵% ROI

آرک ARK به طوری کلی در مورد ادغام و همکاری فعالیت می کند. هدف اصلی آنها ایجاد یک اکوسیستم برای اتصال بلاک چین ها به یکدیگر است. اساسا آنها  بلاک چین ها را به یک شبکه در هم تنیده برای موارد متنوع تبدیل می کنند. این پروژه در پی پیوند ارزهای دیجیتالی با بلاک چین خود است. این پروژه ICO خود را در ماه نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۶ برگزار کرد و توانست تقریبا ۹۵۰۰۰۰ دلار سرمایه جذب کند. قیمت  توکن این پروژه در زمان برگزاریICO فقط ۰.۰۱ دلار بود. در حال حاضر، قیمت آن ۳.۷۷ دلار است. در ۱۰ ژانویه این توکن تا قیمت ۱۰. ۲۰ دلار افزایش یافت.

Lisk — ۲۶,۳۶۷% ROI

لیسکلیسک Lisk اولین پلت فرم مبتنی بر بلاک چین ماژولار است. این بدان معنی است که Lisk دارای یک زنجیره اصلی است – زنجیره ای که در حال حاضر ارز LSK را میزبانی می کند و شاهراهی برای تمامی زنجیره های فرعی است. زنجیره های فرعی بسیار شبیه بلاک چین خصوصی هستند، آنها می توانند به راحتی ساخته شده و با ابزارهای Lisk طراحی شوند. این پروژه دارای افراد بزرگی از هیئت مدیره اتریوم  است و از همین روی ICO آنها  با موفقیت عجیب و غریبی روبرو شد. این ICO در فوریه و مارچ برگزار و ۵.۷ میلیون دلار چذب سرمایه داشت. توکن این پروژه ه ارزش ۰.۰۷۶ دلار فروخته شد و اکنون ارزشی معادل ۲۰.۲۴ دلار دارد.  این توکن در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۸  به بالاترین حد قیمت خود یعنی ۳۸.۸ دلار رسید.

DigixDAO — ۱۲,۰۴۴% ROI

 یکی از ویژگی های اصلی اتریوم این است که کاربران قادر می سازد تا DAO ها یا سازمان های مستقل غیرمتمرکز خود را ایجاد و اجرا کنند. این یک روش کاملا جدید برای ساختن کسب و کار است، زیرا مسئولیت کل شرکت  بر عهده یک شخص نخواهد بود و در عوض، تمام تصمیمات از طریق پروپوزال ها و رای گیری انجام می شود. در ماه مارچ ۲۰۱۶، این پروژه توانست  در عرض ۱۲ ساعت ۵.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. توکن های DGD به قیمت ۳.۲۳۵ دلار فروخته شد و ارزش فعلی آنها ۳۹۲.۸۸ دلار می باشد. این توکن در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۱۸ به ۴۰۹.۶ دلار رسید.

QTUM — ۹۲۲۵% ROI

کیوتامکیوتام QTUM، که در واقع “کوانتوم” نامیده می شود، پروژه ای است که قراردادهای هوشمند اتریوم را به هسته بلاک چین بیت کوین متصل می کند، و برای انجام این عمل و تائیدیه ها از الگوریتم گواه اثبات سهام استفاده می کند. هدف اصلی این پروژه افزایش طیف وسیعی از اپلیکیشن های کاربردی با استفاده از قراردادهای هوشمند، به ویژه برای اهداف تجاری است.کوانتوم  ICO خود را در مارچ ۲۰۱۷ برگزار کرد و در عرض ۱۱۷ ساعت ۱۵.۶ میلیون دلار به دست آورد. توکن ای پروژه در زمان برگزاری ICO به قیمت ۰.۳ دلار به فروش رسید. در حالی که ارزش فعلی آن ۲۷.۲ دلار است. در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۸، قیمت این توکن به ۱۰۳.۴۵ دلار افزایش یافت.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا